Szkolenia Scrum – kompendium wiedzy

0
Szkolenia Scrum

Scrum to coraz popularniejsza metoda pozwalająca na efektywniejsze tworzenie nowych produktów i usług. Kluczową rolę odgrywa w niej tzw. Scrum Master, czyli osoba nadzorująca przebieg procesów. Zapotrzebowanie na tego typu specjalistów stale rośnie. W pozyskaniu odpowiedniej wiedzy i umiejętności pomagają zaś szkolenia Scrum. Dowiedz się, czego można się na nich nauczyć i dlaczego warto rozwijać się w tym kierunku.

Studia podyplomowe – czy warto się na nie zapisać?

0
studia podyplomowe
Fot. Pexels.com

Istnieje wiele momentów w naszym życiu kiedy uznajemy, że chcemy się dokształcić. Może być to związane ze zmianą ścieżki zawodowej czy chęcią poszerzenia swoich kompetencji do uzyskania wyższego stanowiska. Osoby, które nie mają czasu bądź nie chcą poświęcać kolejnych trzechy czy dwóch lat na studia I lub II stopnia mogą wybrać studia podyplomowe.

Przeczytaj też: http://stolicakariery.pl/czy-warto-wybrac-sie-na-studia-podyplomowe/

Studia podyplomowe – podstawowe informacje

Tego typu studia odbywają się w trybie niestacjonarnym czyli weekendowym. Najczęściej trwają 2 semestry, niekiedy 3. Nastawione są bardzo mocno na praktyczne elementy. W związku z tym wykonuje się na nich dużo projektów i zadań.

Studia podyplomowe najczęściej związane są z jedną konkretną specjalizacją. Jest ona bardzo mocno określona. Nie są to ogólne tematy jak po prostu HR, a np. zarządzanie zasobami ludzkimi czy procesy rekrutacyjne itp. Dzięki temu możesz mieć pewność, że zostaną poruszone kwestie, które najbardziej Cię interesują.

Obecnie coraz popularniejsze są studia podyplomowe online. Jest to opcja dla osób, które interesujący kierunek znajdują w miejscu bardzo oddalonym od swojego miejsca zamieszkania. Warto jednak zastanowić się nad tym czy nauka w takim trybie będzie dla nas odpowiednia i czy uda nam się skupić tak jak na zajęciach stacjonarnych.

Czy studia podyplomowe pomagają w uzyskaniu pracy?

Tak zwane podyplomówki jak najbardziej mogą przyczynić się do uzyskania pracy. Ponadto wiele praktycznych kierunków, zwłaszcza związanych z branżą IT pozwala podczas zajęć stworzyć portfolio. A przynajmniej jego część. Jest to coś gotowego co możemy dodać do swojego CV.

Ponadto nauka w takim trybie pozwala także na poznanie nowych ludzi. Chodzi tu zarówno o wykładowców, którzy najczęściej są praktykami w branży jak i kolegów, z którymi mamy wspólne zajęcia. Osoby te mogą poinformować o odbywających się rekrutacjach w ich firmie, a nawet bezpośrednio Cie polecić.

Decyzja o podjęciu studiów podyplomowych powinna być przemyślana. Głównym powodem jest czas jaki należy poświęcić na zajęcia. Jednak nie należy zapominać o plus jak zdobycie nowych kompetencji czy poznanie specjalistów z branży.

Zobacz też: http://www.matay.pl/czym-sa-studia-mba-i-co-daja/

Co należy wiedzieć o marketingu internetowym?

0
Co należy wiedzieć o marketingu internetowym

Marketing internetowy to dość skomplikowane pojęcie, w którego skład wchodzi wiele haseł. Z pewnością jest to jednak sposób na to, aby dotrzeć do dużej liczby klientów. Czym dokładnie jest marketing internetowy? Czy marketing internetowy może być skuteczną receptą na sukces? Dlaczego taki sposób dotarcia do klienta jest godny uwagi? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w poniższym artykule, do którego przeczytania serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych czytelników.

Co to jest marketing internetowy?

Przede wszystkim powinniśmy zastanowić się nad tym, czym tak właściwie jest marketing sieciowy. Otóż gdybyśmy zdecydowali się na zdefiniowanie tego pojęcia, moglibyśmy dojść do wniosku, że jest to jedna z gałęzi marketingu, która rozwija się w zaskakująco szybkim tempie. Jak to jest możliwe? Coraz więcej firm decyduje się na przenoszenie własnej działalności do sieci- ilość potencjalnych klientów znacznie się zwiększa, jednakże konkurencja także jest dość wysoka. Nie zagłębiając się w skomplikowane szczegóły, marketing internetowy to tak naprawdę działania, które mają na celu opracowanie odpowiedniej strategii dla wprowadzenia produktu na rynek za pośrednictwem Internetu. Jest to także promocja tego produktu i jego przedstawienie w taki sposób, aby był atrakcyjny dla innych. Specjaliści robią wszystko co w ich mocy, aby skutecznie zwiększyć widoczność danej firmy, stosując przy tym specjalistyczne narzędzia. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o marketingu internetowym, sprawdź blog o marketingu Lembicz.pl – dowiedz się więcej.

Marketing internetowy jako recepta na sukces?

Czy marketing internetowy może być receptą na sukces naszej firmy? Otóż odpowiedź na to pytanie jest twierdząca, pod warunkiem, że jest on odpowiednio wdrożony i zaplanowany. Dlatego też jeśli nie możemy pochwalić się specjalistyczną wiedzą, wówczas warto zdecydować się na firmę, która wykona wszelkie czynności za nas. Jeśli natomiast marketing internetowy nie jest nam obcy, wówczas możemy na własną rękę prowadzić działania promocyjne, co jednak nie należy do najłatwiejszych. Przede wszystkim odradza korzystania z technik, które są w stanie dać szybkie i krótkotrwałe efekty- takowe często wpływają negatywnie na nasz wizerunek, jednocześnie pozycja strony w sieci znacznie się pogarsza. Musimy zastanowić się, jaka będzie nasza grupa docelowa, a także jaką strategię działań zastosujemy.

Dlaczego marketing internetowy jest godny uwagi?

Marketing internetowy niesie ze sobą wiele zalet. Jednakże jeśli zależy nam na tym, aby był skuteczny, musimy zadbać o jego odpowiednie prowadzenie. Z jakimi korzyściami mamy do czynienia? Przede wszystkim jesteśmy w stanie dotrzeć do wielu klientów w stosunkowo krótkim czasie. Możemy spersonalizować komunikaty marketingowe, a także zwiększymy własną wiedzę o naszej grupie docelowej. Możemy zbudować i dopasować działania do naszej grupy, jednocześnie nawiązujemy interakcje z klientami. Za pośrednictwem Internetu wykreujemy dobry wizerunek firmy. To od nas zależy, jakie koszty przeznaczymy na zoptymalizowanie i przeprowadzanie kampanii.

Karta graficzna – jaką wybrać?

0
karta graficzna
Fot. Pexels.com

Karta graficzna jest zamontowana w każdym laptopie i komputerze stacjonarnym. Odpowiedzialna jest za konwersję grafiki na monitor. Dlatego osoby związane z grafiką komputerową, przemysłem gier komputerowych czy zapaleni gracze poszukują idealnej karty do swojego urządzenia.

Przeczytaj też: http://www.synat.pl/jaka-karta-graficzna-poznaj-kilka-propozycji/

Karta graficzna – jak sprawdzić jej parametry?

Przed zakupem karty graficznej warto sprawdzić parametry tej, którą aktualnie się posiada. W urządzeniach z systemem Windows zajmuje to kilka sekund. Należy wybrać ikonę “mój komputer”, następnie kliknąć prawy przycisk myszy i wybrać “właściwości”. Z tej zakładki wyszukujemy “manager urządzeń”. W oknie, które się wyświetli powinny pojawić się informacje o specyfikacji karty.

Jaka karta graficzna sprawdzi się dla gracza?

Wiele zależy od tego z jakich gier będzie korzystał użytkownik. Do mniej wymagających gier wystarczą najczęściej spotykane karty graficzne. W przypadku bardziej zaawansowanego świata gry warto postawić na sprzęt z wyższej półki, który zapewni wysoką jakość obrazu.

Karta MSI GeForce GT710 kosztuje około 300 zł. Pozwala na nawet 10-krotne zwiększenie wydajności. Pamięć RAM tej karty wynosi 2GB. Sprawdzi się w przypadku wielu gier.

Innym polecanym sprzętem jest NVIDIA Gigabyte GeForce GT 1030. Jest droższa od poprzedniej opcji o jedyne 100 zł. Ta karta również posiada 2 GB pamięci. Ponadto współgra z pamięcią GDDR5. Sprawia to, że bardzo dobrze będą prezentować się najnowsze gry.

Najdroższa w naszym zestawieniu GeForce GTX 1050Ti od MSI to koszt blisko 1 tys. złotych. Posiada 4 GB pamięci RAM. Wykorzystuje pamięć GDDR5, co sprawia, że działa wyjątkowo szybko. Jednak jej największym atutem jest możliwość zamontowania jej w prawie każdym komputerze ponieważ współpracuje z wieloma dyskami głównymi.

 

Przedstawiliśmy karty graficzne z różnych półek cenowych. Dobry sprzęt można dostać już za kilkaset złotych. Pozwoli on na płynną grę w najnowsze rozgrywki komputerowe. Sprawdzi się także przy pracach graficznych. W przypadku korzystana ze sprzętu do pracy inwestycja w taką kartę może okazać się bardzo korzystna.

Zobacz też: http://www.matay.pl/jaki-smartfon-dla-seniora-wybrac/

E-commerce w ramach B2C

0
E-commerce w ramach B2C

Internet to doskonała przestrzeń dla prowadzenia sklepu lub w innej formie aktywnego działania w sprzedaży. W zależności czy współpracujemy przede wszystkim z klientami indywidualnymi, czy przedsiębiorstwami, będziemy pracować w modelu B2B lub B2C. W ich ramach zawierać będziemy wszystkie transakcje. Poniżej skupimy się przede wszystkim na relacjach B2C.

B2C – relacje pomiędzy tobą a twoim klientem

W relacje wchodzących w zakres B2C zaliczają się wszystkie działania, w których jedną ze stron jest klient dokonujący zakupu. Są to relacje inicjowane zwykle przez samych klientów, w czasie przeglądania naszego sklepu internetowego. Często są to kontakty nawiązywane przez dużą liczbę odbiorców, dokonujących zakupu w tym samym momencie. Wówczas, kontakt z naszym sklepem powinien był maksymalnie ułatwiony.

Podstawową cechą różniącą relacje B2B od B2C będzie więc sposób dokonywania sprzedaży, a także szereg składających się na to działań. Począwszy od sposobu przygotowywania oferty i cennika, aż po nawiązywanie kontaktu z klientem. W przypadku B2C – oferty udostępniane wszystkim klientom będą jednakowe i ustandaryzowane. Oferty przygotowywane w ramach modelu B2B, czyli podczas współpracy z przedsiębiorstwami, są przygotowywane dla każdej firmy indywidualnie i mogą się różnić.

Najczęściej stosowaną metodą płatności w handlu B2C jest zapłata kartą debetową/kredytową, przelew bankowy lub skorzystanie z aplikacji do wykonywania szybkiej płatności. Dzięki temu realizacja sprzedaży może przebiec sprawnie i bez przeszkód.

Zaletą o której nie sposób nie wspomnieć jest fakt, że przygotowanie całej obsługi w ramach B2C jest prostsze i tańsze niż w przypadku kontaktów z przedsiębiorcami. Osobom poszukującym sprawdzonych i wartych zaufania doradców w zakresie rozwiązań e-commerce (m.in. do prowadzenia sklepu internetowego w ramach B2C) polecamy kontakt z X-Coding, pod adresem: https://x-coding.pl/ecommerce/wdrozenia-e-commerce-b2c/.

Co liczy się w sprawnych marketingu B2C?

Ilość dostępnych rozwiązań w ramach B2C jest niezwykle duża. O najważniejszych opowiemy teraz. Warto przede wszystkim postawić na atrakcyjny wygląd twojego sklepu internetowego – zarówno jego strony internetowej, strony mobilnej, profilu na portalach społecznościowych jak i aplikacji (jeśli taką posiadasz lub zamierzasz uruchomić). Liczy się nie tylko jej „architektura”, ale także wykorzystane barwy i treści graficzne, układ treści i odnośników do podstron, a także – jej przejrzystość i łatwa nawigacja.

Ponadto, wszystkie stosowane rozwiązania powinny być proste i intuicyjne w obsłudze. Interfejs sklepu powinien być skonstruowany w sposób umożliwiający szybkie odnalezienie pożądanych nas przycisków lub przełączników.

Wiele sklepów powinno dysponować także bardziej zaawansowaną strategią marketingową. Zalicza się do niej działania zorientowane na umacnianie relacji zaufania i przywiązania z klientami. Najlepszym sposobem są akcje promocyjne oraz rozbudowane strategie rozwoju konsumenckiego.

Tradycyjny czy elektroniczny? Jaki obieg dokumentów w firmie wybrać?

0
obieg dokumentów w firmie

Zarządzanie dokumentacją jest jednym z podstawowych i najważniejszych zarazem obowiązków, któremu muszą sprostać wszystkie współczesne firmy i organizacje. Można to zrobić w dwojaki sposób – za pomocą tradycyjnego obiegu dokumentów, w którym główną rolę grają dokumenty papierowe lub jego nowocześniejszego odpowiednika, elektronicznego obiegu dokumentów, który działa w oparciu o zdigitalizowaną dokumentację gromadzoną w cyfrowym archiwum.

Tradycyjny obieg dokumentów w firmie – czy warto przy nim pozostać?

Tradycyjny obieg dokumentów jest rozwiązaniem, z którego nadal korzysta sporo firm. W tym modelu zarządzanie dokumentacją opiera się o pracę z analogowymi zasobami – wszystkie dokumenty są przechowywane, udostępniane oraz procesowane w klasycznej postaci papierowej. Z takim systemem pracy wiąże się sporo utrudnień. Przede wszystkim, dokumenty papierowe zajmują fizycznie dużo miejsca – niezbędne jest więc wydzielenie przestrzeni potrzebnej do ich przechowywania poprzez stworzenie fizycznego archiwum, w którym zasoby dokumentacji będą właściwie zorganizowane.

Odpowiednia organizacja fizycznego archiwum oraz ponoszone na ten cel wydatki nie sprawiają jednak, że praca z dokumentacją papierową jest łatwa i przyjemna. Pracownicy codziennie tracą sporo czasu na odnajdowanie potrzebnych pism, ich przekazanie odpowiednej osobie lub działowi oraz inne czynności związane z procesowaniem dokumentacji. Dokumenty w postaci papierowej są ponadto stale narażone na zniszczenie, zgubienie lub pominięcie, co może negatywnie odbić się na funkcjonowaniu firmy oraz narazić ją na straty finansowe i wizerunkowe. Jeśli dodamy do tego praktycznie niczym nieograniczony dostęp do dokumentów, często zawierających wrażliwe, poufne dane, okazuje się, że tradycyjny obieg dokumentów w firmie zdecydowanie nie jest rozwiązaniem idealnym.

Elektroniczny obieg dokumentów w firmie – rozwiązanie wszystkich problemów?

Coraz więcej firm jest świadomych wad tradycyjnego obiegu dokumentów. Jest to początek poszukiwania godnej zainteresowania alternatywy, która pozwoli pracować z dokumentacją w wydajniejszy i bardziej nowoczesny sposób. Takim rozwiązaniem jest elektroniczny obieg dokumentów, który pozwala skutecznie wyeliminować praktycznie wszystkie istotne problemy związane z codzienną pracą z dokumentacją. Wcielenie w życie jego koncepcji wymaga zdigitalizowania całości lub części papierowych zasobów dokumentacji firmowej oraz wdrożenia odpowiedniego systemu zarządzania dokumentami (z ang. Document Management System, DMS), który pozwoli na wygodne, szybkie i sprawne wykonywanie wszelkich czynności związanych z dokumentami firmowymi.

Elektroniczny obieg dokumentów w firmie

Elektroniczny obieg dokumentów w firmie pozwala na przechowywanie zdigitalizowanych zasobów w cyfrowym archiwum dostępnym z poziomu wybranego systemu DMS. Jest ono ulokowane w chmurze lub na serwerach firmowych, a wysokiej klasy standardy bezpieczeństwa chronią poszczególne pliki przed wykasowaniem, nieuprawnionymi modyfikacjami oraz dostępem niepowołanych osób. Każdy użytkownik posiada odgórnie nadane uprawnienia dostępu, które regulują zakres czynności, jakie może podejmować odnośnie dokumentacji. Systemy zarządzania dokumentami pozwalają na sprawne i szybkie poruszanie się po zasobach, błyskawiczne wyszukiwanie plików spełniających określone kryteria, przekazywanie pism innym uczestnikom danego procesu oraz pozwalają lepiej skoncentrować się na tym, co w dzisiejszych czasach najważniejsze, czyli skutecznej i efektywnej realizacji celów biznesowych.

Funkcjonalność nowoczesnych systemów zarządzania dokumentami

Elektroniczny obieg dokumentów w firmie nie mógłby istnieć poza teorią, gdyby nie nowoczesne technologie, które pozwoliły na stworzenie skutecznego narzędzia do jego obsługi. System zarządzana dokumentami pozwala na praktyczną realizację wszystkich założeń i celów obiegu dokumentów w elektronicznej postaci. Najlepsze dostępne na rynku oprogramowanie do zarządzania dokumentacją firmową to rozbudowane i kompleksowe pod względem funkcjonalności rozwiązania platformowe, które są w stanie usprawnić i zoptymalizować realizację praktycznie wszystkich zadań związanych z zarządzaniem i procesowaniem firmowej dokumentacji w cyfrowej postaci.

Szczególnie warto zwrócić tu uwagę na cieszące się coraz większym zainteresowaniem w środowisku biznesowym platformy low-code. Rozwiązania te korzystają z prawdziwie innowacyjnych technologii i mechanizmów, za pomocą których można osiągnąć szereg korzyści istotnych nie tylko dla pionów biznesowych i zarządów, ale również CIO i działów IT. Wszystko to bez kodowania lub z jego minimalnym zastosowaniem tam, gdzie jest to uzasadnione ekonomicznie lub technologicznie.

Najwyższej klasy platformy niskokodowe działają w oparciu o takie rozwiązania, jak m.in. workflow, no-to-low-code application development, uczenie maszynowe (ML), elementy sztucznej inteligencji (AI), optyczne rozpoznawanie tekstu (OCR), robotyzacja procesów biznesowych (RPA) oraz autorskie rozwiązania, które pozwalają zarówno na szybkie dostarczanie gotowych aplikacji biznesowych, jak i ich zmienianie i dostosowywanie do bieżących potrzeb firmy, z natychmiastowym rezultatem. Taka zaawansowana i rozbudowana funkcjonalność jest w stanie realnie wspierać dążenia biznesowe współczesnych firm, gdyż idealnie odpowiada na ich dynamicznie zmieniające się potrzeby, inicjatywy oraz wymagania.

Hasztagi na Instagramie – czy warto ich używać?

0
Hasztagi na Instagramie

Zanim przejdziemy do głównego tematu naszego artykułu, wyjaśnijmy sobie – czym jest hasztag? Wiemy, że pewnie każdy z Was to wie, ale chcemy udostępniać Wam pełnowymiarową wiedzę. Hasztag to nic innego jak znak # (aby go napisać musisz znaleźć go na klawiaturze swojego telefonu, a w przypadku komputera nacisnąć CTRL i cyfrę 3) + dowolne słowo. Dla przykładu #samochod. Co ważne, do hasztagu nie możecie dodać żadnego znaku interpunkcyjnego – jest on wtedy nieaktywny – ale za to możecie dodać emotkę, na przykład #zyrafa🦒.  Co fajne z reszty opisu, hasztagi wyróżniać będzie ich niebieski kolor czcionki.

Dodanie ich do opisu zdjęcia, zajmuje dosłownie chwilę, a efekty, które może to przynieść są naprawdę oszałamiające. Jednak co w przypadku, kiedy nie umiesz sam wymyślić stosownego hasztagu do swojego zdjęcia i kompletnie nie wiesz jak się za to zabrać. Nie ma się o co martwić. Do takich zadań zostały stworzone specjalne aplikacje, które rozpoznają co znajduje się na zdjęciu i generują hasztagi. Jedną z nich jest na przykład aplikacja o nazwie Autohash.

Hasztagi to naprawdę świetny pomocnik w wypromowaniu naszego profilu, dlatego zdecydowanie warto ich używać. Jednak jakich oraz jak używać hasztagów, aby przyniosły one nam same korzyści?

Jak i dlaczego warto używać hasztagów na Instagramie?

  1. Hasztagi na Instagramie umożliwiają przypisanie zdjęcia do odpowiedniej grupy tematycznej, a co z tym związane inni użytkownicy w prostszy sposób, będą mogli natrafić na Twój profil. Dodatkowo sprawiają one, że post staje się bardziej popularny, a Ty zyskujesz nowych obserwujących i lajki pod postami.
  2. Nie używaj za dużo hasztagów. Mimo, że maksymalna cyfra to aż 30.
  3. Nie używaj zakazanych hasztagów. O to kilka ich przykładów: #alone #boho #always. Instagram ucina zasięgi, zdjęciu, które je posiadają.
  4. Nie używaj zbyt popularnych hasztagów, ponieważ szansa na zobaczenie je przez inne osoby jest znikoma. Jakie to są popularne hasztagi? Wymienimy niektóre z nich: #love #friends #lol #cool #party.
  5. W hasztagu nie mogą występować spacje, jeśli napiszesz #wakacje na mazurach, do hasztagu zaliczać się będzie tylko słowo wakacje.

Mamy nadzieję, że wspomniane przez nas porady pomogą Wam w odkryciu tajników hasztagów i zaczniecie częściej z nich korzystać. Podzielcie się z nami Waszymi ulubionymi hasztagami, bez których nie wyobrażacie sobie, nie dodać zdjęcia. Jeśli chcecie przeczytać więcej, koniecznie zajrzyjcie tutaj.

Jak nie popełniać błędów w Public Relations?

0
Jak nie popełniać błędów w Public Relations

W PR, w biznesie i w każdej innej dziedzinie życia, błędy zawsze się zdarzają. Ważne jest jednak to, czego nauczysz się na tych błędach. Mniejszych błędów można uniknąć, będąc świadomym najlepszych praktyk w PR i ucząc się, czego nie należy robić w komunikacji z mediami. Oto lista najlepszych wskazówek, które pomogą Ci uniknąć częstych błędów w PR.

Zawsze bądź przygotowany

Czy to na wywiad z mediami, stworzenie pitch’a, czy po prostu zwykły dzień w biurze, Twoja firma musi być przygotowana na wszelkie możliwości PR, które mogą się przydarzyć. Nowoczesna komunikacja tego wymaga. Wiąże się to z koniecznością posiadania odpowiedniego rzecznika, który przeszedł szkolenie z zakresu zagadnień związanych z mediami i jest gotowy do przeprowadzania wywiadów z mediami zawsze i wszędzie.

Rzeczy, które pomogą Ci utrzymać pełną gotowość i maksymalnie zmniejszyć czas reakcji to:

  • Wyznaczony cel, wokół którego zorientowane są działania PR,
  • Dobra znajomość swojej grupy docelowej oraz platformy przekazu,
  • Budowa relacji z dziennikarzami i znajomość działania mediów.

Nie zaczynaj działań PR zbyt późno

Jeśli chcesz, aby dane wydarzenie, projekt lub kampania były relacjonowane przez media, musisz rozpocząć działania PR z dużym wyprzedzeniem. Wiele magazynów drukowanych zaczyna przygotowywać swój kolejny numer na trzy miesiące przed jego publikacją. Oznacza to, że należy skontaktować się z tymi dziennikarzami co najmniej trzy miesiące przed wydarzeniem lub projektem.

Inne czynniki mogą mieć wpływ na to, jak szybko jesteś w stanie zdobyć zainteresowanie mediów twoim wydarzeniem lub projektem, np. czy dziennikarz jest dostępny, jak obszerna będzie publikacja i czy dziennikarz jest zainteresowany Twoją treścią. Być może trzeba będzie również zostawić trochę czasu na zmianę strategii PR, jeśli obecna nie przynosi najlepszych rezultatów. Wtedy długofalowe podejście do PR będzie bardziej efektywne.

Upewnij się, że treść jest zatwierdzona

Przed wysłaniem jakichkolwiek treści, upewnij się, że zostały one zatwierdzone przez odpowiednie osoby. Na przykład, jeśli pracujesz w agencji PR, przed wysłaniem jakichkolwiek treści musisz się upewnić, że Twój klient je akceptuje. Błędny w komunikacji językowej często wynikają z przeoczonych niedociągnięć. Jeśli prowadzisz działania PR dla swojej firmy, upewnij się, że Twój przełożony jest zadowolony z treści przed jej wysłaniem. Jeśli publikowane są treści niedokładne, mogą one zaszkodzić reputacji firmy, jak również reputacji Twojej oraz dziennikarza.

Pamiętaj o research’u

Przed skontaktowaniem się z odpowiednimi osobami upewnij się, że zrobisz swoje badania i zdobędziesz jak najwięcej informacji na ich temat. Cała marka może być narażona na ryzyko zepsucia relacji, jeśli nazwiemy kogoś niewłaściwym nazwiskiem, będziemy mieć kłopoty z dotrzymaniem terminu lub zapomnimy o planowanej publikacji medialnej.

Nie ignoruj mediów społecznościowych

Media społecznościowe to świetny kanał, który pomoże Ci bezpośrednio komunikować się z docelowymi odbiorcami i angażować ich w rozmowy. Strategia komunikacji w internecie jest dziś niezwykle istotna i wartościowa. Jeśli w swoich działaniach nie jesteś obecny w mediach społecznościowych, możesz stracić wiele możliwości budowania świadomości swojej marki, przyciągania nowych klientów do biznesu i tworzenia wartościowych relacji z klientami i stracisz cenne kanały komunikacji marketingowej.

Komputer lekarza i dane elektroniczne

0
Komputer lekarza i dane elektroniczne

Branża medyczna przechodzi ostatnio trudny okres. Ogromne obciążenie działaniami wywołanymi przez pandemię COVID19 a w tle coraz mocniej postępuje digitalizacja danych. Procedura związana z rejestracją, poradami lekarskimi i już wkrótce skierowaniami przeniosła się na poziom wyłącznie elektroniczny. Ułatwia to znacznie gromadzenie danych o pacjentach i przyspiesza ich przepływ między jednostkami. Oznacza jednak spora odpowiedzialność i konieczność wprowadzenia właściwych procedur dotyczących przetwarzania danych osobowych pacjentów. Warto również pamiętać o ich właściwym usuwaniu! Przetwarzanie dotyczy również tej kwestii. Błędy, niedociągnięcia pociągają konsekwencje.

Dane wrażliwe to niemal wszystkie informacje gromadzone w placówkach medycznych, które pozwalają zidentyfikować ich posiadacza i mówią o jego miejscu zamieszkania, danych kontaktowych i wreszcie o przebiegu leczenia, schorzeniach, wskazaniach itp. Usuwanie ich z elektronicznych teczek pacjenta nie wygląd tak jak likwidacja papierowej dokumentacji. Nośniki, na których są przechowywane dane elektroniczne wymagają specjalnego, dostosowanego do ich budowy podejścia. Stale zmieniające się technologie IT powodują stałą zmianę sposobów usuwania z nich danych. Tutaj potrzebna jest więc wiedza i praktyczna znajomość tematu. Łatwo doprowadzić do niekontrolowanej utraty danych, której skutki są niezwykle bolesne, zwłaszcza w branży medycznej.

Rekomendowanym sposobem usuwania danych elektronicznych z laptopów, PC oraz urządzeń mobilnych jest metoda programowa. specjalistyczne software umożliwiają nadpisanie danych czyli zastąpienie dotychczas przechowywanych informacji ciągiem przypadkowych . Nadpisywanie jest skutecznym sposobem zabezpieczenia danych przed ich przeczytaniem. Już po jednokrotnym działaniu niemożliwe jest ich odzyskanie. Proces można powtarzać. Istnieje kilka algorytmów nadpisywania w tym polegające na nawet kilkakrotnym powtórzeniu procesu. Zwykle stosowane są do szczególnie wrażliwych danych. Metoda programowa jest w pełni bezpieczna dla urządzenia. Nie powoduje uszkodzeń a nawet może poprawić wydajność. Jest tylko jeden warunek … urządzenie musi być w pełni sprawne. W innym razie konieczne będzie zastosowanie metod bardziej inwazyjnych.

Kiedy niemożliwe jest przeprowadzenie programowego nadpisywania danych pozostają metody fizycznego ich niszczenia. Wszystkie oznaczają całkowite usunięcie nie tylko nośnika ale też często całego urządzenia. Efektem końcowym jest odpad, który należy poddać utylizacji przez profesjonalną firmę recyklingowa. Do grup najpopularniejszych metod fizycznego usuwania danych należy demagnetyzacja. Istnieją również metody niszczenia nośnika przy pomocy substancji chemicznej i wreszcie metoda jego rozdrobnienia w specjalnej niszczarce. Nośnik zostaje zmielony na drobne kawałki. Każda z metod daje możliwości potwierdzenia zniszczenia poprzez specjalistyczny raport. Możliwe jest również nagranie video całego procesu.

Program do rozliczeń PIT

0
Program do rozliczeń PIT

Rozliczenie podatków kojarzyło się przez wiele lat z przykrym obowiązkiem. Wypełnienie formularzy mogło wydawać się bardzo trudne, tym bardziej gdy co roku zmieniają się przepisy prawne. W takiej sytuacji można bardzo łatwo zrobić błąd. Na szczęście rozwój technologiczny znacznie ułatwił coroczne składanie deklaracji podatkowych. Składanie formularzy przez internet stało się łatwe. dodatkowo specjalne programy do rozliczeń krok po kroku przeprowadzą każdego przez trudny proces rozliczeń. Warto zatem skorzystać z programu PIT Pro 2020/2021. Jak on działa?

ZOBACZ TEŻ