Zakładając swój pierwszy sklep internetowy zapewne nie mamy jeszcze dużego doświadczenia dlatego warto kilka kwesti dobrzez przemyśleć zanim urouchomimy nasz aplatformę i rozpoczniemy sprzedaż przez internet.
Postarajmy się przyjrzeć bliżej zaletom i wadom prowadzenia sklepu internetowego, dowiedzmy się co i jak sprzedawać aby osiągnąć sukces i pozyskać grono stałych klientów, odwiedzających nasz sklep.
Od czego zacząć?
Otwierając swój e-sklep koniecznie sprawdź jaką masz na rynku konkurencję, dlaczego ludzie u niej kupują, co mają lepszego od Ciebie luba jakie wady widzisz które możesz wyeliminować we własnym biznesie. Przed Tobą długa droga do sukcesu dlatego jeżeli dobrze zrobisz analizę konkurencji to szybciej zaczniesz dostrzegać efekty swojej pracy.
Musisz mieć pomysł i plan działania e-sklepu
Najgorsze co może ci się przytrafić to pochopne decyzje, dlatego nie podejmuj ich w stresie lub pod wpływem chwili, każdą analizuj i poddawaj ocenie. Stwórz własny plan działania Twojego sklepu, przemyśl promocje, układ kategorii, przygotuj opisy produktów.
Ciekawym rozwiązaniem, które może przyciągnąć klientów do naszego sklepu jest jednoczesne prowadzenie bloga tematycznego na którym możesz testować produkty, pisać recencję oraz udzielać porad. Klienci lubią być dobrze obsłużeni przez profesjonalistów i z całą pewnością taki blog wyjdzie Ci tylko na plus w ogólnym rozrachunku.
Nazwa firmy i logo
Niby to banalne, jasne że otwierając sklep będziemy mieli nazwę i logo, ale ważne w tym jest jaka to będzie nazwa i jak będzie logo wyglądało, czy będzie profesjonalnie zaprojektowane czy pozostanie w pamięci klientów i stanie się marką rozpoznawalną w internecie.
Nie wymyślamy nazwy na szybko, według schematu który panuje w branży budowlanej czyli właściciel ma na imię Darek to firmę nazywa DarBud, nazwa musi być przemyślana i kojarzyć się z produktami lub do nich nawiązywać, a zarazem musi być łatwa do wymówienia w języku polskim.
E-sklep – wybieramy oprogramowanie
Dobra platforma sprzedażowa to podstawa, na rynku jest ich wiele i każda inna, jak więc laik ma wybrać tą która dla niego będzie najlepsza? Opcje mamy dwie albo skorzystać z profesjonalnej firmy która dobierze dla nas oprogramowanie oraz je skonfiguruje albo szukać na własną rękę.
Zarówno w jednym jak i drugim przypadku prawdopodobne jest że wybrana platforma będzie darmowym rozwiązaniem na przykład OpenCart lub PrestaShop. To że sam system jest darmowy nie oznacza że nie poniesiemy kosztów, w sklepie musimy posiadać wiele modułów na przykład płatności czy promocji które mogą być płatne, musimy też zlecić zaprojektowanie ładnej grafiki dla naszego sklepu oraz jej wdrożenie.
E-sklep – co w nim sprzedawać?
Co sprzedawać aby zarabiać, na to pytanie nie ma jednej odpowiedzi ani złotego środka, ja uważam że warto sprzedawać coś o czym mamy pojęcie, coś co sprawia nam przyjemność lub coś co sami produkujemy i jesteśmy wstanie o produkcie powiedzieć wszystko.
Jeżeli nie mamy sprecyzowanego planu tego co chcemy sprzedawać zawsze możemy skorzystać z towarów w ramach tak zwanego dropshippingu, firmy oferują nam produkty które umieszczamy w naszym sklepie i zarabiamy na prowizji od sprzedaży. W tym przypadku wysyłką produktów zajmuje się nasz dostawca a my jedynie obsługujemy platformę sprzedażową.
Tak więc zakładając sklep internetowy musimy zwrócić uwagę na wiele czynników i dokonać wielu wyborów, ale jeżeli podejdziemy do tego z zaangażowaniem to sukces będzie pewny jak kurs dolara.