Kredyt gotówkowy — na co zwrócić uwagę? Jak wybrać najlepszy?

0
Kredyt gotówkowy

Kredyt gotówkowy to popularny produkt bankowy dedykowany tym klientom, którzy potrzebują dodatkowej gotówki. Środki pozyskane za jego pośrednictwem można przeznaczyć na dowolny cel. Duże zainteresowanie klientów banków przekłada się na mnogość propozycji przez nich przygotowanych. Wszystko to sprawia, że wybór tej jednej bywa trudny. Czym się kierować podczas jego dokonywania? Jak spośród wielu propozycji wybrać tę najlepszą? Oto kilka wskazówek!

Poznaj sposoby na bezpieczne oszczędzanie

0
Poznaj sposoby na bezpieczne oszczędzanie

Chcesz ulokować pieniądze, aby nie traciły na wartości, leżąc na nieoprocentowanym rachunku? Przed inwestycją powstrzymuje Cię wysoki stopień ryzyka? Podpowiadamy, jak zadbać o oszczędności w najbezpieczniejszy możliwy sposób i ochronić je przed utratą wartości wskutek wysokiej inflacji.

Jakie są podstawowe metody badań marketingowych?

0
Jakie są podstawowe metody badań marketingowych

Badania marketingowe bardzo często mają duże znaczenie dla prowadzenia własnej działalności. Uzyskane dane służą wtedy do wspierania podejmowania decyzji biznesowych, zmniejszając związane z nimi ryzyko. Właściwie dobrane metody pomagają również w dostarczaniu danych, dzięki którym przedsiębiorca może lepiej zrozumieć potrzeby swoich klientów. Jak zatem dobrać odpowiednie metody badań marketingowych? Podpowiadamy.

Jakie są rodzaje badań marketingowych?

Metody badań marketingowych możemy podzielić na dane pierwotne i wtórne. Dane pierwotne to te, które są pozyskiwane od respondentów, np. drogą wywiadów bezpośrednich. Używając bardziej obrazowego skojarzenia – to „świeże” informacje, które są zbierane po raz pierwszy. Z kolei dane wtórne to te, które pochodzą z wcześniej zrealizowanych badań itp. oznacza to, że takie informacje są już dostępne, nie trzeba ich gromadzić samodzielnie. Najczęściej ich uzyskanie wiąże się z mniejszymi kosztami niż w przypadku danych pierwotnych, które wymagają zaplanowania i realizacji całego planu badawczego.

Można je podzielić również na metody ilościowe i jakościowe. Metody ilościowe odpowiadają, jak sama nazwa wskazuje, na pytanie „ile”. Dzięki nim możliwy jest statystyczny opis postaw, potrzeb, przekonań oraz sposobów zachowania grupy docelowej. W tym przypadku kluczowe znaczenie mają dane liczbowe.

Metody jakościowe odpowiadają na pytanie „dlaczego”. Ich celem jest przede wszystkim dogłębne poznanie przekonań, przyczyn konkretnych zachowań itp. Innymi słowy, jakościowe metody w badaniach marketingowych umożliwiają dokładną interpretację konkretnych zjawisk. W przypadku badań jakościowych grupa respondentów jest zdecydowanie mniejsza niż w odniesieniu do badań ilościowych, dlatego otrzymane wyniki nie zawsze mogą być odnoszone do całej populacji. 

Techniki badań marketingowych – gdzie je można wykorzystywać?

W przypadku pierwotnych badań jedną z dominujących metod badawczych są wywiady. W przypadku wywiadów zwykle stosuje m.in. takie techniki jak, chociażby wywiad bezpośredni. W jego czasie respondent odpowiada na pytania zadawane przez ankietera. Rozmowa face-to-face daje gwarancję udzielenia rzetelnych odpowiedzi, ponieważ osoba odpowiadająca, jeżeli ma wątpliwości, może zadać dodatkowe pytania prowadzącemu. Z kolei wywiad telefoniczny wspomagany komputerowo (CATI) pomaga na rozmowie ankietera z respondentem i zadawanie mu pytania z ustandaryzowanego kwestionariusza. Dzięki skomputeryzowaniu wywiadu wprowadzanie i późniejsza obróbka danych są o wiele łatwiejsze.

Reklamy w social mediach – jak kompleksowo je zaplanować?

0
Reklamy w social mediach

Media społecznościowe stały się popularne praktycznie na całym świecie. Obecnie korzysta z nich ponad dwa miliardy użytkowników z całego świata. Social media są popularne także w Polsce. Rodacy spędzają na nich po kilka godzin każdego dnia. Dlatego media społecznościowy mają wielki potencjał reklamowy. Obecnie bardzo dużo firm reklamuje biznes, również na Facebooku czy Instagramie. Warto dowiedzieć się, jak powinna wyglądać dobra reklama w serwisie społecznościowym.

Social media mają spory potencjał reklamowy, również w naszym kraju. Dzięki nim możliwe jest zbudowanie zaangażowanej społeczności wokół marki, a ponadto można dotrzeć od szerokie grona potencjalnych klientów. Dodatkowym atutem jest fakt, że możliwe jest zrealizowanie zamierzonego celu na przykład sprzedaży bez wymogu odsyłania do witryny internetowej. Jednakże trzeba pamiętać o tym, że reklama w social media powinna być dobrze przemyślana oraz odpowiednio zrobiona. Tylko w ten sposób zainteresuje nowych konsumentów. W Polsce istnieje wiele firm, które oferują przygotowywanie reklam w mediach społecznościowych – jedną z takich firm jest agencja Digitalk.pl, jej ofertę związaną z usługami promocji marek i produktów w social media znajedziesz na tej stronie: https://digitalk.pl/uslugi/facebook-instagram-ads/. Warto zapoznać się z ich ofertą, jednakże swój biznes w sieci można reklamować również samemu. Jednakże trzeba dowiedzieć się, jak to zrobić najlepiej. Istnieją sprawdzone porady, które dotyczą reklamy w mediach społecznościowych. Pomagają one w kompleksowym ich planowaniu.

Warto zaznaczyć, że bardzo dużo przedsiębiorstw od dawna korzysta z social media w celu kreowania wizerunku w internecie. W ten sposób można docierać do nowej bazy klientów. Okazuje się, że skuteczna kampania pozwoli zaistnieć w świadomości klientów, a ponadto można skutecznie zainteresować ich swoją ofertą. Wiele osób zastanawia się, co wyróżnia media społecznościowe pośród innych internetowych kanałów promocji przedsiębiorstwa. Okazuje się, że mowa tutaj głównie o możliwości zbudowania pozytywnego wizerunku marki, firmy, a także bezpośredniego kontaktu z klientami czy dotarcia do szerszego grona konsumentów. Ponadto reklamodawcy mogą wybierać między wszelakimi formatami reklam, co jest bardzo cenione w obecnych czasach. Od wielu lat małe, średnie, a dodatkowo duże firmy stawiają na promocję w mediach społecznościowych.

Warto zaznaczyć, że social media dzielą się między innymi na platformy społecznościowe, wymiany zdjęć, komunikatory, a ponadto wideo. Sporą ich zaletą jest spory zasięg. Obecnie coraz więcej ludzi korzysta z social media. W skrócie oznacza to, że za pośrednictwem tego typu kanału promocji można dotrzeć do wielkiej liczby potencjalnych klientów. Dlatego coraz więcej firm reklamuje swój biznes także w mediach społecznościowych. Dodatkowym atutem takiej formy promocji działalności gospodarczej są niskie koszty. Okazuje się, że reklama w mediach społecznościowych w porównaniu z innymi formami promocji przedsiębiorstwa w internecie jest o wiele tańsza. Co bardzo istotne, koszty są elastyczne, a ponadto możliwe jest kontrolowanie wydatków. Jest to bardzo cenione przez właścicieli firm. Oprócz tego media społecznościowe pozwalają budować wizerunek przedsiębiorstwa. Dzięki nim można prezentować swoją ofertę, a także promocję. Możliwe jest docieranie do nowych grup docelowych. Trzeba też wiedzieć o tym, że jedną z największych zalet reklamy w mediach społecznościowych jest możliwość budowania relacji z klientami, a ponadto bezpośredni kontakt. Z tego powodu warto rozważyć reklamowanie swojego biznesu w social media.

Warto trochę dowiedzieć się o sposobach na zdobycie klientów w mediach społecznościowych. Przede wszystkim należy śledzić użytkowników, a ponadto kierować do nich swe działania reklamowe. Powinna być to absolutna podstawa. Oprócz tego trzeba też przypominać użytkownikowi o swej ofercie. Należy także wykorzystywać swój potencjał reklamowy. Konsumentom warto przypominać o swej ofercie oraz produkcie, którym byli zainteresowani. Jest to absolutna podstawa w kwestii reklamy w mediach społecznościowych. Z pewnością przełoży się to na zwiększone efekty sprzedażowe, co jest priorytetem.

Kiedy należy wybrać tłumaczenia przysięgłe

0
Kiedy należy wybrać tłumaczenia przysięgłe

Nie ma jednej odpowiedzi na pytanie kiedy należy wybrać tłumaczenia przysięgłe, ponieważ zależy to od konkretnej sytuacji. Ogólnie rzecz biorąc, należy wybrać tłumaczenie przysięgłe, gdy dokument będzie wykorzystywany do celów urzędowych, takich jak ubieganie się o wizę lub składanie dokumentów prawnych. Tłumaczenia uwierzytelnione są zazwyczaj droższe niż tłumaczenia niepoświadczone, ale zapewniają spokój ducha wiedząc, że tłumaczenie jest dokładne i zaakceptowane przez odpowiednie organy.

Nadruk na jasnej odzieży — czy to się opłaca?

0
Nadruk na jasnej odzieży

Nadruki na odzieży cieszą się nieustającą popularnością. Ulubiony wzór na koszulce, bluzie czy czapce to w końcu coś, co nie tylko wyróżnia nas z tłumu, ale również sprawia, że wyglądamy modnie i stylowo. Nadruki stosuje się również w celach marketingowych czy np. na odzieży sportowej. Możliwości jest sporo tak jak sposobów na wykonanie nadruku. Popularne są m.in. nadruki na jasnej odzieży, choć często pada tutaj pytanie, czy to się rzeczywiście opłaca?

Jakie są metody nadruku na ubraniach?

Wykorzystanie nowoczesnych metod nadruku to klucz do zaoferowania odpowiedniej jakości. Nadruk musi być bowiem odporny na uszkodzenia mechaniczne, prania, suszenie, prasowanie i nie tylko. W zależności od wybranej metody ostateczna wytrzymałość nadruku będzie się jednak różnić — co należy wziąć pod uwagę m.in. podczas czyszczenia czy prasowania odzieży.

Wśród najczęściej wybieranych technologii nadruku znajdują się: sublimacja, folia flex czy sitodruk. Nie każda metoda jest jednak opłacalna przy niskich nakładach. Przykładowo sitodruk to technologia charakteryzująca się bardzo wysoką jakością, lecz na tyle droga, że wybiera się ją wyłącznie przy składaniu dużych zamówień.

Sublimacja — trwałość i jakość nadruku

Wiele osób zastanawia się, czy nadruk na jasnej odzieży rzeczywiście się opłaca. Wynika to przede wszystkim z obawy o trwałość takiego nadruku i związane z tym ewentualnie dodatkowe koszta. Wybrana metoda musi więc oferować odpowiednią jakość — sublimacja jest jedną z najlepszych i najpopularniejszych technologii, która gwarantuje pełną satysfakcję z efektu końcowego.

Sublimację wykorzystuje się też m.in. podczas przenoszenia zdjęć na odzież. Cały proces polega na wgrzewaniu specjalnych tuszy w papier sublimacyjny i na przenoszeniu wzoru na wybraną tkaninę. Takie nadruku są praktycznie nieścieralne nawet po wielokrotnym praniu i niezwykle odporne na uszkodzenia mechaniczne. Poza tym sublimacja jest metodą tanią również przy niskich nakładach.

Sublimacja — nadruk również na jasnej odzieży

Nie wszystkie metody nadruku sprawdzą się w przypadku jasnej odzieży. Dlatego tak popularna jest sublimacja. Nadruk tworzony za pomocą tej techniki będą świetnie odwzorowywać kolory, a do tego nie zetrą się nawet po wielu praniach. Nadruki sublimacyjne tworzy się głównie na tkaninie poliestrowej ze względu na fakt, że to właśnie na poliestrze osiągniemy najlepsze efekty i najwyższą trwałość.

Druk sublimacyjny to wysoka jakość i trwałość. Technika ta pozwala uzyskać wyraziste kolory i niemal wszystkie ich odcienie. Nadruk wykonany tą metodą jest trwały (nie będzie blaknąć ani się kruszyć) i odporny na prasowanie, suszenie czy warunki atmosferyczne. Warto również dodać, że sublimacja należy do ekologicznych sposobów produkcji, które są nieszkodliwe dla środowiska naturalnego oraz dla ludzi. Nadruki sublimacyjne można stosować na różnych typach odzieży: od koszulek, po obrusy, piórniki, kubki czy czapki.

Artykuł powstał we współpracy merytorycznej z https://www.promonadruk.pl/nadruki-na-ubraniach/nadruki-na-odziezy/sublimacja/

Wymiana baterii iPhone – najważniejsze informacje

0
Wymiana baterii iPhone

Gdy bateria iPhone’a wymaga wymiany, masz dwie opcje: wysłać ją pocztą lub przynieść do autoryzowanego centrum serwisowego w celu naprawy. Jeśli wyślesz go do naprawy, Apple wyśle Ci pudełko ze wszystkim, czego potrzebujesz, aby wysłać iPhone’a do naprawy, w tym przedpłaconą etykietę wysyłkową i instrukcje, jak spakować iPhone’a. Gdy Apple otrzyma iPhone’a, wymieni baterię i wyśle ją z powrotem do Ciebie. Cały proces trwa zwykle około tygodnia.

Wymiana baterii iPhone – najważniejsze informacje

Wymiana baterii iPhone w niektórych przypadkach może okazać się niezbędna (więcej sprawdź na stronie https://flixapple.com/usluga/wymiana-baterii-iphone/). Usługi takie są świadczone w różnych miejscach. Takim miejscem jest na przykład serwis Apple w Katowicach (więcej na https://flixapple.com/serwis-katowice/), ale również serwis Apple w Lublinie (sprawdź na stronie https://flixapple.com/serwis-lublin/). Możesz również umówić się na spotkanie w sklepie Apple Store lub jednym z autoryzowanych serwisów Apple, aby dostarczyć go do naprawy. Jeśli centrum serwisowe nie może naprawić urządzenia podczas wizyty, Apple wyśle je do zakładu naprawczego. W takim przypadku Twój iPhone będzie gotowy w ciągu 3-5 dni roboczych.

O tym warto pamiętać!

Baterie litowo-jonowe, takie jak te znajdujące się w iPhonie, mają skończoną liczbę cykli ładowania i ostatecznie będą musiały zostać wymienione. Jeśli zauważysz, że Twój iPhone wyłącza się losowo, nawet jeśli ma przyzwoitą ilość ładunku, prawdopodobnie nadszedł czas na nową baterię. Z biegiem czasu bateria litowo-jonowa w iPhonie straci pojemność i potrwa dłużej. Jeśli zauważyłeś, że ładowanie iPhone’a trwa wiecznie, nawet po podłączeniu do szybkiej ładowarki lub nie osiąga pełnego naładowania, być może nadszedł czas na wymianę baterii. Bateria w telefonie iPhone zasila wyświetlacz, więc ekran będzie ciemniejszy, gdy straci pojemność ładowania. Jeśli ekran iPhone’a jest zauważalnie ciemniejszy niż kiedyś, nawet przy zwiększonej jasności, rozważ zakup nowej baterii.

Twój iPhone może się nagrzać, ponieważ jest przepracowany, co może się zdarzyć, gdy procesor ciężko pracuje, telefon znajduje się w gorącym środowisku lub ładujesz iPhone’a. Ale jeśli Twój iPhone jest często gorący, nawet gdy go nie używasz ani nie ładujesz, może to oznaczać, że bateria zawodzi i wymaga wymiany. Innym znakiem, którego należy szukać, jest to, czy telefon nie włączy się bez względu na to, ile razy spróbujesz go naładować. Jeśli ładujesz iPhone’a przez noc i nadal nie włącza się rano, jest to znak, że bateria już nie działa i należy ją wymienić. Stan baterii iPhone’a mierzy, ile życia pozostało. Im niższy procent stanu baterii, tym mniej energii pozostała bateria. Te informacje są ważne, ponieważ mogą pomóc w podjęciu decyzji, kiedy uzyskać nową baterię iPhone’a lub podjąć inne kroki w celu zachowania żywotności baterii, takie jak zmniejszenie jasności ekranu lub wyłączenie niektórych funkcji.

Handel kontraktami CFD

0
Handel kontraktami CFD

CFD (ang. contract for difference) to kontrakt na różnicę kursową. Inwestor, którym może być osoba prywata, zawiera z brokerem umowę, że cena danego aktywa wzrośnie lub spadnie. Zysk bądź strata zależy od różnicy wartości aktywa, która została osiągnięta w momencie zamknięcia kontraktu. Instrumenty pochodne, jakimi są kontrakty CFD opierają się wyłącznie na ruchach cenowych aktywów od momentu otwarcia do zamknięcia.

Aparatura sygnalizacyjna dla zwiększenia bezpieczeństwa pracy

0
Aparatura sygnalizacyjna dla zwiększenia bezpieczeństwa pracy

Obowiązkiem każdego pracodawcy jest zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom na miejscu pracy. Dlatego w wielu branżach oprócz ubrań ochronnych czy przestrzegania specjalnych przepisów BHP konieczne jest stosowanie aparatury sygnalizacyjnej. Zobaczmy, co przyda się w takim przypadku, aby praca faktycznie nie narażała pracowników.

Lampki sygnalizacyjne

Lampki sygnalizacyjne są bez wątpienia jednym z najważniejszych elementów każdej aparatury sygnalizacyjnej. Służą przede wszystkim do natychmiastowego sygnalizowania awarii: kiedy lampa jest zielona, wszystko działa jak należy, kiedy jednak zaświeci się żółta – coś się zepsuło i wymaga naprawy. Lampka czerwona zazwyczaj oznacza bardzo poważny problem, który wymaga szybkiej interwencji.

Na rynku istnieje wiele typów lampek sygnalizacyjnych, jednak ze względu na niski pobór prądu i niezwykłą trwałość w większości przypadków stosuje się lampki LED. Zazwyczaj są to lampki sygnalizacyjne przeznaczone do pracy w każdych warunkach: cechuje je najwyższa jakość wykonania i odporność na trudne warunki pracy. Są między innymi wyposażone w obudowy o wysokiej klasie szczelności IP, zabezpieczające przed dostawaniem się wody czy pyłu do urządzeń sygnalizacyjnych.

Różnorodne modele lampek można przejrzeć pod adresem: https://hazbi.com/pl/aparatura-pulpitowa_lampki.

Buzzery

Oprócz klasycznych lampek sygnalizacyjnych, które emitują jedynie światło w określonym kolorze, dobrym pomysłem jest stosowanie buzzerów. Oprócz światła wysyłają też wibracje, które jeszcze bardziej wyczulają pracowników na awarię. Buzzery szybko i bardzo skutecznie potrafią dzięki temu przekazać informację o awarii. Usprawniają komunikację pomiędzy maszyną a człowiekiem i mogą korzystnie wpłynąć na bezpieczeństwo pracy nawet na tych stanowiskach, na których istnieje mała szansa zauważenia zmiany koloru światła.

Sygnały dźwiękowe

W wielu miejscach pracy niezbędnym elementem aparatury sygnalizacyjnej są też urządzenia emitujące dźwięki. Sprawdzają się wszędzie tam, gdzie konieczne jest szybkie zawiadomienie pracowników o zaistniałej sytuacji. Nic tak nie zwraca na siebie uwagi jak dźwięk, dlatego wszelkiego rodzaju syreny i dzwonki są nieodzownymi elementami zabezpieczającymi.

Przełączniki

Kolejnym elementem aparatury sygnalizacyjnej i zabezpieczającej mogą być ręczne przyciski i sterowniki. W miejscach, w których nie występuje automatyczne wykrywanie awarii, przycisk może pozwolić na włączenie sygnału alarmowego w sposób ręczny, co pomaga ostrzec przed niebezpieczeństwem wszystkich pracowników.

Z kolei przełączniki zazwyczaj używane są w celu natychmiastowego odcięcia prądu w zagrożonym obwodzie. Ich ogromną zaletą jest to, że działają bardzo prosto i szybko, radykalnie zmniejszając na przykład ryzyko przegrzania, awarii czy nawet spięcia.

Jak zautomatyzować email marketing?

0
Jak zautomatyzować email marketing

Email marketing zdobył popularność wiele lat temu, jednak wciąż jest to jedna z najpopularniejszych odmian marketingu internetowej. Polega on na wysyłaniu wiadomości mailowych pod adresy dostępne w bazie, zamieniając odbiorcę w lojalnego klienta. Jak zautomatyzować proces email marketingu, tak aby cała procedura przebiegała jeszcze szybciej, a tym samym była wydajniejsza?

Segmentacja klientów

Podstawowym krokiem do zautomatyzowania procesu email marketingu jest dokonanie podziału klientów, oceniając ich zainteresowania czy preferencje zakupowe. Informacje na tego typu tematy możemy pozyskać z bazy do zarządzania klientami, a następnie odpowiednio je obrobić. Przykładowo, jeśli prowadzimy sklep z ubraniami, to doskonałym rozwiązaniem jest podział klientów pod kątem:

  • rozmiaru kupowanej odzieży,
  • preferowanego stylu,
  • dodatków do stylizacji, jakie nabywają.

Wbrew pozorom segmentacja klientów ma ogromne znaczenie, gdyż pozwala dobrać treści, które najprawdopodobniej zainteresują konkretnego odbiorcę. Następnie, w systemie do email marketingu należy wprowadzić konkretne segmenty, często nazywane personami. Dobrze, aby było ich co najmniej kilka, lecz z drugiej strony nie warto też przesadzać z ilością segmentów.

Przygotowanie szablonu

Kolejnym etapem usprawniania email marketingu jest przygotowanie odpowiednich szablonów. Ważne, aby w każdym z nich pojawiła się treść, która będzie dopasowana do konkretnej grupy odbiorców. W praktyce oznacza to, że musimy stworzyć tyle treści, ile segmentów wyznaczyliśmy w pierwszym etapie. Następnie należy opracować kod, za pomocą którego wybrane maile trafią do konkretnych osób. Na tym etapie można skorzystać z gotowych rozwiązań systemów do email marketingu, choć w niektórych przypadkach konieczna może okazać się pomoc programisty. Istotnym elementem jest przygotowanie nie tylko treści, lecz również odpowiedniej grafiki. Czasami ma miejsce łączenie tych dwóch aspektów, w efekcie czego content wysyłany jest do klienta w formie graficznej. Pozwala to uniknąć problemów natury technicznej, lecz z drugiej strony wymaga nieco większych nakładów pracy.

Regularny przegląd treści

Wiadomo już, jak zautomatyzować email marketing, tak aby był on jeszcze efektywniejszy. Z drugiej strony warto mieć na uwadze, że bardzo istotne jest regularne weryfikowanie bazy klientów, sprawdzanie contentu bądź grafiki. Dzięki temu istnieje możliwość wprowadzenia szybkich modyfikacji lub nawet większych zmian, dzięki którym newsletter stanie się użyteczny dla potencjalnego odbiorcy.

ZOBACZ TEŻ