Jak założyć firmę szkoleniową – praktyczne wskazówki

0
Jak założyć firmę szkoleniową - praktyczne wskazówki

Firma szkoleniowa to firma świadcząca wszelkiego rodzaju szkolenia, stanowiące formę pozaszkolnego uzupełnienia lub zmiany profilu wykształcenia zawodowego przez osoby dorosłe i zaliczane są one do pozostałej działalności oświatowej.

Rodzaje świadczonych szkoleń

Szkolenia możemy podzielić na tak zwane szkolenia miękkie oraz twarde.

Szkolenia miękkie to takie gdzie zdobywamy umiejętności na przykład radzenia sobie ze stresem lub efektywnego poszukiwania pracy czy zdobywania klientów. Do tego rodzaju szkoleń możemy zaliczyć również szkolenia online.

Szkolenia twarde to te gdzie zdobywamy konkretną umiejętność zawodowa na przykład szkolenie z obsługi wózka widłowego.

Wymagania związane z prowadzeniem firmy szkoleniowej

W usługach szkoleniowych napotkamy na nieliczne wyjątki szczególnie regulowane prawem i ustawami. Dobrym przykładem będzie organizowanie szkoleń z zakresu ochrony roślin, gdzie wymagane jest wpisanie firmy do rejestru prowadzonego przez wojewódzki inspektorat ochrony roślin i nasiennictwa lub kształcenie pielęgniarek, położnych czy szkoły jazdy.

Jeżeli zamierzamy się ubiegać o dofinansowanie na przykład z funduszu pracy lub funduszy unijnych musimy być wpisani do rejestru w wojewódzkich urzędach pracy.

Certyfikaty ukończenia szkolenia.

Nie w każdym przypadku wydanie certyfikatu jest sprawą prostą w niektórych przypadkach wymaga to potwierdzenia przez stowarzyszenia zrzeszające przedstawicieli branży.

Jaki rodzaj działalności wybrać

Działalność szkoleniową można prowadzić w dowolnej formie, poza spółką partnerską (która jest zarezerwowana dla wolnych zawodów).

Jak założyć firmę szkoleniową?

Założenie firmy szkoleniowej wygląda identycznie jak w każdym innym przypadku, określamy PKD podstawowym dla firmy szkoleniowej będzie 85.59B Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane.

Musimy też wybrać formę opodatkowania dla naszej działalności do wyboru mamy zasady ogólne lub podatek liniowy. Nie mamy możliwości wyboru za pomocą karty ryczałtowej.

VAT czy bez VAT?

Usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego podlegają zwolnieniu od podatku VAT tylko w przypadku gdy są świadczone przez firmy, które uzyskały akredytację w rozumieniu przepisów o systemie oświaty i to wyłącznie w zakresie usług objętych akredytacją oraz gdy są finansowane w całości ze środków publicznych.

Firma szkoleniowa a kasa fiskalna

Prowadząc firmę szkoleniową mamy obowiązek rejestracji sprzedaży na kasie fiskalnej jeżeli świadczymy usługi w zakresie pozaszkolnych form edukacji sportowej oraz zajęć sportowych i rekreacyjnych (PKWiU 85.51.10.0), usługi jako szkoła tańca i instruktor tańca (PKWiU 85.52.11.0) oraz usługi jako szkoła nauki jazdy (PKWiU 85.53.11).

Pozostałe usługi w zakresie edukacji są objęte zwolnieniem z kasy fiskalnej.

Specjaliści są niezbędni

Najważniejszą rzeczą jest zatrudnienie wysoko wykwalifikowanej kadry szkoleniowej. Kadra nie musi mieć szczególnych uprawnień jeżeli nie wymagają tego oczywiście przepisy branżowe. Odpowiednio dobrana kadra z pewnością przyciągnie nam sporą ilość klientów.

Jak założyć firmę szkoleniową - praktyczne wskazówki

Lokal dla firmy szkoleniowej

Nie w każdym przypadku lokal jest nam niezbędny, ale warto go posiadać to wpływa korzystnie na wizerunek naszej firmy. Możemy go kupić lub wynająć. Lokal musi spełniać wymogi socjalne i higieniczne. Standardem na salach wykładowych powinny być rzutniki i materiały ułatwiające prezentację. Musimy też pamiętać o założeniu interesującej i kompetentnej strony internetowej na której będziemy pozyskiwać kursantów.

Reklama firmy szkoleniowej

podstawowym źródłem pozyskiwania kursantów jest internet więc warto się skupić na reklamie w social mediach i wyszukiwarkach internetowych. Dodatków warto wesprzeć kampanię tradycyjnymi plakatami i ulotkami lub często stosowaną w reklamie szkół jazdy reklamą w prasie i radiu.

Jakość najważniejsza

NIezależnie od tego ile wydasz na reklamę najwięcej klientów pozyskasz z polecenia pod warunkiem, że świadczone przez ciebie usługi będą stały na najwyższym poziomie a kursanci wyniosą z Twoich szkoleń wiedzę niezbędną do podnoszenia swoich kwalifikacji zawodowych.

 

Reklama przy niskim budżecie – czy to możliwe?

0
Reklama przy niskim budżecie - czy to możliwe?

Co roku w Polsce powstaje coraz więcej małych i średnich firm, które jak każdy chcą się przebić na rynku i pozyskać klientów. Na rynku nie brakuje dobrych firm, które z powodu braku wystarczających środków nie chcą konkurować z większymi firmami obawiając się że ich działania na rynku reklamowym nie odniosą sukcesu a poniesione na nie wydatki nie zwrócą się.

Postaramy się Wam nieco przybliżyć jak reklamować firmę bez wielkich budżetów reklamowych, jak robić to skutecznie i z jakich źródeł korzystać.

Zanim zaczniesz się reklamować

Dokładnie przemyśl skąd chcesz pozyskać klientów i dokonaj analizy na jakim rynku działasz, często firmy wydają krocie na reklamę w radio lub prasie, która nie przynosi rezultatów ponieważ ich klient tam nie szuka informacji u produkcie lub usłudze.

Jednym z najtańszych i najbardziej skutecznych miejsc gdzie możemy się reklamować jest oczywiście internet, ale tu również warto przygotować sobie i obrać odpowiednią strategię dla swojej firmy.

Dokładnie określ grupę do której chcesz dotrzeć z reklamą oraz co jej możesz zaoferować aby wybrali Ciebie a nie konkurencję, porównaj ofertę swoja z konkurencją i zobacz co możesz zrobić lepiej a może masz możliwość dodania jakiegoś prezentu lub gratisu.

Narzędzia reklamowe

Na początku warto zacząć od sprawdzonego i nie wiążącego się z dużymi kosztami marketingu regionalnego. Do tego celu możemy wykorzystać zarówno reklamy AdWords w Google jak i płatne promowanie postów na Facebooku. Pamiętaj aby dokładnie zawęzić grono odbiorców, narzędzia dają ci możliwość dokładnego określenia wieku czy nawet lokalizacji użytkowników, a sprecyzowanie zasięgu ogranicza koszty i sprawia że kampania jest skuteczniejsza.

Reklama przy niskim budżecie - czy to możliwe?

Kolejnym krokiem będzie pozycjonowanie organiczne. Tutaj możemy liczyć że klient znajdzie nas bezpośrednio w wynikach wyszukiwania lub na mapach Google, aby jednak tak się stało musimy zoptymalizować naszą stronę i zadbać o odpowiednie treści i tytuły podstron, najlepiej zlecić to specjaliście. Większość agencji SEO oferuje usługi płatne za efekt a optymalizację wykonuje w ramach umowy.

Kolejnym ważnym elementem w promocji firmy jest korzystanie z social media. Warto stworzyć aktywne profile firmowe i pozyskiwać użytkowników oferując im wartościowe treści i zachęcając ich do interakcji.

Alternatywne formy reklamy

Zawsze możemy wykorzystać strategię w której będziemy się opierać o nasze doświadczenie czy profesjonalizm, w tym celu warto brać udziała w konkursach branżowych i zdobywać nagrody, którymi będziemy mogli się później pochwalić a co za tym idzie wpłyną nimi na decyzję klienta o podjęciu współpracy z naszą firmą.

Jeżeli jesteś producentem doskonałym rozwiązaniem będzie też udział w targach branżowych, gdzie nie tylko zaprezentujesz się odbiorcom detalicznym ale również możesz liczyć na pozyskanie partnerów branżowych.

Pamiętaj, aby umiejętnie korzystać ze środków przeznaczonych na reklamę i dokładnie je analizować, a w tedy sukces przyjdzie sam.

Jak zrobić stronę zarabiającą na AdSense?

0
Jak zrobić stronę zarabiającą na AdSense?

Kto z nas nie słyszał historii o tym jak to łatwo można zarabiać w internecie wyświetlając reklamy na swoim blogu lub stronie. Oczywiście to prawda, że można zarabiać na AdSense, ale aby to zrobić należy mieć dobrą stronę i wartościowe treści oraz użytkowników którzy nas odwiedzają bo bez nich z zarobku nici.

Postaramy się wam w kilku krokach podpowiedzieć jak zrobić dobrą stronę, na której będziemy mogli zarabiać na reklamach AdSense.

Co to jest AdSense

Zacznijmy od tego czym jest tak właściwie AdSense – to program od wujka Google umożliwiający wyświetlanie reklam na stronach wydawców i jednoczesne zarabianie. Program ten jest bardzo popularny wśród blogerów i wydawców z racji swojej wiarygodności oraz bezproblemowych wypłat środków.

Szczegółowy opis działania systemu Google Adsense znajdziesz w artykule: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/151/google-adsense-i-alternatywa-wskazowki-dla-poczatkujacych

AdSense nie dla każdego

Zanim zgłosisz chęć zarabiania na swoje stronie upewnij się że jest ona wartościowa, Google i jego program AdSense oceniają Twoje zgłoszenie do programu i w przypadku kiedy strona okaże się być dla niego nieatrakcyjna odrzuca zgłoszenie a Ty stracisz możliwość zarabiania na niej.

Uczciwość to podstawa

Pamiętaj o kilku zasadach, których pod żadnym pozorem nie możesz naruszać, jeżeli nie chcesz na zawsze rozstać się ze swoim kontem w AdSense. Nie wolno zachęcać odwiedzających do klikania w reklamy ani samodzielnie w nie klikać to grozi dożywotnim usunięciem nas z programu.

Nie emituj więcej reklam niż to umożliwia system – obecnie są to 3 jednostki na stronę choć istnieją wyjątki, o których Google Cię poinformuje osobiście. To może być możliwość zwiększenia ilości jednostek na stronie lub specjalne reklamy kontekstowe oferowany najlepszym witrynom.

Programu nie można używać na stronach zawierających treści erotyczne, namawiających do hazardu lub zawierających wulgaryzmy.
.
Pamiętaj, że naruszanie zasad może przynieść krótkotrwałe korzyści ale potem spowodować całkowitą utratę możliwości zarabiania.

Jak zrobić stronę zarabiającą na AdSense?

Zasady zarabiania

Najważniejszą zasadą przy zarabianiu na reklamach AdSense jest zapewnienie użytkownikowi najwyższej jakości treści, to właśnie dzięki niej zwiększamy skuteczność programu a co za tym idzie zarabiamy więcej.

Koniecznie zadbaj o stronę mobilną, to z tej wersji będzie pochodzić duża część Twoich przychodów z reklam AdSense, użytkownicy chętnie klikają w reklamy na urządzeniach mobilnych a Ty zarabiasz więcej.

Podsumowanie

Wszystkie te wskazówki wymagają nakładu pracy i czasu, ale tylko odpowiednie podejście do zarabiania i trzymanie się zasad przyniesie Ci korzyści i pozwoli zarabiać na reklamach AdSense.

Strategia cenowa – jak ją dobrze tworzyć?

0
Strategia cenowa - jak ją dobrze tworzyć?

Jak właściwie wycenić swój produkt, czy najtańszy zawsze oznacza najlepszy oraz czy rabaty naprawdę przyciągają klientów. Aby to zrozumieć ważna jest strategia cenowa, którą powinno posiadać każde liczące się przedsiębiorstwo na rynku.

Cena czy to to samo co wartość produktu?

Pamiętajmy że cena oznacza wartość potrzeby klienta w danym momencie przeliczoną na realne pieniądze. Oczywiście cena towaru jest najważniejsza bo to ona wyznacza jego wartość i jest ona pierwszym czynnikiem podczas podejmowania decyzji przez klientów.

Jak ustalić strategię cenową.

Pamiętaj aby wartość towaru dotyczyła klienta a nie jego cech, najczęściej popełnianym błędem jest ustalanie ceny na podstawie wyceny kosztów produkcji oraz założenia ustalonej marży.

Doskonałym przykładem może być stacja benzynowa na autostradzie, na której oferowane są kamizelki odblaskowe w mocno zawyżonej cenie ale zaraz obok nich istnieje informacja, że bez niej nie możesz się poruszać na autostradzie. To przykład jak zapotrzebowanie i potrzeba chwili może wpływać na kształtowanie ceny, oczywiście ta sama kamizelka w sklepie online producenta może kosztować znacznie mniej, ale na stacji jej dostępność od ręki ustala jej cenę.

Rabatami nie kupisz klienta

Jeżeli przyjmiesz strategię opartą na rabatach cenowych, to może się okazać że taka strategia wcale nie przyciągnie większej ilości klientów a co gorsza może zadziałać wręcz odwrotnie. Odchodzą w niepamięć czasy kiedy klient podejmował decyzję wyłącznie na podstawie ceny, teraz się liczy również jakość oraz koszty dostawy czy gwarancja na dany produkt.

Strategia cenowa - jak ją dobrze tworzyć?

Taka sama sytuacja może się zdarzyć w sklepie w którym cały czas są dostępne wyprzedaże sięgające 50-70% ceny, klient może dojść do wniosku że nie warto kupować w regularnej cenie skoro i tak będzie zaraz dostępna promocja i przecena.

Warianty do wyboru

Dobrą strategią może być danie wyboru wariantu produktu, na przykład komputer możemy sprzedawać w podstawowej wersji ale też możemy za dodatkową dopłatą doposażyć go na przykład w lepszą pojemność dysku czy pamięć RAM. To dobra strategia na zwiększenie wpływów ze sprzedaży, tanim produktem przyciągamy uwagę klienta i dajemy mu wybór.

Jeżeli musi być tanio to…

Jeżeli uważasz, że Twoi klienci szukają wyłącznie najtańszego produktu w branży to rozwiązaniem może być dla CIebie utworzenie kategorii Outlet gdzie oferować możesz produkty przecenione (wcale nie muszą się różnić od normalnych), zachowujesz ceny regularne w sklepie ale i pozyskujesz klienta nastawionego wyłącznie na najniższą cenę.

Podsumowanie

Niezależnie od tego jaki rodzaj strategii przyjmiesz dla swojego biznesu, ważne jest w ogóle zrobienie strategii cenowej samej w sobie. Pamiętaj aby wyceniać produkty według wartości dla klienta i staraj się różnicować ceny, a rezultaty przyjdą szybciej niż się spodziewasz.

Ile kosztuje założenie firmy – niezbędne informacje

0
Ile kosztuje założenie firmy - niezbędne informacje

Najlepszym rozwiązaniem aby osiągnąć stabilizację finansową jest założenie własnej firmy. Niezależnie od tego czy do założenia firmy skłania cię chęć działania na własny rachunek czy marzenia o niezależności finansowej musisz podjąć na wstępie kilka ważnych decyzji. Decyzje te mają wpływ na to jakie poniesiesz koszty zakładania działalności gospodarczej.

Określamy przedmiot i formę prawną firmy

Rejestracji podlega przedmiot zgodny z Polską Klasyfikacją Działalności. Jeżeli natomiast chodzi o formę prawną to do wyboru mamy jednoosobową działalność gospodarczą lub spółkę.

Pamiętaj że możliwa jest zmiana formy działalności w trakcie jej prowadzenia, ale warto sprawdzić na początku jaka będzie dla nas korzystniejsza i ją wybrać.

Jakie są koszty

Koszt rejestracji firmy to 0 złotych a samo jej założenie trwa kilka minut, można również założyć firmę przez internet korzystając z profilu zaufanego. Wypełnienie wniosku nie jest trudne a zawarte w nim dane automatycznie zostaną wysłane do US i ZUS

Podatki od towarów i usług

Jeżeli zostaniemy płatnikami VAT musimy złożyć do naczelnika właściwego urzędu skarbowego zgłoszenie rejestracyjne na formularzu VAT-R. Obowiązek ten dotyczy również podatników VAT-u unijnego.

Działalność reglamentowana

Jeżeli okaże się że przedmiot działalności objęty jest obowiązkiem uzyskania licencji, koncesji czy też wpisu do rejestru działalności regulowanej, które wydają organy państwowe to musimy to zgłosić do odpowiedniej instytucji co wiąże się z kosztami w zależności od rodzaju działalności.

Firmowa pieczątka

Polskie prawo nie wymaga od przedsiębiorcy posiadania pieczątki jednak bez niej nie załatwimy wielu spraw jak na przykład otwarcie rachunku bankowego Koszt wyrobienie poieczątki nie jest wysoki i kształtuje się w okolicach 30-50 zł

Firmowe konto bankowe

Firma musi posiadać rachunek bankowy na który będą wpływały środki z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej, oraz dokonywania opłat to ZUS i US.

Na rynku istnieją konta bezpłatne wymagające jednak określonych miesięcznych wpływów na rachunek w przypadku ich nieosiągnięcia naliczane są opłaty. Możemy też korzystać z prywatnego rachunku bankowego co jest jednak mało komfortowe.

Dodatkowe opłaty i wydatki

Ile kosztuje założenie firmy - niezbędne informacje

Dodatkowymi opłatami z którymi musimy się liczyć są na przykład koszty sprzętu czy wynajęcia lokalu i różnią się one od rodzaju wykonywanej działalności. Kosztami dodatkowymi też będą wydatki związane z opłaceniem obsługi księgowej firmy czy abonamentami za rachunki telefoniczne oraz internet.

Podsumujmy

Koszty założenia firmy nie są tak duże jak by mogło się wydawać i w dużym stopniu są uzależnione od branży w której zamierzamy działać. Pamiętajmy że większość kosztów dodatkowych możemy odliczyć od dochodu pomniejszając w ten sposób podstawę opodatkowania.

Grupa docelowa – najpierw celuj, potem strzelaj!

0
Grupa docelowa - najpierw celuj, potem strzelaj!

Nie ma wątpliwości że sprzedaż jest najważniejsza, od niej zależy być albo nie być na rynku. Najczęściej przedsiębiorca wychodzi z założenia im więcej sprzedam tym lepiej, a najlepiej byłoby mieć produkt który chcieliby kupować wszyscy ale takie produkty nie istnieją.

Istotnym jeżeli chcemy więcej sprzedawać jest stworzenie konkretnej strategii działania, nasze ruchy musimy planować tak aby trafiały do zainteresowanych odbiorców a nasz przekaz powinien być czytelny i zrozumiały.

Co to jest grupa docelowa?

Grupa docelowa z angielskiego target group – to nic innego jak zbiór osób lub firm, do których chcemy trafić z naszą ofertą. Tworzenie grupy docelowej jest istotne jeżeli chcemy do nich dotrzeć mając pewność że kupują nasze produkty lub usługi.

Grupa docelowa – kto czy co?

Pamiętajmy że każda grupa docelowa ma pewne cechy które należy jasno sprecyzować podejmując działania marketingowe. Wybieramy grupę o następujących cechach:

  • o konkretnych rocznych przychodach (np. powyżej 1 mln zł),
  • o określonym profilu na przykład. tylko firmy dystrybucyjne i hurtownicy,
  • z określonego rejonu na przykład tylko z województwa pomorskiego

Grupa docelowa a strategia firmy

Dobór grupy docelowej powinien być uwzględniony w strategii firmy, abyśmy mogli przełożyć możliwością działania na sposoby sprzedaży produktu. Grupa docelowa i sposób jej wyboru ma bezpośrednie i bardzo praktyczne przełożenie na strategię działania firmy, chcące pozyskać klientów o określonych cechach.

Grupa docelowa - najpierw celuj, potem strzelaj!

Grupa docelowa i jej kryteria doboru

Musimy założyć, że wybrana grupa docelowa posiada pewne wspólne cechy, które powodują większą skłonność do zakupu. Aby precyzyjnie dobrać grupę docelową korzystamy z pewnych kryteriów, najczęściej są to kryteria

  • geograficznych,
  • demograficznych,
  • psychograficznych
  • behawioralnych.

Pojęcie grupy docelowej w żargonie osób pracujących w agencjach reklamowych czy działach marketingu określane jest słowem target czyli po prostu cel.

Jeżeli uda nam się odpowiednio dobrać target to oszczędzimy czas i pieniądze na nieskuteczne akcje marketingowe, trafiając w dokładnie sprecyzowany cel mamy większe szanse na osiągnięcie sukcesu.

Brief – czym jest i co powinien zawierać?

0
Brief - czym jest i co powinien zawierać?

Jeżeli postanowimy powierzyć promocję naszej firmy agencji reklamowej i odpowiednio zaplanować kampanię reklamową, to account managerzy przeprowadzają z nami coś w rodzaju wywiadu, aby zebrać informacje o firmie i jej działalności oraz produktach właśnie tak powstaje brief.

Co to jest brief?

Brief to dokument który może powstać w siedzibie agencji ale równieże możemy go wypwłnić samodzielnie na podstawie odpowiednio sporządzonego formularza udostępnionego przez agencję. Dzięki zebranym w nim informacjom łatwiej będzie zaplanować skuteczne działania marketingowe oraz przygotować strategię reklamowa dla Twojej firmy.

Brief jest swoistym punktem wyjścia przy rozpoczęciu współpracy między klientem a agencją, jest również swego rodzaju checklista, według której należy sprawdzać przyjęte założenia.

Czego dotyczy brief?

Brief dotyczy wszelkiego rodzaju akcji marketingowych ale również jest stosowany przy projektowaniu stron internetowych. Możemy w nim zaznaczyć wszystko to czego oczekujemy od projektu a po otrzymaniu wstępnej oferty sprawdzić czy nic nie zostało pominięte.

Dlaczego brief jest potrzebny?

To przejrzyste i niezbędne narzędzie które służy nam do rozpoznania aktualnej sytuacji firmy, pozwala poznać firmę lub produkty i zawiera specyfikację oczekiwań.

Jeżeli stworzymy brief profesjonalnie to pozwoli nam on zaoszczędzić czas oraz ułatwi komunikację z agencją, a agencja może się skupić na realizacji celów a nie na usiłowaniu zrozumienia klienta.

Brief - czym jest i co powinien zawierać?

Dzięki spisanym w briefie działaniom możemy je skutecznie uporządkować oraz sklasyfikować tak aby stanowiły całość w drodze do osiągnięciu zamieżonego celu. Dobry brief jest przydatny zarówno tobie jak i agencji, dlatego zawsze możesz liczyć na jej pomoc przy wypełnianiu bo im też zależy aby efektywnie zaplanować akcję marketingową.

Co powinien zawierać dobry brief?

Dobry brief powinien zawierać minimum następujące dane:

  • Dane firmy.
  • Opis firmy.
  • Informacja na temat produktu lub/i marki.
  • Dotychczasowa strategia marketingowa/reklamowa firmy.
  • Konkurencja.
  • Grupa docelowa. Informacja o tym, kto jest klientem firmy.
  • Cele marketingowe planowanych działań.
  • Cel komunikacyjne planowanej akcji.
  • Zasięg kampanii marketingowej.
  • Aktualne badania – dane badań, testów o produkcie bądź firmie.
  • Opis przewag produktu nad produktami konkurencji.
  • Wytyczne i wskazówki do tworzenia przekazu reklamowego. W tym USP – unikalna cecha marki.
  • Pożądany wizerunek marki.
  • Składniki i ograniczenia przekazu reklamowego.
  • Budżet planowanej akcji.
  • Ramy czasowe planowanej kampanii.

Pamiętajmy jednak że każdy rodzaj briefu będzie się nieco różnił i odnosił do różnych akcji czy celów. Jedno jest pewne to przydatne narzędzie do komunikacji i mimo tego iż można się bez niego obejść to nie zalecamy takiego rozwiązania. Warto z niego skorzystać zwłaszcza że to nic nie kosztuje, a może przynieść wymierne korzyści.

Opóźnienia w płatnościach – jak ich uniknąć?

0
Opóźnienia w płatnościach - jak ich uniknąć?

Prowadząc firmę prędzej czy później staniesz oko w oko z kontrahentem, który miga się od zapłaty za fakturę. Tego rodzaju sytuacji raczej nie unikniemy ale możemy znacznie zmniejszyć ryzyko ich wystąpienia lub nauczyć się skutecznie walczyć z opóźnieniami w płatnościach.

Już na wstępie naszej współpracy z kontrahentem możemy zastosować kilka rozwiązań które pomogą nam uniknąć opóźnień w płatnościach a co za tym idzie utrzymać płynność finansową.

Pamiętajmy o terminach

W zamieszaniu jakie nieraz panuje w interesach często zdarza nam się zapomnieć o terminach spłat należności, robiąc tak niejako zachęcamy naszych partnerów biznesowych do tego samego, jeżeli będziemy zawsze regulować należności i wykonywać zlecenia terminowo to możemy liczyć na rewanż z drugiej strony i terminowe opłacanie faktur.

Twoje robią długi

O ile duże firmy radzą sobie z opóźnieniami w płatnościach to małe i jednoosobowe firmy nie mogą sobie na to pozwolić, ponieważ brak wpływów powoduje że sami robimy sobie zaległości u innych kontrahentów lub na przykład w ZUSie czy US albo w spłacie kredytów a to nieuchronnie prowadzi do pogorszenia wizerunku firmy.

Nie bój się upominać o swoje

Badania pokazują że zaledwie 2.5% przedsiębiorców upomina się o swoje długi, jednocześnie takie zachowanie to ciche przyzwolenie na niepłacenie. Miej stały kontakt z klientem, przypominaj grzecznie o zbliżających się terminach płatności informuj go o zaległościach i konsekwencjach z tego wynikających – na przykład wstrzymanie dostaw czy świadczenia usług.

Faktoring

Możemy skorzystać z firmy zajmującej się faktoringiem, czy w momencie wystawienia faktury otrzymujemy pieniądze od firmy z którą podpisujemy umowę na świadczenia usług faktoringu. Pamiętajmy jednak że nie robią one tego za darmo i musimy im oddać jakiś niewielki procent od każdej faktury.

Sporządzaj umowy

Staraj się sporządzać umowy, w których jasno precyzujesz jakie będą konsekwencje nie opłacenia faktur w terminie.

Opóźnienia w płatnościach - jak ich uniknąć?

Korzystaj z windykacji

Możesz ją przeprowadzić osobiście lub zlecić firmie zewnętrznej jednak tu również musisz się liczyć z opłatami od ściągniętej faktury. Możemy podpisać umowę z firmą windykacyjną i stosować na fakturach pieczęć prewencyjną, która skutecznie działa na kontrahenta.

Długi to poważna sprawa

Nieterminowe płacenie faktur może doprowadzić Cię do bankructwa a co więcej możesz zostać jeszcze z długami dla urzędów i instytucji, dlatego każdy dług należy traktować poważnie i starać się odzyskać pieniądze.

Koszty kredytu – podstawowe informacje

0
Koszty kredytu - podstawowe informacje

Firmy szukając finansowania swoich projektów często wybierają kredyt, umożliwia on wykonanie w terminie założonych celów zaspokoić bieżące potrzeby firmy. Zanim jednak podejmiemy decyzję o ubieganiu się o kredyt warto się zastanowić jakie w związku z tym poniesiemy koszty.

Koszty kredytu

Koszty kredytu to elementy składowe, które bierze pod uwagę bank udzielając kredytów długoterminowych, ważny jest również wskaźnik RRSO czyli – Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania, która jest szerszym miernikiem i dotyczy również pozostałych kosztów związanych z kredytem, a zatem wykracza poza oprocentowanie nominalne.

  • Odsetki – banki ustalają oprocentowanie kredytu w skali roku, a jego oficjalna wartość nie może przekroczyć czterokrotności stopy lombardowej Narodowego Banku Polskiego.
  • Koszty dodatkowe – to wszystkie sumy, które są indywidualne dla poszczególnych banków, jak na przykład prowizja za przyznanie kredytu czy wcześniejszą jego spłatę.
  • Koszt ubezpieczenia kredytu – nie zawsze jest stosowany ale często banki oferują niższy procent kredytu przy wykupieniu ubezpieczenia.

Czynniki wpływające na koszty kredytu

Podstawowym czynnikiem jest zabezpieczenie, jakie może zapewnić kredytobiorca, na to banki zwracają szczególną uwagę jest to bowiem gwarantem odzyskania pożyczonej kwoty kredytu przez przedsiębiorcę w przypadku utraty możliwości spłaty.

Czy nowa firma ma szanse na kredyt?

Dla banku musimy być wiarygodnym pożyczkobiorcą, musimy dostarczyć wszystkie wymagane przez bank dokumenty, takie jak na przykład historia kredytowa czy uwiarygodnione źródła dochodu. Bank może brać pod uwagę również cel pożyczki czy sytuację gospodarczą kraju (inflacja czy wysokość stóp procentowych).

Koszty kredytu - podstawowe informacje

Podsumowanie’

Kredyt może się dla nas okazać korzystnym źródłem finansowania naszej firmy ale również może być uciążliwy w przypadku niepewnej sytuacji na rynku, dlatego przed podjęciem decyzji o jego udzielenie postaraj się dokładnie przeanalizować wszystkie za i przeciw. Pamiętaj że co miesiąc musisz spłacać ratę kredytu i ująć to w budżecie firmy.

Analiza konkurencji – nie daj się zaskoczyć

0
Analiza konkurencji – nie daj się zaskoczyć

Konkurencja niewątpliwie napędza biznes ale aby ją wykorzystać do osiągnięcia swoich własnych celów musimy ją najpierw lepiej poznać. W tym celu ważne jest zrobienie analizy konkurencji i przygotowanie sobie planu oraz wprowadzenie jej w życie i dołączenie do codziennych obowiązków.

Audyt SEO i analiza konkurencji

Analiza konkurencji jest jednym z czynników audytu SEO, dzięki niej możemy uzyskać cenne informacje a następnie wykorzystać je do udoskonalenia naszych prowadzonych kampanii reklamowych oraz usprawnienia funkcjonowania firmy.

Pamietaj, że konkurencja to nie tylko same zalety, oni też mają wady ale na nich również możemy skorzystać. Analizując konkurencję możemy wyeliminować to co naszym zdaniem jest ich słabym punktem i przełożyć to na naszą korzyść budując ofertę.

Najważniejszą przewagą jaką możemy uzyskać jest wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania, dzięki której budujemy naszą markę oraz świadomość klientów o naszym istnieniu.

To oczywiste że im więcej osób zobaczy naszą firmę tym większa szansa że wśród nich jest nasz przyszły klient. Jeżeli dokonamy dobrze i skutecznie przeprowadzonym audytem SEO to mamy szansę wybić się nad nasza konkurencję i zagościć na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Analiza konkurencji – nie daj się zaskoczyć

Jakie informacje uzyskamy wykonując analizę konkurencji?

Możemy sprawdzić jaki jest ich poziom optymalizacji strony i porównać z naszym, możemy sprawdzić jakie linki prowadzą do jego strony oraz jakie słowa kluczowe używa konkurencja aby znaleźć się na pierwszej pozycji w wynikach wyszukiwania na daną frazę. Analiza konkurencji pozwala nam również sprawdzić czy nie wykorzystuje ona zabronionych technik SEO.

Analiza konkurencji – jakie zebrać dane

Zebrane dane stanowią doskonałe źródło wiedzy o naszej konkurencji dlatego tak ważne jest ich pozyskanie a najistotniejsze dane jakie możemy z niej otrzymać i na które powinniśmy zwrócić uwagę tworząc analizę to:

  • nazwę i wiek domeny – bez wątpienia największą wartość mają te domeny, które zawierają słowa kluczowe oraz te, które są najstarsze;
  • stopień optymalizacji stron konkurencji – w tym przypadku na pewno należy wziąć pod uwagę stosowane słowa kluczowe, budowę całej witryny czy sposób linkowania;
  • pozycję w wyszukiwarkach – im wyższą pozycję zajmuje dana strona, tym większą konkurencją jest dla nas;
  • najwyżej oceniane elementy strony WWW – najczęściej obecność darmowych materiałów reklamowych, blog firmowy lub też ciekawa grafika i multimedia;
  • social media – obecność w mediach społecznościowych daje konkurentowi bardzo dużą przewagę, szczególnie że dziś jest to jeden z najlepszych kanałów komunikacji z klientem.

Analiza konkurencji – narzędzia

Jeżeli już zebraliśmy dane o konkurencji to musimy je przeanalizować, a do tego kmoga nam posłużyć dostępne w sieci narzędzia takie jak: Searchmetrics, MajesticSEO czy SEO SpyGlass.

Oceń swoje szanse

Konkurencja nie stoi w miejscu i stale ewoluuje dlatego nie możesz pozwolić sobie aby przespać moment w którym pojawia się na rynku nowa firma wcześniej nie uwzględniona w analizie. Analiza konkurencyjności SEO to jedno z najważniejszych działań.

Podsumowanie

Analizowanie ruchów konkurencji na rynku jest konieczne i obowiązkowe aby stworzyć stabilną firmę na rynku. Aby wygrać musimy wiedzieć z kim się mierzymy poznać jego zalety i wady, wyciągnąć wnioski, oraz pomyśleć jak wady konkurencji przełożyć na swoje zalety. Jeżeli przeprowadzimy analizę skutecznie i z pełnym zaangażowaniem oraz wprowadzimy ją w życie to możemy liczyć że szybko osiągniemy wysokie pozycje na listach wyników wyszukiwania, czego Wam serdecznie życzymy.

ZOBACZ TEŻ