Grupa docelowa – najpierw celuj, potem strzelaj!

0
Grupa docelowa - najpierw celuj, potem strzelaj!

Nie ma wątpliwości że sprzedaż jest najważniejsza, od niej zależy być albo nie być na rynku. Najczęściej przedsiębiorca wychodzi z założenia im więcej sprzedam tym lepiej, a najlepiej byłoby mieć produkt który chcieliby kupować wszyscy ale takie produkty nie istnieją.

Istotnym jeżeli chcemy więcej sprzedawać jest stworzenie konkretnej strategii działania, nasze ruchy musimy planować tak aby trafiały do zainteresowanych odbiorców a nasz przekaz powinien być czytelny i zrozumiały.

Co to jest grupa docelowa?

Grupa docelowa z angielskiego target group – to nic innego jak zbiór osób lub firm, do których chcemy trafić z naszą ofertą. Tworzenie grupy docelowej jest istotne jeżeli chcemy do nich dotrzeć mając pewność że kupują nasze produkty lub usługi.

Grupa docelowa – kto czy co?

Pamiętajmy że każda grupa docelowa ma pewne cechy które należy jasno sprecyzować podejmując działania marketingowe. Wybieramy grupę o następujących cechach:

  • o konkretnych rocznych przychodach (np. powyżej 1 mln zł),
  • o określonym profilu na przykład. tylko firmy dystrybucyjne i hurtownicy,
  • z określonego rejonu na przykład tylko z województwa pomorskiego

Grupa docelowa a strategia firmy

Dobór grupy docelowej powinien być uwzględniony w strategii firmy, abyśmy mogli przełożyć możliwością działania na sposoby sprzedaży produktu. Grupa docelowa i sposób jej wyboru ma bezpośrednie i bardzo praktyczne przełożenie na strategię działania firmy, chcące pozyskać klientów o określonych cechach.

Grupa docelowa - najpierw celuj, potem strzelaj!

Grupa docelowa i jej kryteria doboru

Musimy założyć, że wybrana grupa docelowa posiada pewne wspólne cechy, które powodują większą skłonność do zakupu. Aby precyzyjnie dobrać grupę docelową korzystamy z pewnych kryteriów, najczęściej są to kryteria

  • geograficznych,
  • demograficznych,
  • psychograficznych
  • behawioralnych.

Pojęcie grupy docelowej w żargonie osób pracujących w agencjach reklamowych czy działach marketingu określane jest słowem target czyli po prostu cel.

Jeżeli uda nam się odpowiednio dobrać target to oszczędzimy czas i pieniądze na nieskuteczne akcje marketingowe, trafiając w dokładnie sprecyzowany cel mamy większe szanse na osiągnięcie sukcesu.

Brief – czym jest i co powinien zawierać?

0
Brief - czym jest i co powinien zawierać?

Jeżeli postanowimy powierzyć promocję naszej firmy agencji reklamowej i odpowiednio zaplanować kampanię reklamową, to account managerzy przeprowadzają z nami coś w rodzaju wywiadu, aby zebrać informacje o firmie i jej działalności oraz produktach właśnie tak powstaje brief.

Co to jest brief?

Brief to dokument który może powstać w siedzibie agencji ale równieże możemy go wypwłnić samodzielnie na podstawie odpowiednio sporządzonego formularza udostępnionego przez agencję. Dzięki zebranym w nim informacjom łatwiej będzie zaplanować skuteczne działania marketingowe oraz przygotować strategię reklamowa dla Twojej firmy.

Brief jest swoistym punktem wyjścia przy rozpoczęciu współpracy między klientem a agencją, jest również swego rodzaju checklista, według której należy sprawdzać przyjęte założenia.

Czego dotyczy brief?

Brief dotyczy wszelkiego rodzaju akcji marketingowych ale również jest stosowany przy projektowaniu stron internetowych. Możemy w nim zaznaczyć wszystko to czego oczekujemy od projektu a po otrzymaniu wstępnej oferty sprawdzić czy nic nie zostało pominięte.

Dlaczego brief jest potrzebny?

To przejrzyste i niezbędne narzędzie które służy nam do rozpoznania aktualnej sytuacji firmy, pozwala poznać firmę lub produkty i zawiera specyfikację oczekiwań.

Jeżeli stworzymy brief profesjonalnie to pozwoli nam on zaoszczędzić czas oraz ułatwi komunikację z agencją, a agencja może się skupić na realizacji celów a nie na usiłowaniu zrozumienia klienta.

Brief - czym jest i co powinien zawierać?

Dzięki spisanym w briefie działaniom możemy je skutecznie uporządkować oraz sklasyfikować tak aby stanowiły całość w drodze do osiągnięciu zamieżonego celu. Dobry brief jest przydatny zarówno tobie jak i agencji, dlatego zawsze możesz liczyć na jej pomoc przy wypełnianiu bo im też zależy aby efektywnie zaplanować akcję marketingową.

Co powinien zawierać dobry brief?

Dobry brief powinien zawierać minimum następujące dane:

  • Dane firmy.
  • Opis firmy.
  • Informacja na temat produktu lub/i marki.
  • Dotychczasowa strategia marketingowa/reklamowa firmy.
  • Konkurencja.
  • Grupa docelowa. Informacja o tym, kto jest klientem firmy.
  • Cele marketingowe planowanych działań.
  • Cel komunikacyjne planowanej akcji.
  • Zasięg kampanii marketingowej.
  • Aktualne badania – dane badań, testów o produkcie bądź firmie.
  • Opis przewag produktu nad produktami konkurencji.
  • Wytyczne i wskazówki do tworzenia przekazu reklamowego. W tym USP – unikalna cecha marki.
  • Pożądany wizerunek marki.
  • Składniki i ograniczenia przekazu reklamowego.
  • Budżet planowanej akcji.
  • Ramy czasowe planowanej kampanii.

Pamiętajmy jednak że każdy rodzaj briefu będzie się nieco różnił i odnosił do różnych akcji czy celów. Jedno jest pewne to przydatne narzędzie do komunikacji i mimo tego iż można się bez niego obejść to nie zalecamy takiego rozwiązania. Warto z niego skorzystać zwłaszcza że to nic nie kosztuje, a może przynieść wymierne korzyści.

Opóźnienia w płatnościach – jak ich uniknąć?

0
Opóźnienia w płatnościach - jak ich uniknąć?

Prowadząc firmę prędzej czy później staniesz oko w oko z kontrahentem, który miga się od zapłaty za fakturę. Tego rodzaju sytuacji raczej nie unikniemy ale możemy znacznie zmniejszyć ryzyko ich wystąpienia lub nauczyć się skutecznie walczyć z opóźnieniami w płatnościach.

Już na wstępie naszej współpracy z kontrahentem możemy zastosować kilka rozwiązań które pomogą nam uniknąć opóźnień w płatnościach a co za tym idzie utrzymać płynność finansową.

Pamiętajmy o terminach

W zamieszaniu jakie nieraz panuje w interesach często zdarza nam się zapomnieć o terminach spłat należności, robiąc tak niejako zachęcamy naszych partnerów biznesowych do tego samego, jeżeli będziemy zawsze regulować należności i wykonywać zlecenia terminowo to możemy liczyć na rewanż z drugiej strony i terminowe opłacanie faktur.

Twoje robią długi

O ile duże firmy radzą sobie z opóźnieniami w płatnościach to małe i jednoosobowe firmy nie mogą sobie na to pozwolić, ponieważ brak wpływów powoduje że sami robimy sobie zaległości u innych kontrahentów lub na przykład w ZUSie czy US albo w spłacie kredytów a to nieuchronnie prowadzi do pogorszenia wizerunku firmy.

Nie bój się upominać o swoje

Badania pokazują że zaledwie 2.5% przedsiębiorców upomina się o swoje długi, jednocześnie takie zachowanie to ciche przyzwolenie na niepłacenie. Miej stały kontakt z klientem, przypominaj grzecznie o zbliżających się terminach płatności informuj go o zaległościach i konsekwencjach z tego wynikających – na przykład wstrzymanie dostaw czy świadczenia usług.

Faktoring

Możemy skorzystać z firmy zajmującej się faktoringiem, czy w momencie wystawienia faktury otrzymujemy pieniądze od firmy z którą podpisujemy umowę na świadczenia usług faktoringu. Pamiętajmy jednak że nie robią one tego za darmo i musimy im oddać jakiś niewielki procent od każdej faktury.

Sporządzaj umowy

Staraj się sporządzać umowy, w których jasno precyzujesz jakie będą konsekwencje nie opłacenia faktur w terminie.

Opóźnienia w płatnościach - jak ich uniknąć?

Korzystaj z windykacji

Możesz ją przeprowadzić osobiście lub zlecić firmie zewnętrznej jednak tu również musisz się liczyć z opłatami od ściągniętej faktury. Możemy podpisać umowę z firmą windykacyjną i stosować na fakturach pieczęć prewencyjną, która skutecznie działa na kontrahenta.

Długi to poważna sprawa

Nieterminowe płacenie faktur może doprowadzić Cię do bankructwa a co więcej możesz zostać jeszcze z długami dla urzędów i instytucji, dlatego każdy dług należy traktować poważnie i starać się odzyskać pieniądze.

Koszty kredytu – podstawowe informacje

0
Koszty kredytu - podstawowe informacje

Firmy szukając finansowania swoich projektów często wybierają kredyt, umożliwia on wykonanie w terminie założonych celów zaspokoić bieżące potrzeby firmy. Zanim jednak podejmiemy decyzję o ubieganiu się o kredyt warto się zastanowić jakie w związku z tym poniesiemy koszty.

Koszty kredytu

Koszty kredytu to elementy składowe, które bierze pod uwagę bank udzielając kredytów długoterminowych, ważny jest również wskaźnik RRSO czyli – Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania, która jest szerszym miernikiem i dotyczy również pozostałych kosztów związanych z kredytem, a zatem wykracza poza oprocentowanie nominalne.

  • Odsetki – banki ustalają oprocentowanie kredytu w skali roku, a jego oficjalna wartość nie może przekroczyć czterokrotności stopy lombardowej Narodowego Banku Polskiego.
  • Koszty dodatkowe – to wszystkie sumy, które są indywidualne dla poszczególnych banków, jak na przykład prowizja za przyznanie kredytu czy wcześniejszą jego spłatę.
  • Koszt ubezpieczenia kredytu – nie zawsze jest stosowany ale często banki oferują niższy procent kredytu przy wykupieniu ubezpieczenia.

Czynniki wpływające na koszty kredytu

Podstawowym czynnikiem jest zabezpieczenie, jakie może zapewnić kredytobiorca, na to banki zwracają szczególną uwagę jest to bowiem gwarantem odzyskania pożyczonej kwoty kredytu przez przedsiębiorcę w przypadku utraty możliwości spłaty.

Czy nowa firma ma szanse na kredyt?

Dla banku musimy być wiarygodnym pożyczkobiorcą, musimy dostarczyć wszystkie wymagane przez bank dokumenty, takie jak na przykład historia kredytowa czy uwiarygodnione źródła dochodu. Bank może brać pod uwagę również cel pożyczki czy sytuację gospodarczą kraju (inflacja czy wysokość stóp procentowych).

Koszty kredytu - podstawowe informacje

Podsumowanie’

Kredyt może się dla nas okazać korzystnym źródłem finansowania naszej firmy ale również może być uciążliwy w przypadku niepewnej sytuacji na rynku, dlatego przed podjęciem decyzji o jego udzielenie postaraj się dokładnie przeanalizować wszystkie za i przeciw. Pamiętaj że co miesiąc musisz spłacać ratę kredytu i ująć to w budżecie firmy.

Analiza konkurencji – nie daj się zaskoczyć

0
Analiza konkurencji – nie daj się zaskoczyć

Konkurencja niewątpliwie napędza biznes ale aby ją wykorzystać do osiągnięcia swoich własnych celów musimy ją najpierw lepiej poznać. W tym celu ważne jest zrobienie analizy konkurencji i przygotowanie sobie planu oraz wprowadzenie jej w życie i dołączenie do codziennych obowiązków.

Audyt SEO i analiza konkurencji

Analiza konkurencji jest jednym z czynników audytu SEO, dzięki niej możemy uzyskać cenne informacje a następnie wykorzystać je do udoskonalenia naszych prowadzonych kampanii reklamowych oraz usprawnienia funkcjonowania firmy.

Pamietaj, że konkurencja to nie tylko same zalety, oni też mają wady ale na nich również możemy skorzystać. Analizując konkurencję możemy wyeliminować to co naszym zdaniem jest ich słabym punktem i przełożyć to na naszą korzyść budując ofertę.

Najważniejszą przewagą jaką możemy uzyskać jest wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania, dzięki której budujemy naszą markę oraz świadomość klientów o naszym istnieniu.

To oczywiste że im więcej osób zobaczy naszą firmę tym większa szansa że wśród nich jest nasz przyszły klient. Jeżeli dokonamy dobrze i skutecznie przeprowadzonym audytem SEO to mamy szansę wybić się nad nasza konkurencję i zagościć na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Analiza konkurencji – nie daj się zaskoczyć

Jakie informacje uzyskamy wykonując analizę konkurencji?

Możemy sprawdzić jaki jest ich poziom optymalizacji strony i porównać z naszym, możemy sprawdzić jakie linki prowadzą do jego strony oraz jakie słowa kluczowe używa konkurencja aby znaleźć się na pierwszej pozycji w wynikach wyszukiwania na daną frazę. Analiza konkurencji pozwala nam również sprawdzić czy nie wykorzystuje ona zabronionych technik SEO.

Analiza konkurencji – jakie zebrać dane

Zebrane dane stanowią doskonałe źródło wiedzy o naszej konkurencji dlatego tak ważne jest ich pozyskanie a najistotniejsze dane jakie możemy z niej otrzymać i na które powinniśmy zwrócić uwagę tworząc analizę to:

  • nazwę i wiek domeny – bez wątpienia największą wartość mają te domeny, które zawierają słowa kluczowe oraz te, które są najstarsze;
  • stopień optymalizacji stron konkurencji – w tym przypadku na pewno należy wziąć pod uwagę stosowane słowa kluczowe, budowę całej witryny czy sposób linkowania;
  • pozycję w wyszukiwarkach – im wyższą pozycję zajmuje dana strona, tym większą konkurencją jest dla nas;
  • najwyżej oceniane elementy strony WWW – najczęściej obecność darmowych materiałów reklamowych, blog firmowy lub też ciekawa grafika i multimedia;
  • social media – obecność w mediach społecznościowych daje konkurentowi bardzo dużą przewagę, szczególnie że dziś jest to jeden z najlepszych kanałów komunikacji z klientem.

Analiza konkurencji – narzędzia

Jeżeli już zebraliśmy dane o konkurencji to musimy je przeanalizować, a do tego kmoga nam posłużyć dostępne w sieci narzędzia takie jak: Searchmetrics, MajesticSEO czy SEO SpyGlass.

Oceń swoje szanse

Konkurencja nie stoi w miejscu i stale ewoluuje dlatego nie możesz pozwolić sobie aby przespać moment w którym pojawia się na rynku nowa firma wcześniej nie uwzględniona w analizie. Analiza konkurencyjności SEO to jedno z najważniejszych działań.

Podsumowanie

Analizowanie ruchów konkurencji na rynku jest konieczne i obowiązkowe aby stworzyć stabilną firmę na rynku. Aby wygrać musimy wiedzieć z kim się mierzymy poznać jego zalety i wady, wyciągnąć wnioski, oraz pomyśleć jak wady konkurencji przełożyć na swoje zalety. Jeżeli przeprowadzimy analizę skutecznie i z pełnym zaangażowaniem oraz wprowadzimy ją w życie to możemy liczyć że szybko osiągniemy wysokie pozycje na listach wyników wyszukiwania, czego Wam serdecznie życzymy.

Jak zarabiać w sieci – poznaj kilka wskazówek

0
Jak zarabiać w sieci - poznaj kilka wskazówek

Oczywiste jest że przez internet da się zarobić naprawdę dobre pieniądze, ale nie ma nic za darmo i jak do każdej pracy również tej przez internet musimy się odpowiednio przyłożyć i przygotować.

Jeżeli chcemy zarabiać w sieci to podstawową rzeczą jaką musimy zrobić to wybrać formę pracy zdalnej. Poznajcie wszystkie najpopularniejsze formy zarabiania przez internet i wybierzcie coś dla siebie.

Telepraca

Telepraca może polegać na przykład na odbieraniu rozmów telefonicznych i udzielanie odpowiedzi na pytania związane z obsługa techniczną jakiegoś produktu lub usługi. Może też być to praca polegająca na umawianiu spotkań bardzo popularna w branży ubezpieczeniowej i związanej z finansami. Jeżeli lubisz kontakt z ludźmi a rozmawianie nie jest dla ciebie przeszkodą to to praca dla Ciebie.

Jak zarabiać w sieci na własnej stronie internetowej?

Jeżeli mamy własną stronę internetową na przykład blog gdzie dzielimy się swoją wiedzą lub doświadczeniem to może warto się zainteresować monetyzacją ruchu na stronie. Możemy to robić na wiele sposobów na przykład udzielając płatnych porad, publikują artykuły sponsorowane albo emitując reklamy.

Google AdSense

To narzędzie właśnie dla tych którzy mają własną stronę lub blog. Narzędzie Google AdSense umożliwia nam emitowanie reklam na naszej stronie i zarabianie na tym, w niektórych przypadkach niemałych pieniędzy. Wszystko w tym przypadku zależy od ruchu jaki generuje nasza strona internetowa.

Program partnerski

Zarabianie na programach partnerskich to oferta zarówno dla tych którzy mają własne strony ale również dla tych którzy chcieliby promować produkty i usługi na przykład na facebooku wśród znajomych.

Zarabianie w programach partnerskich polega na udostępnianiu specjalnego linku z ofertą lub prowadzącego do produktu, kiedy z naszego linku nastąpi sprzedaż otrzymujemy za to wynagrodzenie, zazwyczaj ustalane jest procentowo od sprzedaży, a środki możemy wypłacić po osiągnięciu pewnego ustalonego pułapu.

Ankiety

Kolejnym pomysłem na zarabianie w sieci może być wypełnianie ankiet konsumenckich lub testowanie produktów i pisanie recenzji. STawki za wypełnienie ankiety może nie są duże bo wahają się od 1 – 5 złotych ale ofert jest na rynku dużo i przy odpowiednim zaangażowaniu możemy zarobić naprawdę dobre pieniądze.

Handel

Zacznij sprzedawać w internecie. Jeśli produkujesz coś lub masz usługę którą możesz sprzedać to może warto zastanowić się nad otwarciem sklepu internetowego i zarabianiu na handlu. Na początek nie musimy mieć nawet pieniędzy na założenia sklepu ponieważ w internecie jest dostępnych wiele platform sprzedażowych za darmo jak PrestaShop czy OpenCart.

Zostań Freelancerem

Bycie Freelancerem to praca w domu na własny rachunek, sam decydujesz ile pracujesz i jakiej pracy się podejmiesz, najczęściej z tej formy korzystają osoby tworzące strony internetowe czy graficy komputerowi lub osoby zajmujące się fotografią.

Jak zarabiać w sieci - poznaj kilka wskazówek

Ta forma pracy przez internet jest też idealnym rozwiązaniem dla osób znających języki obce, jest bardzo duży popyt na tłumaczenia, na ktorych możemy zarobić na prawdę dobre pieniądze nie wychodząc z domu.

Inwestuj na giełdzie

Jeżeli masz wolne środki możesz rozpocząć inwestować na giełdzie jedfnak to wiąże się z dużym ryzykiem, dlatego ważne jest aby zanim rozpoczniemy grać na giełdzie zdobyć niezbędną wiedzę oraz znaleźć dobry dom maklerski.

Zakłady bukmacherskie

Jest też opcja dla osób przed którymi sport nie ma tajemnic. Zakłady bukmacherskie też mogą być stałym źródłem dochodu jednak tak jak w przypadku giełdy ryzyko jakie ponosimy jest spore i może się okazać iż błędna decyzja doprowadziła nas do utraty środków.

Podsumowanie

Nasze początki przygody z zarabianiem w internecie powinny być dobrze przemyślane, musimy się zaangażować aby osiągnąć cel i niezależność finansową, nie jest to niemożliwe i wielu się udało ale byli oni zdeterminowani i nie poddawali się na początkach. Musimy być też czujni na oszustów których nie brakuje w sieci, dlatego każdą ofertę pracy staraj się weryfikować i szukać na jej temat opinii innych.

Rozliczenie pozycjonowania stron – wady i zalety różnych modeli

0
Rozliczenie pozycjonowania stron - wady i zalety różnych modeli

W pozycjonowaniu strony internetowej płacimy za wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania, dlatego tak ważne jest jasne sprecyzowanie rozliczenia za pozycjonowanie z firmą która się tym dla nas zajmuje.

Jak to bywa w marketingu internetowym najprościej będzie nam skorzystać z dostępnych do tego typu badań narzędziem, ale i też możemy pozycję sprawdzać ręcznie jeżeli nie mamy sprecyzowanej zbyt dużej ilości fraz pod pozycjonowanie.

Sprawdzanie pozycji ręcznie

Aby sprawdzić pozycję ręcznie najprościej wpisać daną frazę w wyszukiwarkę i zobaczyć na której pozycji się aktualnie znajdujemy. Metoda ta choć prymitywna i czasochłonna to bardzo dobra, musimy jednak pamiętać aby przed rozpoczęciem sprawdzania pozycji wyczyścić historię wyszukiwania a najlepiej użyć do tego przeglądarki z której nie korzystamy na co dzień.

Otrzymane metodą ręczną wyniki będą sprecyzowane pod naszą lokalizację.

Sprawdzanie pozycji – narzędzia

Jeżeli jednak ręczne sprawdzanie wyników nie wchodzi w grę na przykład z racji ilości fraz do analizy możemy skorzystać z darmowych narzędzi, które wykonują tą pracę za nas. Najbardziej popularne to Free Monitor for Google lub Piwik.

Zawsze możemy też zaufać raportom, które otrzymujemy od agencji SEO.

Modele rozliczeń za pozycjonowanie stron

Warto wybrać ofertę pozycjonowania płatną za osiągnięty efekt, czyli płacimy dopiero wtedy kiedy agencja wprowadzi nas na pierwszą stronę wyników wyszukiwania. Tutaj stosuje się zróżnicowanie cen w zależności od pozycji na pierwszej stronie i zasadniczo dzieli się ona na miejsca 7-10, 6-4 oraz to czego każdy by się chciał doczekać czyli 1-3. Oczywiście miejsce w pierwszej trójce jest najdroższe a cena za frazę ustalana jest na podstawie jaj konkurencyjności.

Pamietaj, aby nie pozostawać nigdy na płacenie za wyniki z drugiej i dalszych stron Google, jak głosi legenda na drugą stronę nikt nie zagląda a na 10 stronie można znaleźć już tylko zaginiony złoty pociąg.

Kolejnym modelem jest opłata abonamentowa za pozycjonowanie. To bardzo ryzykowna forma pozycjonowania bo możemy trafić na nieuczciwą agencję i będziemy jej płacić a nasza pozycja nie będzie szła w górę. Dlatego tej formy nie polecamy.

Rozliczenie pozycjonowania stron - wady i zalety różnych modeli

Jest jeszcze jeden model który zdaje się być uczciwym rozwiązaniem dla obu stron, czyli opłata za wzrost odwiedzin strony. Jeżeli agencja uczciwie podchodzi do swojej pracy to może nam zaproponować takie rozwiązanie jako alternatywa za opłatę za wyniki lub jako przejściową do momentu osiągnięcia pozycji w pierwszej dziesiątce.

Czy warto płacić za SEO?

Oczywiście tak, ale pod warunkiem że mamy zaufanie dla agencji, oraz że wybieramy model który oparty jest na płatności za osiągnięte wyniki. To idealne rozwiązanie dla firm nie mających dużego budżetu, płacą dopiero wtedy kiedy zaczynają zarabiać a to uczciwe rozwiązanie.

Pieniądze na firmę – sposoby pozyskania środków

0
Pieniądze na firmę - sposoby pozyskania środków

Jeżeli zamierzamy otworzyć własną firmę to niezbędne jest nam zaplecze finansowe, które umożliwi nam rozkręcenie biznesu, nie zawsze jednak je posiadamy źródła finansowania trzeba szukać gdzie indziej. Poniżej znajdziecie kilka ciekawych informacji gdzie szukać finansowania dla nowej firmy.

Kredyt na firmę

UStaliliśmy już, że nie posiadamy własnych oszczędności które moglibyśmy zainwestować w firmę tak więc pierwszym oczywistym pomysłem jest kredyt na firmę w banku. Rozwiązanie to jest dobre dla firm które nie uzyskały jeszcze funduszy z Unii Europejskiej, rozwiązanie to masz też minusy, jako nowa firma musimy się liczyć z wysokimi kosztami udzielonego kredytu.

Najlepszym rozwiązaniem dla naszej firmy będzie kredyt inwestycyjny, dzięki niemu możemy nabyć niezbędne urządzenia do rozpoczęcia działalności, a nawet zakupić nieruchomość na biuro czy opłacić licencję.

Bank udzielając nam kredytu może wymagać wkładu własnego i poręczenia majątkowego.

Dotacja z urzędu pracy na rozpoczęcie działalności

Zakładając naszą pierwszą działalność możemy poszukać finansowania w postaci dotacji z urzędu pracy, zaletą tego rodzaju dotacji jest to że nie musimy jej zwracać pod warunkiem, że nasza firma utrzyma się na rynku przez okres 2 lat.

Największe szanse na dotację z UP mamy na początku roku kalendarzowego kiedy to urząd posiada środki na wypłaty dotacji, później może być już różnie, ale zawsze warto spróbować.

Pamiętajmy że aby otrzymać dotację z Urzędu Pracy osoba bezrobotna musi spełniać wymagane kryteria:

  • niekaralność
  • nie prowadziła działalności gospodarczej w okresie 12 miesięcy przed złożeniem wniosku,
  • nie odmówiła propozycji pracy, stażu czy szkolenia w urzędzie pracy w okresie 12 miesięcy przed złożeniem wniosku,
  • nie korzystała z innych dostępnych źródeł dofinansowania z Funduszu Pracy,
  • dokonała złożenia poprawnie wypełnionego wniosku wraz z przedłożeniem wymaganych dokumentów.

Dotacje unijne

Każda osoba fizyczna może się starać od dotację z unii europejskiej na założenie działalności gospodarczej. Ułatwione procedury obowiązują dla bezrobotnych, niepełnosprawnych, kobiet po urlopie macierzyńskim oraz osób przed 25 rokiem życia jak i powyżej 45.

Pieniądze na firmę - sposoby pozyskania środków

Dostępne mamy dwie formy unijnego wsparcia zakładania działalności czyli mikro pożyczka lub dotacja. Mikropożyczkę musimy spłacić w okresie 12 miesięcy a dotację do 40 tysięcy są bezzwrotne.

Fundusze venture capital i aniołowie biznesu

Jeżeli mamy ciekawy pomysł na biznes możemy szukać środków w funduszach lub u tak zwanych aniołów biznesu. Aniołowie biznesu to przeważnie osoby prywatne inwestują w nasz projekt własne środki licząc jednocześnie na udział w przyszłych zyskach.

Tak więc sposobów na pozyskanie funduszy na działalność gospodarczą nie brakuje wystarczy mieć tylko dobry pomysł i odrobinę chęci aby otworzyć działalność gospodarczą i zacząć zarabiać.

Samodzielne pozycjonowanie stron www – wskazówki

0
Samodzielne pozycjonowanie stron www - wskazówki

Internet pęka w szwach od darmowych poradników jak pozycjonować stronę internetową, znajdziemy w nim szczegółowe opisy co musimy zrobić aby nasza strona znalazła się wysoko w wynikach wyszukiwania w Google.

Niedoświadczone osoby mogą przypadkiem i oczywiście nieświadomie sprawić, że ich strona zamiast wysokiej pozycji zostanie trwale usunięta z wyników wyszukiwania. a wszystko przez nadgorliwość i nie zawsze zgodne z białym SEO poradniki.

Podstawowe zasady pozycjonowania

Najważniejszą zasadą i cechą pozycjonowania jest cierpliwość – nic nie dzieje się od razu, a jeżeli ktoś twierdzi inaczej to albo nie ma pojęcia o tym o czym mówi albo próbuje nas naciągnąć na usługę, z której się nie wywiąże.

Systematyczność

Pamiętaj aby działania SEO wykonywać systematycznie, dokładnie i z pełnym zaangażowaniem. Jeżeli piszesz treści na swoją stronę to pisz je tak aby wyczerpać temat oraz pomóc rozwiązać problem użytkownika, który jest na Twojej stronie. Google to lubi.

Co jest ważne w pozycjonowaniu

Najważniejsze jest skupić się na użytkowniku, który będzie odwiedzał nasza stronę, stworzenie witryny działającej na każdym urządzeniu oraz szybko wczytującej się.

Twórz dobre i wartościowe treści na stronie, nadawaj im zrozumiałe tytuły oraz właściwe opisy, pamiętaj o dodaniu słów kluczowych i tagów.

Bądź systematyczny zmiany hurtowe nie są mile widziane przez Google, lepiej dodawać jeden artykuł na tydzień niż 10 jednego dnia.

Dodawaj do strony zdjęcia i ilustracje oraz nadaj im atrybuty takie jak nazwa oraz tekst alternatywny

Samodzielne pozycjonowanie stron www - wskazówki

Stwórz dla robotów mapę strony, dzięki czemu będzie ona częściej i szybciej indeksowana przez Google.

Podsumowanie

To oczywiście tylko podstawy i wybrane zagadnienia ale za to te najważniejsze, które pomogą Ci pozycjonować własną stronę zgodnie z obowiązującymi technikami. Już od dawna nie ma znaczenia ilość linków prowadzących do Twojej strony tak więc nie umieszczaj ich gdzie popadnie a raczej skupiaj się na wartościowych stronach lub katalogach firm.

Jeżeli będziesz postępować zgodnie z zasadami to możesz liczyć na to że twoja strona będzie się pięła w górę wyników wyszukiwania i pewnego dnia zdobędzie sam szczyt.

Kursy internetowe – jak korzystać z nich efektywniej?

0
Kursy internetowe - jak korzystać z nich efektywniej?

Internet daje nam możliwość szkoleń, kursów i lekcji on-line, jest tego naprawdę dużo, jedne są lepsze inne gorsze dlatego istotne jest to aby mądrze je wybrać i równie efektywnie z nich umieć korzystać.

Pamiętajmy, że aby coś przyniosło oczekiwane korzyści musimy się temu poświęcić, nawet najlepszy kurs nie sprawi że osiągniemy jakieś umiejętności jeżeli tego nie będziemy chcieli, nic nie dzieje się samo i potrzeba dyscypliny i zaangażowania.

Jak w takim razie skutecznie uczestniczyć w kursach online tak aby wynieść z nich wiedzę i nie stracić czasu?

Kursy internetowe – dlaczego warto?

Kurs internetowy to doskonały wybór dla ludzi zabieganych oddanych pracy lub rodzinie, dla osób którym trudno by było zorganizować wolny czas w wyznaczonym terminie przez organizatora. Kurs online daje nam możliwość uczestniczenia w nim o każdej porze dnia lub nocy tak właściwie uczymy się lub szkolimy kiedy nam pasuje.

Kolejną zaletą jest to że nikt nas ni epogania, nie mamy ram czasowych, możemy w każdej chwili cofnąć nagranie z kursu i przeanalizować jeszcze raz to czego do końca nie zrozumieliśmy.

Efektywne korzystanie z kursów

Wybierając kurs musimy dokładnie mieć sprecyzowane czego od tego kursu oczekujemy, jeżeli jest to kurs angielskiego od podstaw to zakładamy że chcemy się nauczyć języka w stopniu takim aby swobodnie się nim posługiwać na przykład na wakacjach.

Wybierajmy tylko z tych kursów które możemy przetestować, aby sprawdzić czy proponowana forma nauczania nam odpowiada, obecnie większość ofert posiada darmowe lekcje próbne.

Kurs, kursem ale ważne są też ćwiczenia, dlatego postarajmy się zaplanować czas na ich wykonanie, w przypadku wyżej wymienionego kursu językowego możemy poszukać również na forach osób, które chętnie z nami rozmawiają po angielsku i razem z nami ćwiczą zdobyte umiejętności w praktyce.

Kursy internetowe - jak korzystać z nich efektywniej?

Gdzie szukać dobrych kursów internetowych?

W internecie jest wiele katalogów z kursami, ale możecie ich szukać wszędzie, na przykład na forach tematycznych czy blogach. Warto też zobaczyć czy nie ma na YouTube jakiegoś kanału z darmowymi kursami, lub chociaż próbnymi lekcjami.

Kursy online to doskonały sposób na podnoszenie kwalifikacji bez wychodzenia z domu a przy odrobinie samozaparcia możemy uzyskać naprawdę zdumiewające wyniki. Życzę Wam powodzenia.

ZOBACZ TEŻ