Platforma dla bloga – jaka jest najlepsza dla Ciebie?

0
Platforma dla bloga - jaka jest najlepsza dla Ciebie?

Jeżeli już podejmiemy decyzję o założeniu naszego bloga i mamy już na niego pomysł, to musimy stanąć przed wyborem platformy blogowej na której będziemy go prowadzić. Na rynku jest wiele rozwiazań w większośc są one bezpłatne i nie wymagają specjanych umiejętności aby je obsługiwać.

Musimy pamiętać, że nasz sukces nie polega na tym z jakiej platformy korzystamy, ale z na tym jak będziemy prowadzić naszą stronę, jakie treści będziemy na niej umieszczać i czy będą one interesujące dla użytkowników.

Poniżej przedstawię Wam kilka rozwiązań, z których możecie skorzystać aby rozpocząć prowadzenie waszego osobistego lub firmowego bloga.

WordPress.org

To najpopularniejsza platforma blogowa na świecie, wykorzystują ja osoby prywatne oraz naprawdę poważne instytucje. Platforma daje nam niemal nieograniczone możliwości jej rozwoju dzięki temu iż oferuje tysiące wtyczek i darmowych szablonów strony.

Samo jej obsługiwanie nie stworzy problemu średnio zaawansowanej w obsłudze komputera osobie, jeżeli potrafisz pisać w notatniku czy wordzie to poradzisz sobie z WordPressem bez najmniejszego problemu.

WordPress oferuje nam też działanie nawet wtedy kiedy nie mamy własnej domeny i serwera, daje nam to za darmo wtedy nasz blog otrzyma adres twojanazwa.wordpress.com i za darmo otrzymacie hosting. Idealne rozwiązanie dla początkujących. Tak dla zainteresowanych to strona na której teraz jesteś korzysta właśnie w WordPressa.

Blogger

Bloggera wybierają najczęściej osoby rozpoczynające dopiero swoją przygodę z blogowaniem. Platforma od Google jest prosta i oczywiście darmowa. Również oferuje darmowy adres jak i serwer a jej obsługa jest podobna do wordpressa.

Platformę łatwo można połączyć z usługami Google takimi jak na przykład AdSense dzięki której możecie rozpocząć zarabiania na swoim blogu.

Tumblr

Platforma do prowadzenia mikroblogów idealna głównie dla osób zajmujących się robieniem zdjęć lub grafiką. Platforma ta to również społeczność.

Webbly

Ta platforma blogowa daje nam możliwość projektowania wyglądu strony, wykorzystując mechanizm drag-and-drop czyli przeciągnij i upuść. To niewątpliwie duże ułatwienie dla osób rozpoczynających z projektowaniem witryn, jedynym minusem jest brak możliwości edycji kodu HTML czyli jesteśmy ograniczeni do tego co oferuje dostawca.

Joomla

Joomla nie różni się zbytnio od WordPressa i stanowi dla niego konkurencję, również oferuje tysiące darmowych szablonów i modułów rozszerzających jej funkcjonalność i również jest darmowa.

Platforma dla bloga - jaka jest najlepsza dla Ciebie?

Ciekawostką może być dla Was że z rozwiązania Joomla jeszcze do niedawna korzystała sama IKEA co więcej jej sklep internetowy też działał na jednym z darmowych dodatków do tego systemu.

Wix

To prosta platforma do tworzenia stron, ale głównie firmowych wizytówek, dostajemy wiele za darmo jednak musimy się liczyć z tym, że na naszej stronie mogą się pojawiać niechciane reklamy oraz musimy w stopce umieścić link do Wix. Ja osobiście nie polecam tego rozwiązania, ale wiem że na całym świecie korzysta z niego wiele tysięcy firm.

Jak sami widzicie wybór jest ogromny i tylko od was zależy którą platformę wybierzecie, najlepiej się kierować własną wygodą i wygodą użytkowników. Jeżeli chcielibyście poznać moją opinię to ja zdecydowanie polecam WordPress, ale oczywiście to na jakiej platformie będziecie publikować zależy od Was.

Pozyskiwanie pierwszych klientów – wskazówki

0
Pozyskiwanie pierwszych klientów - wskazówki

Kiedyś mianem Start-upu nazywano coś co ten projekt rozwiązuje, problem którego możemy się pozbyć korzystając z tej usługi. Dziś nazwę tą wykorzystuje się zbyt często używając jej do wszystkiego, każda nowo powstałą strona czy firma nazywa się start-upem.

Zasadniczym jednak założeniem stat-upów jest rozwiązywanie problemów i ułatwianiem życia naszych klientów. Musisz pamiętać, że klienci nie pojawią się znikąd i nagle nie stanie się cud, że Twoją stronę będzie odwiedzać tysiące unikalnych użytkowników dziennie, musisz o to zadbać. Pierwszych klientów nie będzie łatwo pozyskać więc musisz się uzbroić w cierpliwość.

Lista potencjalnych klientów oraz lista referencyjna

Zrób sobie listę potencjalnych klientów dla Twojego produktu i wyznacz cel. Dla CIebie kluczowe jest rozpoczęcie sprzedaży produktu lub usługi. Na początku działalności Twoimi pierwszymi klientami mogą być po prostu Twoi znajomi, jeżeli dostaną profesjonalną usługę to z pewnością polecą Cię dalej.

Jeżeli już pozyskasz klientów to zadbaj o listę referencyjną, poproś klientów którzy korzystali z Twoich usług o napisanie krótkiej recenzji, zaoferuj im za to rabat na kolejne produktu lub usługi. Informacje te umieść na stronie to pomoże innym dokonać wyboru Twojej firmy.

Pozyskiwanie pierwszych klientów nie jest łatwe

Start nigdy nie jest łatwy, a pozyskanie pierwszych klientów jest czasochłonne i wymaga determinacji w działaniach. Jeżeli wymyślisz sobie strategię na ich pozyskiwanie i będziesz się jej trzymać to powinieneś sobie z tym poradzić i szybko zacząć zarabiać.

Gdzie szukać klientów.

Doskonałym narzędziem mogą być media społecznościowe, oczywiście nie wystarczy samo założenie tam strony i czekanie na klienta, musisz go jakoś zachęcić stworzyć promocję lub nawet w skrajnych przypadkach dać coś za darmo aby przekonać go do wyboru Twojej firmy.

Pozyskiwanie pierwszych klientów - wskazówki

Możesz zacząć też prowadzić blog firmowy i nie ma tu ograniczeń co do branży bo pisać można na każdy temat, jeśli coś sprzedajesz na przykład odzież to pisz o trendach w modzie, jeżeli sprzedajesz szkolenia to pisz o nich i staraj się dawać zawsze kilka darmowych porad klienci to uwielbiają i z pewnością uznają Cię za wiarygodne źródło informacji a co za tym idzie kiedy będą potrzebowali skorzystać z takich usług to wrócą do Ciebie.

Udzielaj się na forach tematycznych i nawiązuj kontakty z przyszłymi klientami, służąc im radą i bądź profesjonalistą, rozwiązując ich problemy o to zaowocuje.

Przygotuj się na pierwsze spotkanie handlowe

Pierwsze spotkanie face to face z klientem może być stresujące, ale z pewnością lepiej na nim wypadniesz jeżeli się do niego przygotujesz i będziesz mógł odpowiedzieć na każde pytanie swojego klienta. Nie możesz się zastanawiać nad odpowiedziami bo klient musi wiedzieć i czuć że znasz swój produkt i w niego wierzyć wtedy i on w niego uwierzy i dokona zakupu.

Jak zamknąć transakcję?

Zakładam, że udało Ci się bez większych przeszkód przeprowadzić spotkanie i prezentację produktów czas więc zamknąć sprzedaż i sprawić aby klient dokonał zakupu. Wyczekaj na odpowiedni moment aby złożyć ofertę, możesz na przykład zrobić to podsumowując spotkanie i sam produkt. Pokaż klientowi jak bardzo jest on mu potrzebny i ile problemów on rozwiąże.

Sam proces pozyskiwania pierwszych klientów, przedstawienia im oferty i przygotowania się do tego jest bardzo pracochłonny i wymaga czasu, jednak nie można go zaniedbać, ponieważ jeżeli nie będziemy mieli klientów to nie będziemy mieli sprzedaży a co za tym idzie nasza firma upadnie.

Praca zdalna – jak zarabiać nie wychodząc z domu?

0
Praca zdalna - jak zarabiać nie wychodząc z domu?

Większość ludzi żyje dzień po dniu wykonują te same czynności i wpadają w monotonię. Codziennie to samo, praca dom, praca dom i tak od lat. Taka sytuacja męczy zarówno fizycznie jak i psychicznie. Często dochodzisz do wniosku, że nie masz perspektyw na rozwój w tej firmie ale masz jakieś zobowiązania i godzisz się na taki stan nadal robiąc coś co nie sprawia ci już od dawna przyjemności.

Jeżeli jednak masz już dość ciepłej posadki i chcesz przejść na własny rachunek to mamy dla Ciebie kilka branż w których możesz spróbować zarabiać na własny rachunek nie wychodząc z domu.

Chałupnictwo

Ta forma pracy była modna w średniowieczu ale jak to z modą bywa często ona powraca. Właśnie teraz znów staje się bardzo popularna i dostępna dla każdego. Nie koniecznie mówię tu o skręcaniu długopisów choć też tak można, raczej mam na myśli wytwarzanie rękodzieła.

Freelancing

Możesz zostać wolnym strzelcem czy freelancerem, masz wtedy pełną władzę nad swoim życiem osobistym i zawodowym. Twoje życie toczy się od zlecenia do zlecenia a w wolnym czasie możesz się kształcić lub szukać nowych klientów.

W tym przypadku musisz posiadać jakieś umiejętności które możesz zaoferować, na przykład tworzenie stron internetowych czy pisanie treści na strony lub opinii o produktach.

Praca ta wymaga samodyscypliny i zmotywowania, a czasem stalowych nerwów bo klienci bywają różni jednak jest ciekawą alternatywą dla ciepłego stołka w korporacji.

Praca zdalna - jak zarabiać nie wychodząc z domu?

Telepraca

To zajęcie dla osób lubiących rozmawiać, niekoniecznie wymaga doświadczenia lub specjalistycznej wiedzy. Możesz przez telefon sprzedawać produkty lub usługi, możesz też pracować jako obsługa techniczna jakieś firmy i odbierać telefonu w zaciszu własnego mieszkania.

Programy partnerskie

Jeżeli masz własną stronę lub popularną stronę z kilkoma tysiącami fanów na facebooku możesz spróbować sił w programach partnerskich i polecać produkty i usługi otrzymując prowizję od sprzedaży. To praca dla osób cierpliwych i systematycznych na początku nie ma łatwo a zarobki są wypłacane po osiągnięciu jakiegoś minimalnego progu.

Płatne treści

Na własnej stronie możesz zarabiać również poprzez umieszczanie materiałów dostępnych dopiero po uiszczeniu odpowiedniej opłaty (np. wzory umów).

Katalogowanie stron

Polega na pozycjonowaniu stron dla klientów zewnętrznych w celu podniesienia jej pozycji na daną frazę lub frazy kluczowe. Zarobić na tym nie łatwo bo średnio otrzymasz 10 zł za umieszczenie 50 wpisów.

Zakłady bukmacherskie

Zawsze też można spróbować swoich sił obstawiając zawody sportowe, ale to forma hazardu. Typować możemy przez całą dobę i to wszystkie wydarzenia z całego świata również na żywo.

Giełda

Jeżeli masz trochę oszczędności możesz spróbować grać na giełdzie i inwestować w spółki giełdowe, pamiętaj jednak że ta forma zarabiania w internecie niesie za sobą najwyższe ryzyko utraty pieniędzy.

Jak stać się ekspertem i osiągnąć sukces zawodowy?

0

Jeśli zależy nam na karierze zawodowej, cenimy swoje miejsce pracy, a także szefa i staramy się o awans na wyższe stanowisko, bardzo ważne jest, aby zachowywać się profesjonalnie i unikać wpadek, dzięki czemu zwiększymy swoje szanse i zyskamy w oczach pracodawcy. Nie jest łatwo zwracać uwagę na wiele rzeczy jednocześnie, jednak trzymając się pewnych konkretnych zasad, możemy wkroczyć na ścieżkę, która doprowadzi nas do sukcesu zawodowego.

Jak wypromować bloga – proste i skuteczne wskazówki

0
Jak wypromować bloga - proste i skuteczne wskazówki

Liczba blogów rośnie z dnia na dzień, jedne zarabiają niemałe pieniądze inne padają tak szybko jak powstały. Coraz więcej osób które mają jakieś hobby lub ciekawą pasję stawia właśnie na założenie bloga. Autorzy, którzy podchodzą do prowadzenia bloga z należytym zaangażowaniem dzięki swojej konsekwentnej i ciężkiej pracy mogą liczyć na naprawdę spore dochody, niekiedy śmiało mogą utrzymać całą rodzinę właśnie z prowadzenia bloga.

Ok, masz pomysł na bloga a nawet udało Ci się już go opublikować pytanie kolejne które się nasuwa to jak się przebić na tym rynku, jak dobrze wypromować stronę aby przyciągnąć grono stałych odbiorców.

Przedstawię Wam kilka cennych rad do których warto się zastosować aby osiągnąć sukces.

Postaw na wartościową treść

Treść ma największe znaczenie, większe niż sam wygląd bloga, może być skromny ale treści powinny w pełni wyczerpywać temat, oraz być napisane prostym i zrozumiałym nawet dla laika językiem. Jeżeli używasz zwrotów branżowych lub technicznych staraj się je wytłumaczyć.

Postaw na swoją wiedzę i pasję, bo tylko pisząc o tym o czym masz pojęcie może przynieść Tobie wymierne korzyści, jeżeli się na czymś nie znasz możesz się tylko narazić na ośmieszenie i z całą pewnością utratę użytkowników.

Miej swój własny styl pisania treści, może on stać się znakiem rozpoznawczym Twojego bloga, oczywiście jedni za to cię pokochają inni znienawidzą, ale cóż trudno dogodzić każdemu.

Czy długość tekstu ma znaczenie?

Każdy “specjalista” powie Ci, że długość treści ma ogromne znaczenie, że teksty powinny zawierać minimum 300 znaków. Moim zdaniem nie jest to aż tak istotne, czasem publikują wyłącznie video ciężko do niego przygotować opis na 300 znaków, oczywiście można lać wodę ale nikomu to nie służy.

Oczywiście za długi tekst też nie jest za dobry, użytkownikom nie chce się czytać referatów po 10 tysięcy znaków co gorsza umieszczony na 2 lub 3 podstronach.

Zadbaj o właściwy tytuł swojego wpisu, tak aby zawierał słowo kluczowe czyli takie po którym chcemy aby odnaleziono nas w wynikach wyszukiwania Google.

Pamiętaj o nagłówkach H2 i H3 w treści. Możesz podzielić tekst i każdą z jego części zatytułować odrębnie w tytule podając słowo kluczowe.

Dodawaj aktualne wpisy

Skup się na tematach aktualnych, no chyba że prowadzisz blog o historii wtedy może być to ciężkie lub nawet nieosiągalne. Aktualne posty mają większą szansę na znalezienie się w wynikach wyszukiwania.

Opis bloga a pozycjonowanie

Zanim ktoś przeczyta Twój blog najpierw czytają go roboty wyszukiwarek, sprawdzają zawartość każdej podstrony pod kątem zawartej na niej treści, analizują słowa kluczowe, dlatego tak ważnym elementem jest odpowiedni opis strony to pomoże im właściwie zaindeksować twojego bloga.

Jak wypromować bloga - proste i skuteczne wskazówki

Słowa kluczowe

Słowa kluczowe to frazy, które najlepiej opisują to co użytkownik znajdzie na blogu lub jego podstronach. Do każdej strony możesz dodać inne słowa klucze, aby jeszcze dokładniej opisać wyszukiwarce co można na tej stronie znaleźć.

Narzędzia do pozycjonowania pomocne w promowaniu bloga

Korzystaj z narzędzi do promocji bloga, część z nich jest bezpłatna a część płatna, na początek radzę skorzystać z tego co możemy otrzymać za darmo. Skorzystaj z Google Analytics aby zobaczyć ile osób i skąd wchodzi na Twoją stronę, zobacz ilu z nich powraca a ile wchodzi i wychodzi.

Jeżeli korzystasz na przykład z WordPressa to możesz skorzystać z darmowych wtyczek analizujących każdy wpis pod kątem pozycjonowania na tej platformie ja polecam Yoast SEO. Ta wtyczka jest idealna dla początkujących jak i już wprawionych blogerów.

Skoro już wiesz jakie są podstawy pozycjonowania to czas wdrożyć je w życie i patrzeć jak wzrasta ilość odwiedzin.

Jak zostać freelancerem – poznaj wskazówki

0
Jak zostać freelancerem - poznaj wskazówki

Jeżeli znudziła Cię praca na etacie, wyznaczone godziny i codzienne dojazdy do biura to rzuć to i zostań Freelancerem! Nazwa ta od dłuższego czasu używana w potocznym języku na rynku pracy. Co ona oznacza i jak zostać freelancerem wyjaśnię Wam już za chwilę. Mam nadzieję że uda mi się rozwiać Wasze wszelkie wątpliwości dotyczące podjęcia decyzji o zostaniu osobą wykonującą wolny zawód.

Co to znaczy Freelancing?

Freelancing to nic innego jak wykonywanie pracy w nieustalonych z góry godzinach, przeważnie w domu lub jak wolisz z kawiarni w centrum handlowym, krótko mówiąc freelancing to wolność i pełne spełnienie marzeń o niezależności.

Co zrobić by zostać freelancerem

Jeżeli masz zamiar już teraz rozstać się z etatem, pożegnać swojego szefa i zacząć działać na własny rachunek to zapoznacie się z tymi kilkoma prostymi wskazówkami jak zacząć.

Zostać freelancerem możesz zacząć w każdym momencie i w każdym wieku. Możesz zacząć przygodę już na studiach jako dodatkowa forma zarobków, naucz się jak najszybciej pogodzić realne możliwości z potrzebami finansowymi.

Bądź zmotywowanym, miej samozaparcie, dobrze organizuj swój czas. Obudź w sobie bycie przebojową osobą ale przede wszystkim sumienną, bo od teraz pracujesz wyłącznie na swój własny rachunek.

Zdrowo się odżywiaj, aby mieć siłę na codzienne starcia z konkurencją bo o zlecenia trzeba walczyć, musisz też znosić marudzenia klientów, zrozumieć ich aby liczyć na kolejne.

Jak zostać freelancerem - poznaj wskazówki

Nigdy się nie poddawaj, nie zniechęcaj się porażkami, nie ma ludzi nieomylnych!

Kochaj to co robisz, nie rób nic na siłę i nie zmuszaj się do niczego – no chyba że potrzeby finansowe zmuszą Cię do przyjęcia zlecenia którego nie lubisz wykonywać – praca ma sprawiać Ci przyjemność i motywację do dalszego działania.

Przekładaj siły na zamiary, nie oferuj czegoś czego nie potrafisz zrobić i nie ucz się na klientach jakiś czynności. Pamiętaj też aby nie przyjmować takiej ilości zleceń której nie jesteś wstanie wykonać to źle wpływa na Twoją ocenę i pozyskiwanie kolejnych zleceń w przyszłości.

Nie wywracaj swojego życia do góry nogami tylko dlatego że zostałeś freelancerem, dalej rób to co przedtem tylko lepiej organizuj swój czas.

Jeżeli uda Cię się pilnować tych prostych zasad to masz duże szanse że poradzisz sobie w byciu freelancerem i bez względu na krążące mity uda Ci się zarobić na tym co lubisz robić.

Jeżeli jednak to dla Ciebie za dużo i nie masz gwarancji czy uda Ci się sprostać tym wymaganiom to na razie pozostań na etacie nawet jeżeli nie przepadasz za swoim szefem to zawsze możesz liczyć że na koniec miesiąca wpłyną środki na Twoje konto, a ty poprawisz sobie humor jakąś drobną przyjemnością i poczekasz na lepsze czasy.

Zakładanie e-sklepu – od czego zacząć?

0
Zakładanie e-sklepu - od czego zacząć?

Handel internetowy rozwija się w zaskakującym tempie, jest on bowiem bardzo popularną formą sprzedaży produktów i usług. Planując założenie sklepu internetowego warto zwrócić uwagą na stronę formalną. Musimy zapoznać się z niezbędnymi formalnościami związanymi z prowadzeniem sprzedaży w internecie.

Czy muszę mieć firmę aby prowadzić sklep internetowy?

Tak, ponieważ dokonujesz transakcji oraz odpowiadasz za dane i pieniądze swoich klientów, prowadzenie sklepu w internecie nie różni się pod tym względem niczym w porównaniu ze sklepem stacjonarnym.

O czym warto pamiętać?

Jeżeli chcesz prowadzić sklep internetowy w kilka osób pomyśl o założeniu spółki cywilnej, spółka cywilna nie posiada odpowiedzialności prawnej a każdy wspólnik musi posiadać własną działalność gospodarczą.

Zakładanie e-sklepu a właściwe PKD

.Jeżeli zakładasz sklep internetowy to właściwym numerem PKD będzie PKD 47.91.Z czyli sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy wysyłkowe lub internet.

Inne numery PKD, które należy brać pod uwagę zależą głównie od charakteru prowadzonej działalności ale możesz rozważyć jeszcze te poniżej:

PKD 47.99.Z – Pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona poza siecią sklepową, straganami i targowiskami,

PKD 62.09.Z – Pozostała działalność usługowa w zakresie technologii informatycznych i komputerowych.

Zakładanie e-sklepu - od czego zacząć?

Jeżeli prowadzisz jednocześnie sklep internetowy oraz sklep stacjonarny, możesz dodać jeszcze PKD 47.19.Z – Pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach.

e-sklepu i konto firmowe

Aby w pełni funkcjonować i móc przyjmować płatności musisz posiadać konto internetowe i w przypadku działalności jednoosobowej wcale nie musi być to rachunek firmowy może być zwykłe konto osobiste.

Oczywiście wygodniej nam będzie oddzielić wpływy firmowe od prywatnych jeżeli założymy konto firmowe, często takie konta są darmowe pod warunkiem że przez nasze konto przepłynie jakaś zadeklarowana przez bank kwota minimalna oraz jeżeli z rachunku będziemy opłacać ZUS.

Model biznesowy dla firmy prowadzącej działalność w internecie

0
Model biznesowy dla firmy prowadzącej działalność w internecie

Jaki model biznesowy wybrać dla naszej firmy internetowej? To pytanie często pojawia się na początku naszej przygody z e-biznesem. Najpierw powiedzmy sobie jak zrozumieć model biznesowy.

Pojęcie to pojawiło się ponad 20 lat temu, oczywiście ze względu na ciągłe zmiany na rynku samo rozumienie tego zagadnienia ciągle ewoluuje i dopasowuje się do czasów w jakich żyjemy.

Aby zrozumieć czym jest model biznesowy posłużę się tu przykładem. Na pytanie do przedsiębiorcy handlującego kosmetykami jaki jest model jego działalności on odpowie: Kupuję od producentów i hurtowników i sprzedaje z zyskiem w moim sklepie internetowym.

Model biznesowy dla firmy prowadzącej działalność w internecie

Krótko mówiąc model biznesowy odpowiada nam na pytanie jak firma zarabia.

Jak stworzyć model biznesowy firmy?

Skoro już wiesz czym jest model biznesowy to możesz zacząć przygotowywać swój własny, pamiętając o kilku ważnych jego elementach:

Do jakiej grupy docelowej kierowana jest oferta firmy?

  • Oferta firmy – co zawiera, jakie jest jej zakres, co sprzedajemy i w jaki sposób?
  • W jaki sposób pozyskujemy klientów?
  • Jakie korzyści oferujemy klientom?
  • Strategia cenowa – w jakich cenach sprzedajemy nasz towar lub usługę, jaki z tego uzyskujemy dochód?
  • Know-how i atuty przedsiębiorstwa – jaki firma ma poziom kompetencji?
  • Jaka jest konkurencja firmy?
  • Sposób zabezpieczenia się przed konkurencją – co robimy, żeby mieć przewagę nad konkurencją lub w jaki sposób staramy się ją wyprzedzić.

Jeżeli odpowiesz sobie na te pytania, to automatycznie stworzysz model biznesowy dla Twojej firmy, który możesz wdrożyć w życie.

Strategia firmy internetowej – krok po kroku

0
Strategia firmy internetowej - krok po kroku

Nie ważne czy w grę wchodzi strategia firmy stacjonarnej czy e-biznesu zasady jej tworzenia są zawsze takie same.

Jako właściciel firmy musisz wiedzieć w jakim kierunku idziesz, jakie masz cele i jak powinna się Twoja firma rozwijać.

Co to jest strategia firmy?

Strategia to po prostu plan działania, który musisz stworzyć dla firmy aby osiągnąć sukces.

Naszym celem jest zarabianie pieniędzy, z czym trudno polemizować, ponieważ bez dochodów nasza firma nie utrzyma się długo na rynku. Oczywiście pieniądze to nie wszystko tworząc strategię dla firmy możemy też określić w niej jaki chcemy osiągnąć udział w rynku lub jak wypromować chcemy swoją markę.

Czy strategia firmy jest mi potrzebna?

Strategia firmy jest bardzo istotnym elementem. Wszystko co robimy wymaga jakiegoś planu tak jest i z firmą, czy lecąc na wakacje za granicę nie planujesz co zwiedzić, ile wydać pieniędzy? Podobnie jest z firmą musisz zaplanować co chcesz osiągnąć i dążyć do celu.

Właściwa strategia zmniejsza ryzyko naszego niepowodzenia, bez strategii bez badania rynku jesteśmy narażeni na utratę zainwestowanych pieniędzy, a tego wolelibyśmy chyba uniknąć.

Strategia firmy internetowej – jak ją stworzyć?

Zacznij od tego jaki produkt chcesz zaoferować na rynku internetowym, sprawdź jaką masz konkurencję, zrób analizę cen i odpowiedz sobie na pytanie jakie korzyści odniesie klient który wybierze twój produkt lub usługę a nie konkurencji.

Grupa docelowa, czyli klient

Twoja strategia musi objąć również analizę grupy docelowej do której chcesz dotrzeć z usługą lub produktem. Zobacz czy na rynku istnieje na nie zapotrzebowanie i zastanów się jak chcesz dotrzeć do tej grupy.

Kanały dystrybucji

Zastanów się nad kanałami dystrybucji, w jaki sposób chcesz sprzedawać produkty i usługi, czy chcesz się skupić wyłącznie na jednym kanale na przykład własnym sklepie internetowy czy może chcesz nawiązać współpracę z innymi dystrybutorami i umożliwić im sprzedaż twojego produktu wypłacając prowizję od sprzedaży.

Sprzedaż w internecie może odbywać się za pośrednictwem wielu kanałów takich jak:

  • firmowa strona internetowa
  • landing page
  • sklep internetowy
  • serwisy aukcyjne
  • porównywarki cenowe
  • e-mailing

Planując dystrybucję musisz przewidzieć w jaki sposób będziesz je dostarczał ile to będzie kosztowało, ustalić wysokość prowizji jakie możesz zaoferować pośrednikom oraz liczbę osób, które muszą pracować przy dystrybucji.

Strategia firmy internetowej - krok po kroku

Teraz musisz tylko wypromować swoje usługi lub produkty w internecie i zadbać o ich odpowiednia promocję. Poniżej masz listę najbardziej popularnych kanałów dzięki którym dotrzesz do klienta:

  • Optymalizacja (SEO) serwisu WWW,
  • Pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce Google,
  • Kampanie linków sponsorowanych AdWords,
  • Inne kampanie reklamy kontekstowej (np. Adkontekst),\
  • Kampanie AdSense,
  • Remarketing,
  • Kampanie content marketingowe (dystrybucja treści na zewnętrznych portalach),
  • PR internetowy,
  • Media społecznościowe,
  • Marketing szeptany,
  • Marketing wirusowy,
  • Blog firmowy,
  • E-mailing.

Jeżeli rzetelnie przyłożysz się do przygotowania strategii swoje firmy to sukces z pewnością Cię nie ominie, pamiętaj jednak że droga do niego jest długa i kręta, zachowaj cierpliwość i zaangażuj się w 100% w swój projekt.

Jak skutecznie zaplanować domowy budżet?

0
Jak skutecznie zaplanować domowy budżet?

Za chwilę koniec miesiąca a Tobie brakuje gotówki, a na dodatek przewidujesz nadprogramowe wydatki w następnym miesiącu? Zobacz jak efektywnie zaplanować domowy budżet.

Domowy budżet krok pierwszy – podstawowe wydatki

Planowanie domowego budżetu zawsze rozpoczynamy od podsumowania środków którymi dysponujemy, oczywiście wliczając te które pozostały nam z poprzedniego miesiąca pod warunkiem że takie są.

Spisz wszystkie koszty które cię czekają w nadchodzącym miesiącu oraz przyjrzyjmy się rachunkom za poprzedni miesiąc. Jeżeli posiadasz to odszukaj wszystkie paragony i rachunki za wydatki, a następnie spisz je kartce.

Podzielmy je na te które są wydatkami stałymi czyli opłaty za prąd, wodę, internet czy telefon, oraz wydatki na paliwo czy opłacenie zajęć naszych dzieci. Podsumuj je.

W kolejnej rubryce wpisz wydatki na konsumpcję czyli zakupy, życie prywatne (kino czy teatr) i je również podsumuj.

Teraz porównaj wydatki z tym co zarabiasz i sprawdź czy rachunek wychodzi na plus, jeżeli tak to dobrze i możesz śmiało przejść do następnego kroku.

Jeżeli jednak wychodzimy na minus to koniecznie przeanalizujmy jeszcze raz nasze wydatki i zastanówmy się, które z nich można wyeliminować lub ograniczyć.

Domowy budżet krok drugi – wydatki jednorazowe

Kolejnym naszym krokiem w planowaniu budżetu domowego bedzie spisanie wydatków nieregularnych, do takich należą na przykład:

  • prezenty (urodziny, święta),
  • przegląd techniczny auta,
  • wizyty u lekarzy, leki,
  • wyjazd na urlop,
  • remont mieszkania,
  • wycieczki dla dzieci,
  • ubrania.

Wydatki te są nieuniknione w każdym budżecie domowym, ale warto je również podsumować i podliczyć w perspektywie całego roku.

Podam Wam przykład

Jeśli na korepetycje z języka angielskiego wydajemy 100 zł miesięcznie to liczbę tą należy pomnożyć przez 12 miesięcy, a w rubryce wydatków wpisać 1200 zł.

Lista nasza musi zawierać wszystkie wydatki nieregularne, które przyjdą nam na myśl oraz puste pola, gdy zaistnieje potrzeba coś do niej dopisać.

Teraz musisz podsumować wszystkie koszty razem. Wynik, który uzyskasz pokaże ile wynoszą nasze wydatki nieregularne oraz ile musimy zaoszczędzić rocznie, aby móc je pokryć.

Jak skutecznie zaplanować domowy budżet?

Krok trzeci – oszczędzanie

Teraz zajmiemy się tym co zostało nam na górce, ważne aby każdego miesiąca zaplanować co zrobisz w przypadku kiedy zaoszczędzisz trochę grosza. To może być cokolwiek, na przykład możesz odkładać na wakacje lub szkolenie, ale możesz też inwestować i zarabiać.

Najprościej będzie zacząć od założenia dostępnego w każdym banku konta oszczędnościowego. Może nie zarobimy na nim kokosów ale nauczy nas to oszczędzania i odkładania pieniędzy.

Domowy budżet – plan roczny

Kiedy już wiesz ile wydajesz miesięcznie to możesz zaplanować budżet roczny. Spróbuj oszacować wydatki w poszczególnych miesiącach do końca roku. W skali roku zaoszczędzone pieniądze pozwolą Ci na pokrycie niespodziewanych wydatków lub większych opłat na przykład związanych z ubezpieczeniem samochodu.

ZOBACZ TEŻ