Jak skutecznie zaplanować domowy budżet?

0
Jak skutecznie zaplanować domowy budżet?

Za chwilę koniec miesiąca a Tobie brakuje gotówki, a na dodatek przewidujesz nadprogramowe wydatki w następnym miesiącu? Zobacz jak efektywnie zaplanować domowy budżet.

Domowy budżet krok pierwszy – podstawowe wydatki

Planowanie domowego budżetu zawsze rozpoczynamy od podsumowania środków którymi dysponujemy, oczywiście wliczając te które pozostały nam z poprzedniego miesiąca pod warunkiem że takie są.

Spisz wszystkie koszty które cię czekają w nadchodzącym miesiącu oraz przyjrzyjmy się rachunkom za poprzedni miesiąc. Jeżeli posiadasz to odszukaj wszystkie paragony i rachunki za wydatki, a następnie spisz je kartce.

Podzielmy je na te które są wydatkami stałymi czyli opłaty za prąd, wodę, internet czy telefon, oraz wydatki na paliwo czy opłacenie zajęć naszych dzieci. Podsumuj je.

W kolejnej rubryce wpisz wydatki na konsumpcję czyli zakupy, życie prywatne (kino czy teatr) i je również podsumuj.

Teraz porównaj wydatki z tym co zarabiasz i sprawdź czy rachunek wychodzi na plus, jeżeli tak to dobrze i możesz śmiało przejść do następnego kroku.

Jeżeli jednak wychodzimy na minus to koniecznie przeanalizujmy jeszcze raz nasze wydatki i zastanówmy się, które z nich można wyeliminować lub ograniczyć.

Domowy budżet krok drugi – wydatki jednorazowe

Kolejnym naszym krokiem w planowaniu budżetu domowego bedzie spisanie wydatków nieregularnych, do takich należą na przykład:

  • prezenty (urodziny, święta),
  • przegląd techniczny auta,
  • wizyty u lekarzy, leki,
  • wyjazd na urlop,
  • remont mieszkania,
  • wycieczki dla dzieci,
  • ubrania.

Wydatki te są nieuniknione w każdym budżecie domowym, ale warto je również podsumować i podliczyć w perspektywie całego roku.

Podam Wam przykład

Jeśli na korepetycje z języka angielskiego wydajemy 100 zł miesięcznie to liczbę tą należy pomnożyć przez 12 miesięcy, a w rubryce wydatków wpisać 1200 zł.

Lista nasza musi zawierać wszystkie wydatki nieregularne, które przyjdą nam na myśl oraz puste pola, gdy zaistnieje potrzeba coś do niej dopisać.

Teraz musisz podsumować wszystkie koszty razem. Wynik, który uzyskasz pokaże ile wynoszą nasze wydatki nieregularne oraz ile musimy zaoszczędzić rocznie, aby móc je pokryć.

Jak skutecznie zaplanować domowy budżet?

Krok trzeci – oszczędzanie

Teraz zajmiemy się tym co zostało nam na górce, ważne aby każdego miesiąca zaplanować co zrobisz w przypadku kiedy zaoszczędzisz trochę grosza. To może być cokolwiek, na przykład możesz odkładać na wakacje lub szkolenie, ale możesz też inwestować i zarabiać.

Najprościej będzie zacząć od założenia dostępnego w każdym banku konta oszczędnościowego. Może nie zarobimy na nim kokosów ale nauczy nas to oszczędzania i odkładania pieniędzy.

Domowy budżet – plan roczny

Kiedy już wiesz ile wydajesz miesięcznie to możesz zaplanować budżet roczny. Spróbuj oszacować wydatki w poszczególnych miesiącach do końca roku. W skali roku zaoszczędzone pieniądze pozwolą Ci na pokrycie niespodziewanych wydatków lub większych opłat na przykład związanych z ubezpieczeniem samochodu.

Pomysły na biznes – jak zacząć nie rezygnując z etatu?

0
Pomysły na biznes - jak zacząć nie rezygnując z etatu?

Kto z nas nie marzył o założeniu własnej firmy i życiu na własny rachunek. Każdy zapewne chciałby żyć robiąc to co nas fascynuje i pasjonuje i na dodatek na tym zarabiać. Część powie że to nierealne marzenia, jednak dla tych którzy się nad tym zastanawiają mam garść ciekawych porad i pomysłów na biznes, nie rezygnując z etatu.

Zacznij od zaraz!

Coś dla tych którzy kochają ludzi i uwielbiają przebywać w towarzystwie. Co mogą robić ludzie otwarci i lubiący pracę w grupie:

  • zacznij organizować warsztaty tematyczne w dziedzinach, które cię interesują. Możesz to potraktować jako dodatkową motywację i miłe spędzanie wolnego czasu. Nabierając doświadczenia będziesz mógł otworzyć biznes zajmujący się właśnie takimi wydarzeniami;
  • spotkania networkingowe – daj możliwość przedsiębiorcom poznania swoich klientów, współpracowników lub kontrahentów. W ostatnich latach modne są takie inicjatywy, a zwolenników takich spotkań nie brakuje;
  • kochasz zwierzęta? – opiekuj się nimi – zapracowani właściciele czworonogów chętnie powierzają je sprawdzonej, zaufanej osobie z dobrymi rekomendacjami, a konkurencja na tym rynku jest jeszcze stosunkowo niewielka.

Teraz omówimy prace, które możemy wykonywać w domu korzystając z telefonu i komputera, tu lista a co za tym idzie możliwości są jeszcze większe:

  • asystenci na odległość -bardzo dużo blogerów, coachów czy freelancerów, powierza obowiązki administracyjne. W ich imieniu możesz publikować gotowe artykuły, odpowiadać na maile lub planować działania w mediach społecznościowych
  • prowadzenie profili społecznościowych dla małych firm – i na tym polu jest wiele możliwości, istnieje dużo firm, które nie mają czasu zajmować się profilami ale chętnie powierzają to zadanie komuś kto zrobi to zdalnie
  • pisz teksty na blogi – możesz pisać treści na strony lub blogi innych wydawców, jeżeli masz lekkie pióro i lubisz przekazywać wiedzę to ta praca z pewnością przyniesie ci satysfakcję i wymierne korzyści zarobkowe;
  • zrób prywatnego bloga – zajęcie dość popularne w ostatnim czasie i jeżeli naprawdę poświęcisz temu swoje zaangażowanie to możesz zarabiać dobre pieniądze.

Pomysły na biznes - jak zacząć nie rezygnując z etatu?

Biznes bez komputera

  • ucz innych – możesz zacząć szkolić innych z tego w czym jesteś najlepszy na przykład jeżeli gotujesz to zorganizuj warsztaty na których nauczysz innych jak przygotować smaczne potrawy
  • idąc dalej tym tropem – rób pierogi czy świąteczne wyroby dla tych którzy nie mają czasu przyrządzić ich samodzielnie, oni z chęcią kupują coś wytworzone metodą tradycyjną z dobrych produktów
  • personal shopperzarabiaj na zakupach – jeśli masz talent do wynajdywania ciekawych rzeczy w internecie nie tylko na polskich stronach to zacznij na tym zarabiać. Jest wiele osób które nie radzą sobie z zakupami z zagranicy, być może barierą jest znajomość języka i chętnie zapłaci komuś kto zrobi to za nich.
  • urządzaj mieszkania na sprzedaż – możesz aranżować mieszkania na sprzedaż lub wynajem jeżeli interesujesz się wystrojem wnętrz, biura nieruchomości jak i sami właściciele coraz częściej korzystają z takich usług aby podnieść wartość mieszkania lub ceny najmu.
  • renowacja starych mebli – kolejny rentowny ostatnio pomysł na biznes, ludzie chętnie kupują stare wykonane z dobrych materiałów meble po ich renowacji, jeżeli potrafisz to robić to pomysł na biznes masz gotowy
  • usługi fotograficzne – zdjęcia które robisz, robią wrażenie na Twoich znajomych i często Cię chwalą? Może warto zająć się tym zawodem, zaoferuj swoje usługi zacznij od małych uroczystości lub zdjęć produktów;
  • sprzątanie – to oczywiście mało ambitne zajęcie ale za to coraz lepiej płatne, możesz też traktować je jako dodatkową pracę i zarabiać na sprzątaniu firm czy mieszkań prywatnych.
  • opieka nad dziećmi – zaoferuj swoje usługi jako opiekunki dla dzieci, jeżeli nie na co dzień to może jako dodatkowa praca w weekendy.

Pomysły na biznes dla ciebie

Jeżeli któraś z tych propozycji przypadła Ci do gustu to super, możesz zacząć poważnie myśleć nad urwaniem się z etatu lub nad podjęciem pracy dodatkowej, jeżeli nie to rozejrzyj się zobacz czego na rynku brakuje i pomyśl jak to sprzedać.

Praca w korporacji – czy rzeczywiście ma same wady?

0
Praca w korporacji - czy rzeczywiście ma same wady?

Praca w korporacji kojarzona jest z nadgodzinami i brakiem życia osobistego, nie zmienia to jednak faktu że w korporacjach pracuje bardzo wiele osób a one nadal zatrudniają nowych pracowników. Wbrew temu co się o nich mówi korporacje mają też sporo zalet na których dziś się skupimy.

Idealna na początku kariery zawodowej

Doskonałym sposobem na pierwszą pracę jest właśnie podjęcie jej w korporacji, korporacje często umożliwiają strat bez doświadczenia, bo stać je na szkolenie swoich pracowników. Wśród tych doświadczonych z pewnością są diamenty, które odpowiednio oszlifowane posłuż jej przez lata. Korporacje dając szansę młodym mogą liczyć na ich zaangażowanie oraz kreatywność.

Duże firmy chętnie inwestują w swoich praowników oferuja im szereg szkoleń, zapoewniając im dostęp do pakietów socjalnych jak siłownia czy dodatkowe ubezpieczenie zdrowotne, a to przyciąga do nich jak magnes.

Korporacja oferuje nam również coś czego nie dadzą nam małe firmy, chodzi mi tu o nowe znajomości i kontakty interpersonalne, dają one możliwość doskonalenia i podpatrywania pracy innych z większym stażem i doświadczeniem.

Z korporacją nie musimy się wiązać na stałe, ale zawsze w przypadku renomowanej firmy wpis w CV zaświadczający o pracy w dużej korporacji może być dużym atutem podczas szukania nowego zatrudnienia, pracodawcy chętnie skorzystają z Twojego doświadczenia.

Co wybrać praca w korporacji, czyli praca stabilna?

Wiele mówi się o motywacji innej niż płaca, ale wiadomo pieniądze są najważniejsze i tu zdecydowanie korporacje wygrywają z małymi firmami bo oferują naprawdę godziwe wynagrodzenie. Pensje są wysokie w porównaniu z rynkiem a do tego kuszą pakietami socjalnymi co sprawia że tak naprawdę pracownik przywiązuje się do stylu życia w korporacji i część z nich zostaje na dłużej lub na zawsze korzystając ze spokojnego i stabilnego życia.

Dodatkowym atutem jest fakt, że w korporacjach pensja jest zawsze na czas, a to sprzyja dobremu samopoczuciu i stabilności pracownika.

Korporacja zaplecze socjalne.

Praca w korporacji często wiąże się z nadgodzinami, wiadomo są plany które trzeba zrealizować i osiem godzin czasem nie wystarczy, dlatego firmy prześcigają się w udogodnieniach dla swoich pracowników i starają aby czuli się jak w domu.

Praca w korporacji - czy rzeczywiście ma same wady?

Poza standardami jak darmowa woda, kawa, czy firmowe stołówki z obiadami za symboliczną złotówkę, niektóre firmy oferują nawet przedszkola czy miejsca do drzemki, a wszystko to po to abyś pracował wydajniej i dobrze postrzega swojego pracodawcę.

Praca w korporacji nie zawsze, na zawsze

Zalet korporacji jest sporo i nie ulega to wątpliwości, nie prawdą jest również to że pracując w dużej firmie rezygnujemy z życia prywatnego, są firmy gdzie możesz pracować w domu kiedy chcesz, możesz nie przychodzić do biura nawet miesiąc byle byś tylko wykonał swoją pracę. Korporacje dają większy luz niż inne firmy i tym z nimi wygrywają.

Czy w takim razie korporacja jest lepsza od małych firm? Wszystko zależy od tego co chcesz w życiu osiągnąć i jaką drogę kariery chcesz wybrać. Moim zdaniem nie należy skreślać pracy w korporacji a na pewno na samym początku kariery zawodowej.

Nisza rynkowa w e-commerce – jak ją odnaleźć?

0
Nisza rynkowa w e-commerce - jak ją odnaleźć?

Sklepy internetowe rosną jak przysłowiowe grzyby po deszczu, jednak pomimo tego intensywnego rozwoju większość sklepów oferuje podobne lub nawet identyczne produkty a walka o klienta odbywa się głównie na polu cenowym – kto sprzeda taniej ten wygrywa klienta. Czy w takim razie jest szansa aby otworzyć jeszcze sklep z czymś czego na rynku niema? Tak, wystarczy że znajdziemy niszę na rynku a wtedy już droga do sukcesu jest prosta.

Co to jest nisza rynkowa?

Nisza rynkowa to nic innego jak niewielki lub słabo zagospodarowany segment na rynku, przeważnie skupiający wąską grupę odbiorców. Niewątpliwie jej największą zaletą jest niewielka konkurencja, czyli również niższe koszty dotarcia do klienta.

Trafiając na niszę na rynku możemy liczyć również na wyższą rentowność ze względu na specyficzne potrzeby klientów.

Nisza rynkowa jakie niesie możliwości dla przedsiębiorcy

Aby odnaleźć niszę, zastanów się na czym się znasz, w czym jesteś dobry oraz co Cię interesuje, to może okazać się kluczowe. Jeżeli będziesz dobrze znać produkt, będziesz się nim pasjonować łatwiej będzie ci zrozumieć potrzeby klientów oraz do nich dotrzeć wykorzystując sprawdzone kanały.

Segmentacja rynku

Jeżeli już znalazłeś niszę, w której chcesz działać to postaraj się dokonać segmentację rynku. Polega ona na podziale rynku na fragmenty,uwzględniające ważne kryteria:

  • kryteria geograficzne, np. kraj, województwo, miasto;
  • kryteria demograficzne, np. płeć, wiek, wykształcenie, zawód;
  • kryteria psychograficzne, np. zainteresowania, styl życia;
  • kryteria behawioralne, np. status użytkownika, jego reakcja na okazje zakupowe.

Głównym celem segmentacji jest analiza potrzeb przyszłego klienta, segmentacja pomoże nam zrozumieć rynek zbytu, wypozycjonować nasz produkt oraz nadać mu cech które oczekują nasi odbiorcy.

Nisza rynkowa w e-commerce - jak ją odnaleźć?

Analiza konkurencji

To, że rynek jest mały nie oznacza że nie ma na nim konkurencji, konkurencja jest wszędzie ale to akurat dobre dla biznesu. Przyjrzyj się jej koniecznie i zobacz co oferuje oraz porównaj z tym co ty masz do zaoferowania, zobacz co wg Ciebie robi źle i wyeliminuj to w swoim biznesie.

Postaw na jakość zarówno produktów jak i obsługi swoich klientów klient dobrze potraktowany wróci, klient niezadowolony nie tylko nie wróci ale również powie o tym 10 innym jak został potraktowany.

Franczyza – jakie są jej wady i zalety

0
Franczyza - jakie są jej wady i zalety

Słowo franczyza pochodzi z języka angielskiego i oznacza rodzaj umowy zawarty pomiędzy franczyzobiorcą a franczyzodawcą, dwoma firmami chcącymi podjąć współpracę. Franczyza to często spotykany model biznesowy, a jej sukcesy to głównie sprawa korzyści jakie niesie dla obu stron.

Franczyza poza zaletami, jak każdy model biznesu niesie też pewne ryzyko, o którym dowiecie się z tego artykułu.

Franczyza – jakie niesie korzyści

Główną zaletą tego modelu jest dla franczyzobiorcy fakt że może działać pod znaną marką nie posiadając dużego kapitału, otrzymuje też również sprawdzony model biznesowy, know – how, oszczędza na reklamie oraz szkoleniach personelu. Franczyzobiorca nie musi mieć nawet doświadczenia w branży aby rozpocząć współpracę.

Franczyzobiorca zasadniczo dostaje gotowy biznes, który musi tylko prowadzić zgodnie z założeniami franczyzodawcy, działa jako osobna firma ale pod brandem wypróbowanej już marki i posiadając grono stałych klientów co jest bardzo istotnym i dużym plusem franczyzy.

Kolejnym plusem jest możliwość łatwego przewidzenia zysków z prowadzenia działalności, ponieważ doświadczenie franczyzodawcy pozwala mu na oszacowanie przewidywanych zarobków uwzględniając lokalizację i lokalny rynek.

Franczyza jakie niesie korzyści franczyzodawcy

Spójrzmy na ten model z drugiej strony, bo zawsze w przypadku własnego biznesu sami możemy udzielać franczyzy innym podmiotom. Franczyzodawca czerpie korzyści ze zwiększenia liczby kanałów dystrybucji, pomaga również zdobywać rynki zagraniczne.

Franczyzodawcy nie muszą zajmować się rozbudową sieci o kolejne filie ponieważ sprzedając sam pomysł biznesowy przerzuca to zadanie na franczyzobiorcę.

Franczyza niesie także ogromne korzyści dla rozwoju samej marki, im więcej ma filii, tym jest bardziej rozpoznawalna. Konsumenci rozpoznają jej logo oraz znaki towarowe, co przyczynia się do większych zysków korporacji.

Franczyza ma też wady – franczyzobiorca

Na pierwszy rzut oka widać wiele zale franczyzy, ale ma ona również swoje minusy. Największym jest brak samodzielności franczyzobiorcy oraz częste kontrole ze strony korporacji. Kolejne pułapki mogą się kryć w umowie a najczęstszą jest ograniczenie terytorialne dla biznesu albo klauzula umożliwiająca odsprzedanie jednostki franczyzowej.

Franczyza - jakie są jej wady i zalety

Franczyza wady – franczyzodawca

Franczyzodawca musi się liczyć z trudną do skontrolowania siecią, chodzi tu głównie o zarządzanie, jakość ekspozycji towarów czy chociażby profesjonalizm personelu.

Franczyzodawca może się też liczyć że po wygaśnięciu umowy przedsiębiorca wykorzysta całą wiedzę i stworzy konkurencyjną markę na rynku.

Podsumujmy – franczyza jest świetnym wyborem i daje szerokie perspektywy na rozwój, ale jak w każdym modelu biznesowym również tu musimy sami rozważyć jej wszystkie wady i zalety i sami podjąć decyzję czy decydujemy się na wykorzystanie takiego modelu biznesowego.

Zawieszenie działalności w czasie choroby

0
Zawieszenie działalności w czasie choroby

Jest wiele powodów dla których przedsiębiorcy zawieszają działalność gospodarczą, ale nie każdy wie, że zawieszenie działalności w przypadku choroby jest również możliwe. Za chwilę dowiesz się czy z tytułu niezdolności do pracy świadczenia wypłacane z ZUS-u będą Ci przysługiwały.

Jak zgłosić zawieszenie działalności w przypadku choroby?

Jeżeli masz zamiar wstrzymać działalność gospodarczą, musisz złożyć tylko jeden formularz, a dokładnie wiąże się to z dostarczeniem do urzędu gminy lub miasta formularzu CEIDG-1 możesz to zrobić również korzystając z profilu zaufanego przez internet. W rubryce 01 należy zaznaczyć opcję 3 – Wniosek o wpis informacji o zawieszeniu działalności gospodarczej.

Ważne!
Działalność możesz wstrzymać w dowolnym momencie, jednak należy pamiętać, że okres zawieszenia nie może być krótszy niż 30 dni oraz nie dłuższy niż 2 lat.

Zawieszenie działalności w czasie choroby a obowiązki względem ZUS-u i US

W przypadku zawieszenia działalności w czasie choroby nie masz obowiązku informowania o tym ani urzędu skarbowego, ani ZUS-u. W okresie zawieszenia przedsiębiorca nie jesteś zobowiązany do opłacania składek, aż do dnia poprzedzającego dzień wznowienia działalności.

Choroba a wykonywanie działalności

W trakcie choroby nie powinieneś wykonywać czynności zarobkowych, ponieważ grozi Ci to utratą zasiłku chorobowego.

Zawieszenie działalności w czasie choroby

Prawo nie zabrania zdecydować się na zawieszenie działalności w czasie choroby, jeżeli pobierasz już świadczenie z ZUS-u tytułem niezdolności do pracy to nie stracisz prawa do zaprzestania wykonywania pracy zarobkowej i odwrotnie. Jeżeli złożysz wniosek do CEIDG nadal możesz pobierać zasiłek chorobowy. Jeżeli zachorujesz w trakcie prowadzenia działalności gospodarczej i opłacone masz składki ZUS na ubezpieczenie chorobowe w dalszym ciągu możesz korzystać z zasiłku chorobowego.

Zawieszenie działalności w czasie choroby

Istotny jest fakt, że zawieszenie działalności w czasie choroby nie wyklucza nabycia przez przedsiębiorcę prawa do świadczenia rehabilitacyjnego.

Jeżeli więc zdecydujemy się na zawieszenie działalności w czasie choroby, to nie nie musi nas martwić problem utraty świadczeń chorobowych.

Plan marketingowy firmy – jak powinien wyglądać?

0
Plan marketingowy firmy - jak powinien wyglądać?

Firmy działające na polskim rynku szybko adoptują się do nowych warunków, są kreatywne i potrafią wychodzić obronną ręką z kryzysów. Jedyną rzeczą której im często brakuje to długoterminowej strategii, wymaganej do budowy stabilnej i odpornej na konkurencję firmy.

Warto więc zrobić sobie plan marketingowy i ściśle go przestrzegać.

Plan marketingowy a wyznaczanie celów dla firmy?

Każda firma chciałaby osiągnąć sukces, mieć wysoki udział w rynku i przynosić zyski. Chciałaby również wprowadzać innowacyjne produkty i usługi oraz zdobywać uznanie wśród klientów i pracowników. Możemy sobie stawiać bardzo ambitne cele, ale aby je osiągnąć musimy stworzyć plan marketingowy oraz określić priorytety.

Jeśli chcesz, by twoje cele nie były tylko celami zapisanymi na kartce, których nigdy nie wprowadzisz w życie musisz się kierować kilkoma zasadami:

  • stawiaj firmie realne cele
  • bierz pod uwagę możliwości i kompetencje własnej firmy.
  • jasno określaj swoje cele i terminy ich realizacji
  • wybieraj tylko dokładnie sprecyzowane cele

Wyznaczając cele marketingowe kieruj się zasadą S.M.A.R.T (bystry), zakłada ona że wyznaczony cel powinien być:

Specific, czyli skonkretyzowany;
Measurable, czyli mierzalny;
Achievable, czyli osiągalny;
Realistic, czyli realny;
Timebound, czyli terminowy.

W rozszerzonej wersji zakłada ona dwie dodatkowe zasady

Exciting, czyli ekscytujący;
Recorded, czyli zapisany.

Jeżeli to połączymy otrzymamy teraz wyraz smarter czyli bystrzejszy.

Najczęstszym błędem popełnianym przez małe firmy, jest wlasnie nie opracowywanie celów i planów marketingowych, ponieważ uważają, że jest to formuła zarezerwowana dla dużych firm i przedsiębiorstw.

Plan marketingowy firmy - jak powinien wyglądać?

Wyznaczanie celów daje szansę na rozwój firmy, pozwala na osiągnięcie stabilności na rynku, oraz ułatwia efektywne inwestowanie.

Czym jest plan marketingowy i do czego on służy?

Często przedsiębiorcy sprowadzają plan marketingowy wyłącznie do reklamy, a w rzeczywistości reklama jest tylko narzędziem marketingowym. Jeżeli chcemy zbudować plan marketingowy to odpowiedzmy sobie na ważne pytania:

  • Jaki jest cel i misja naszej firmy
  • Jak wygląda nasza konkurencja?
  • Jak wygląda nasza sytuacja finansowa?
  • Czym różni się nasza firma od konkurencji

Odpowiadając sobie na te pytania i uwzględniając wszystkie za i przeciw stworzymy sobie obraz naszej strategii i to właśnie jest plan marketingowy.

Jak założyć agencję ubezpieczeniową – praktyczne wskazówki

0
Jak założyć agencję ubezpieczeniową - praktyczne wskazówki

Agent ubezpieczeniowy to praca polegająca na pozyskiwaniu i pośredniczeniu w zawieraniu umów. Lata mijają a ten zawód nadal cieszy się popularnością i nadal są tacy którzy widzą w nim swoją przyszłość. Sprawdź więc co musisz zrobić aby założyć agencję ubezpieczeniową.

Zakładamy agencję ubezpieczeniową

Zanim otworzymy naszą agencję ubezpieczeniową musimy zdać egzamin, założyć działalność gospodarczą oraz uzyskać wpis w rejestrze agentów ubezpieczeniowych.

Podpisz umowę

Nawiąż kontakty z przedstawicielstwami ubezpieczeniowymi z którymi chcesz rozpocząć współpracę i uzgodnij warunki na jakich będziesz zarabiać.

Firmy będą od Ciebie wymagać dokumentów potwierdzających założenie firmy, zaświadczenia o niekaralności, świadectwa szkolnego- wykształcenie minimum średnie.

Jeżeli będziesz chciał zostać tak zwanym multiagentem musisz dodatkowo przedstawić polisę OC i zdać egzamin w każdym z towarzystw.

Komisja Nadzoru Finansowego dokonuje wpisu do rejestru agentów ubezpieczeniowych, aby uzyskać wymagany wpis musimy posiadać zdolność do czynności prawnych, dać rękojmię należytego wykonywania czynności agencyjnych,posiadać co najmniej średnie wykształcenie, nie być prawomocnie skazany za umyślne przestępstwo: przeciwko życiu i zdrowiu, przeciwko wymiarowi sprawiedliwości, przeciwko ochronie informacji, przeciwko wiarygodności dokumentów, przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko obrotowi pieniędzmi i papierami wartościowymi, skarbowe, zdać egzamin przeprowadzony przez zakład ubezpieczeń.

Aby otworzyć agencję ubezpieczeniową musisz być wpisany do rejestru.

Jaka działalność dla prowadzenia agencji ubezpieczeniowej

Wystarczy standardowa jednoosobowa działalność gospodarcza wpisana do CEIDG, lub spółki prawa handlowego wpisanej do KRS z wyjątkiem spółki partnerskiej. Jedynym wyjątkiem jest zakaz prowadzenia działalności w formie spółki cywilnej.

Agencja ubezpieczeniowa – jakie opodatkowanie

Każda forma opodatkowania dochodów, która nie wymaga złożenia dodatkowych oświadczeń. W przypadku dochodów nieprzekraczających kwoty 85.528 zł pozwala na płacenie podatku w wysokości 18% po obniżeniu jej o kwotę wolną od podatku.Jeżeli nastąpi przekroczenie wyżej określonej kwoty podatek wyniesie 15.395,04 zł plus 32% od nadwyżki ponad 85.528 zł. pomniejszony o kwotę wolna od podatku.

Opodatkowanie metodą liniową podatkiem liniowym 19% wymaga złożenia właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego do dnia 20 stycznia roku podatkowego pisemnego oświadczenia o wyborze tego sposobu opodatkowania. Korzystając z tej formy rozliczenia musisz zrezygnować z ulgi podatkowej i możliwości rozliczania się wspólnie z małżonkiem.

Agencja ubezpieczeniowa z VAT czy bez VAT

Usługi te podlegają opodatkowaniu VAT po przekroczeniu limitu obrotów, który wynosi 200 tys. zł.

Zgłoszenie do ZUS

Rozpoczynając działalność agent ubezpieczeniowy przez 24 miesiące może korzystać z preferencyjnych składek ZUS.

Konto firmowe dla agencji ubezpieczeniowej

Jeżeli jesteś agentem ubezpieczeniowym to nie masz obowiązku zakładania konta firmowego jednak konto musi mieć wyłącznie jednego właściciela. Wszelkie płatności wynikające z prowadzenia działalności powinny odbywać się poprzez rachunek bankowy, oraz gdy równowartość transakcji przekracza 15 tysięcy złotych.

Jaki lokal dla agencji ubezpieczeniowej

Rozpoczynając pracę agenta na początku nie musisz mieć lokalu, ponieważ większość Swojej pracy stanowić będą wizyty u klientów lub na szkoleniach u pośredników. Jeżeli zdobędziesz na rynku uznaną markę i zaczniesz obsługiwać większą ilość klientów wtedy warto się zastanowić nad lokalem gdzie będziesz ich przyjmował i podpisywał polisy. Postaraj się aby Twój punkt był w centrum miasta przy głównej ulicy i koniecznie posiadał miejsca parkingowe dla klientów.

Działaj!

Jeżeli spełniasz wszystkie warunki i widzisz się w zawodzie agenta ubezpieczeniowego to już wiesz co musisz zrobić aby otworzyć agencję ubezpieczeniową. Życzymy Ci powodzenia.

Scrum – czym jest i na czym polega to narzędzie?

0
Scrum - czym jest i na czym polega to narzędzie?

Każda firma dąży do doskonałości i chce aby jej produkty były najlepsze na rynku, aby tak się stało firmy poszukują różnych metod ułatwiających im pracę. Jedna z takich metod jest Scrum.

Co to jest Scrum i z czego się składa?

To prosta metodyka wykonywania projektów, ułatwiająca nad nimi pracę oraz optymalizujaca koszty. Stosując tą metodę na bieżąco widzimy pojawiające się problemy i możemy natychmiast reagować i nanosić poprawki.

Scrum składa się z trzech filarów

  • Przejrzystość – zastosowanie Scrum daje nam możliwość wglądu w projekt, widzimy co się udało a co należy poprawić aby osiągnąć cel. Mamy pełen podgląd na pracowników i widzimy ich pracę oraz pracę całego zespołu.
  • Inspekcja – dzięki niemu możemy natychmiast reagować na problemy i rozwiązywać je na bieżąco/
  • Adaptacja jest zależna od inspekcji dzięki której możemy w projekcie nanosić zmiany.

Kto jest kim w metodzie Scrum?

Zespół – zajmuje się wykonywaniem projektu –
Scrum Master – osoba,wprowadzająca Scrum, tłumaczy go, sprawdza, czy jest odpowiednio prowadzony, udostępnia narzędzia przydatne do pracy i stara się, żeby nic z zewnątrz nie zakłócało pracy zespołu.

Scrum - czym jest i na czym polega to narzędzie?
Project Owner – znawca rynku związanego z projektem, zna zapotrzebowania klientów i ich oczekiwania. Ustala cel czyli listę oczekiwań, komunikuje się nie tylko z zespołem, lecz także z odbiorcami.

Na czym polega Scrum?

Punktem wyjściowym Scrum jest backlog product, składa się na niego historia użytkowników oraz zakres zadań dla zespołu.

Scrum – narzędzia

Najważniejszym narzędziem Sacrum jest tablica, która pozwala na kontrolowanie przebiegu projektu, wykonywanie zadań oraz obserwowanie etapu na którym znajduje się zespół.

Tablica może być w formie tradycyjnej tablicy gdzie dokonujemy zmian ręcznie ale również może być to wersja elektroniczna.

Czy Scrum jest dla każdego?

Tylko od Ciebie zależy czy wolisz pracować nad projektem używając Scrum. Ciężko jest tak naprawdę ustalić dla kogo jest ten system a komu się on nie przyda. W niektórych branżach może on nieść utrudnienia ale nie które nie mogą się bez niego obejść jak na przykład branża IT.

Oczywiście nie od razu wiesz czy Ci się przyda Scrum i czy będzie on zrozumiały dlatego możesz testowo wprowadzić system przed podjęciem decyzji.

Ścieżka konwersji w sklepie internetowym, czyli od produktu do zakupu

0
Ścieżka konwersji w sklepie internetowym, czyli od produktu do zakupu

Odpowiednio zaprojektowany sklep oraz przemyślana ścieżka konwersji to szansa na zwiększenie sprzedaży w Twoim sklepie internetowym oraz mniejszą liczbę porzuconych koszyków.

Ścieżka konwersji – modele

Model A – jest idealną ścieżką konwersji w której liczba zrealizowanych zakupów jest równa liczbie użytkowników którzy rozpoczęli realizację zakupów.

Model B – charakteryzuje się wysokim wskaźnikiem rezygnacji wśród użytkowników, którzy nie przechodzą do kolejnego etapu zamówienia.

Model C – czyli optymalna ścieżka, gdzie tylko występuje niewielki stopień porzucania ścieżki zakupowej, a tym samym wysoki poziom zrealizowanych transakcji.

Model D – przedstawia nam źle skonstruowaną ścieżkę, gdzie pewna część użytkowników dołącza do procesu dopiero na drugim etapie.

Wygląd sklepu projektowany pod kątem użytkownika

Ważne jest odpowiednie zaprojektowanie całego sklepu, tak aby klient który na nią trafił nie miał problemu z dokonaniem zakupu, aby otrzymał przejrzystą ofertę.

Sklep musi być intuicyjny i wręcz podpowiadać klientowi co ma zrobić aby szybko dokonać zakupów. Nasz sklep powinien działać szybko a strony muszą się ładować błyskawicznie – to zwiększa efektywność sklepu.

Pamiętaj, że pierwszą rzeczą którą widzi klient wchodzący na naszą stronę jest jej wygląd, musi być nowoczesny i atrakcyjny aby zachęcał do zakupów.

Konieczne jest wykupienie dla naszej domeny certyfikatu SSC, który sprawia, że nasza witryna jest bezpieczna a użytkownicy dokonujący na niej zakupów są ubezpieczeni.

Analizujemy nasze ścieżki konwersji korzystając z narzędzi takich jak Google Analytics, w którym możemy dokładnie odtworzyć sposób poruszania się użytkowników na naszej stronie i wyeliminować błędy.

Ścieżka konwersji w sklepie internetowym, czyli od produktu do zakupu

Dzięki narzędziu możemy również sprawdzić, które kanały marketingowe są najskuteczniejsze.

Zasady tworzenia skutecznej ścieżki konwersji

Pokaż użytkownikom, że Twój sklep jest najlepszym wyborem i to właśnie tu warto dokonać zakupów. Uzyj argumentów i porównań z konkurencją.
Zrób tak, aby dodatkowe koszty dla klienta jak przesyłka czy pakowanie były jak najniższe lub wliczone w cenę. Produkty, które są tanie ale przy płatności okazuje się że należy doliczyć dostawę lub opakowanie są najczęściej porzucane w koszyku.

Postaraj się o brak dodatkowych kosztów. Badania wykazują, że jest to główna przyczyna opuszczenia koszyka. Kiedy użytkownik widzi, że cena jest wyższa, niż początkowo się tego spodziewał, czuje się oszukany i najczęściej rezygnuje z zakupu.

Jeżeli masz taką możliwość to staraj się aby zakupy były proste jak tylko się da na przykład umożliwiając robienie zakupów bez rejestracji czy szybkie płatności lub logowanie facebook lub Google.

Na każdym kroku staraj się podpowiadać klientowi co ma zrobić tak aby rozwiać jego wątpliwości. Warto również na stronie umieścić czat online i być na bieżąco z klientem podczas zakupów, służyć mu poradą lub pomóc wybrać najlepszy produkt dla Niego.

ZOBACZ TEŻ