Jak nie popełniać błędów w Public Relations

W PR, w biznesie i w każdej innej dziedzinie życia, błędy zawsze się zdarzają. Ważne jest jednak to, czego nauczysz się na tych błędach. Mniejszych błędów można uniknąć, będąc świadomym najlepszych praktyk w PR i ucząc się, czego nie należy robić w komunikacji z mediami. Oto lista najlepszych wskazówek, które pomogą Ci uniknąć częstych błędów w PR.

Zawsze bądź przygotowany

Czy to na wywiad z mediami, stworzenie pitch’a, czy po prostu zwykły dzień w biurze, Twoja firma musi być przygotowana na wszelkie możliwości PR, które mogą się przydarzyć. Nowoczesna komunikacja tego wymaga. Wiąże się to z koniecznością posiadania odpowiedniego rzecznika, który przeszedł szkolenie z zakresu zagadnień związanych z mediami i jest gotowy do przeprowadzania wywiadów z mediami zawsze i wszędzie.

Rzeczy, które pomogą Ci utrzymać pełną gotowość i maksymalnie zmniejszyć czas reakcji to:

  • Wyznaczony cel, wokół którego zorientowane są działania PR,
  • Dobra znajomość swojej grupy docelowej oraz platformy przekazu,
  • Budowa relacji z dziennikarzami i znajomość działania mediów.

Nie zaczynaj działań PR zbyt późno

Jeśli chcesz, aby dane wydarzenie, projekt lub kampania były relacjonowane przez media, musisz rozpocząć działania PR z dużym wyprzedzeniem. Wiele magazynów drukowanych zaczyna przygotowywać swój kolejny numer na trzy miesiące przed jego publikacją. Oznacza to, że należy skontaktować się z tymi dziennikarzami co najmniej trzy miesiące przed wydarzeniem lub projektem.

Inne czynniki mogą mieć wpływ na to, jak szybko jesteś w stanie zdobyć zainteresowanie mediów twoim wydarzeniem lub projektem, np. czy dziennikarz jest dostępny, jak obszerna będzie publikacja i czy dziennikarz jest zainteresowany Twoją treścią. Być może trzeba będzie również zostawić trochę czasu na zmianę strategii PR, jeśli obecna nie przynosi najlepszych rezultatów. Wtedy długofalowe podejście do PR będzie bardziej efektywne.

Upewnij się, że treść jest zatwierdzona

Przed wysłaniem jakichkolwiek treści, upewnij się, że zostały one zatwierdzone przez odpowiednie osoby. Na przykład, jeśli pracujesz w agencji PR, przed wysłaniem jakichkolwiek treści musisz się upewnić, że Twój klient je akceptuje. Błędny w komunikacji językowej często wynikają z przeoczonych niedociągnięć. Jeśli prowadzisz działania PR dla swojej firmy, upewnij się, że Twój przełożony jest zadowolony z treści przed jej wysłaniem. Jeśli publikowane są treści niedokładne, mogą one zaszkodzić reputacji firmy, jak również reputacji Twojej oraz dziennikarza.

Pamiętaj o research’u

Przed skontaktowaniem się z odpowiednimi osobami upewnij się, że zrobisz swoje badania i zdobędziesz jak najwięcej informacji na ich temat. Cała marka może być narażona na ryzyko zepsucia relacji, jeśli nazwiemy kogoś niewłaściwym nazwiskiem, będziemy mieć kłopoty z dotrzymaniem terminu lub zapomnimy o planowanej publikacji medialnej.

Nie ignoruj mediów społecznościowych

Media społecznościowe to świetny kanał, który pomoże Ci bezpośrednio komunikować się z docelowymi odbiorcami i angażować ich w rozmowy. Strategia komunikacji w internecie jest dziś niezwykle istotna i wartościowa. Jeśli w swoich działaniach nie jesteś obecny w mediach społecznościowych, możesz stracić wiele możliwości budowania świadomości swojej marki, przyciągania nowych klientów do biznesu i tworzenia wartościowych relacji z klientami i stracisz cenne kanały komunikacji marketingowej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here