Jak zaprojektować opakowanie? Najczęstsze błędy

Przygotowanie opakowania produktu oraz etykiety to bardzo ważne elementy strategii marketingowej. Zaprojektowanie ciekawych opakowań pozwala na osiągnięcie sukcesu w różnych branżach, choć przede wszystkim dotyczy to artykułów spożywczych, kosmetycznych i usług e-commerce.

Projektowanie opakowania krok po kroku

Podczas pracy nad projektem opakowania warto wziąć pod uwagę kilka różnorodnych czynników m.in. grupę docelową produktu, branżę, której dotyczy, a także opakowania konkurencji. Można wyróżnić następujące etapy projektowania opakowania:

  • dokładne przeanalizowanie produktu, jego cech, a także grupy docelowej,
  • stworzenie projektu w formie graficznej i tekstowej,
  • naniesienie fotografii lub logo na wzór opakowania,
  • określenie kształtu opakowania, a także rozmiarów etykiety,
  • przemyślany dobór barw,
  • wydruk. 

W trakcie przygotowywania projektu, a także samego wydruku można skorzystać z pomocy różnych przedsiębiorstw. Warto zajrzeć na stronę https://unilogo-drukarnia.pl i sprawdzić różne dostępne opcje i oferty. Przy tworzeniu opakowania duże znaczenie ma dostosowanie go do grupy docelowej, a także określenie jakości wykończenia. Bardzo ważne jest także indywidualne podejście projektowe, ponieważ opakowanie zwykle oddziaływuje na emocje wśród klientów – może ich zachęcić lub zniechęcić do zakupu. 

Najczęstsze błędy przy projektowaniu opakowania 

Źle przygotowane etykiety i opakowania mogą wprowadzić klienta w błąd i sprawić, że nie zdecyduje się on zakup danego produktu. Etykieta, a także kształt opakowania powinny zachęcać do kupna i ściśle kojarzyć się z danym produktem. Największym błędem jest stworzenie takiego opakowania, które zupełnie nie pasuje do specyfiki produktu i odnosi się do zupełnie innej branży. Kolejnym błędem z punktu widzenia producenta i ekologii jest marnowanie materiału, a także wykorzystywanie zbyt dużej ilości plastiku oraz innych tworzyw sztucznych. Niewskazane jest stworzenie nieprawidłowej etykiety, która wprowadza klientów w błąd. Przykładem może być wypisanie na opakowaniu składników lub wartości odżywczych, które nie odpowiadają produktowi, z którym są związane. Spore trudności nastręcza także zaprojektowanie takiego opakowania, które można otworzyć w łatwy i szybki sposób np. bez pomocy nożyczek. Warto także pamiętać o tym, że opakowanie powinno wzbudzać emocje i przyciągać wzrok. 

Aby uniknąć błędów w trakcie tworzenia opakowań i etykiet, warto skorzystać z pomocy profesjonalnych firm i specjalistów, grafików oraz drukarni. Należy zadbać o jasny przekaz i już na opakowaniu wskazać konsumentom, czym jest dany produkt, jakie są jego cechy i do jakiej grupy docelowej jest on skierowany.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here