Jak zmniejszyć wskaźnik połączeń porzuconych w call center?

0
wskaźnik połączeń porzuconych w call center

Jednym z najważniejszych celów każdej firmy jest budowanie lojalności klientów. Dlatego ważne jest, aby zrozumieć wszystkie procesy w call center i stale pracować nad poprawą jakości usług i unikaniem złej obsługi klienta, a także wybrać odpowiedni dialer call center. Czym więc jest porzucanie połączeń w contact center i dlaczego dokładna analityka call center jest ważna?

Współczynnik połączeń porzuconych (ACR) jest jednym z najważniejszych KPI w call center, który pomaga kontrolować średni współczynnik odrzuceń w call center. Może on albo zwiększyć zadowolenie klientów, albo sprawić, że będzie ono niższe niż kiedykolwiek. Jak obliczyć i obniżyć ACR dla inbound lub outbound call center? 

Połączenia przychodzące: Usprawnij procesy biznesowe

Definicja wskaźnika rezygnacji połączeń w Call Center dla połączeń przychodzących

W przypadku połączeń przychodzących, wskaźnik połączeń porzuconych to procent połączeń, w których klienci rozłączają się przed połączeniem z agentem. Brzmi to jednak zbyt ogólnikowo, ponieważ istnieją różne rodzaje takich połączeń, które wpływają na wskaźnik porzuceń w contact center. Dzwoniący może rozłączyć się z różnych powodów: osoba wybrała zły numer; połączenie zostało wykonane poza godzinami pracy; dzwoniący rozłączył się, ponieważ wszyscy agenci byli zajęci; połączenie nie zostało odebrane przez agenta. Pierwszy przypadek jest zdecydowanie nie twoja wina. Co do drugiego, to ma sens, aby podjąć pewne środki w celu utrzymania tych klientów: do kierowania ich do interaktywnej odpowiedzi głosowej; do kierowania ich do poczty głosowej lub zaoferować opcję oddzwaniania; przypisać te nieodebrane połączenia do agentów powiadamiając ich przez e-mail; do rozszerzenia godzin otwarcia call center lub outsourcingu tych połączeń. Dwa ostatnie przypadki są jednak związane ze wskaźnikiem porzuconych połączeń w twoim call center.

Jak obniżyć wskaźnik połączeń porzuconych dla połączeń przychodzących

  1. Zaoferuj opcje samoobsługi
  2. Wykorzystaj inne kanały komunikacji
  3. Zaoferuj oddzwonienie
  4. Dostosuj harmonogramy i dodaj więcej agentów
  5. Zwracaj uwagę na muzykę i komunikaty na żądanie
  6. Stwórz plan awaryjny
  7. Znajdź główną przyczynę problemu

To właśnie wtedy przydaje się oprogramowanie do raportowania. Oprogramowanie Voiptime Cloud call center posiada narzędzia raportujące, które pozwalają na śledzenie kluczowych metryk call center, takich jak wydajność agentów, uzyskanie szczegółowych statystyk dotyczących połączeń przychodzących w zależności od pory dnia. Analizując raport ACD można wykryć czas, w którym liczba nieodebranych połączeń jest największa i zobaczyć, ile czasu klienci spędzili na IVR i w kolejce połączeń. Raport poziomu obsługi (SL) pokaże Ci, kiedy Twoi agenci nie radzą sobie z realizacją celów związanych z poziomem obsługi oraz jaka jest liczba połączeń porzuconych w danym czasie. Raport może być również przedstawiony w formie graficznej, co czyni go bardziej pomocnym dla tych, którzy lepiej postrzegają wykresy niż tabele. Narzędzia te pomogą Ci znaleźć przyczynę problemu i podjąć świadome decyzje.

Połączenia wychodzące: Nie zapominaj o przepisach

Definicja wskaźnika połączeń porzuconych (ACR) dla połączeń wychodzących

Jest to procent połączeń wychodzących, w których połączenie zostało nawiązane z żywą osobą, ale zostało przerwane przez dzwoniącego przed połączeniem z agentem. Może się to zdarzyć z dwóch powodów:

1) overdialing – dialer predykcyjny wykonuje więcej połączeń niż agenci są w stanie odebrać;

2) błędy w technologii Answer Machine Detection – oprogramowanie identyfikuje żywe osoby jako automaty do odbierania połączeń i przerywa połączenia.

Regulacje dotyczące połączeń wychodzących w różnych krajach

Regulacje prawne stanowią główną różnicę pomiędzy akceptowalnym wskaźnikiem połączeń porzuconych (ACR) dla połączeń przychodzących i wychodzących. Organy regulacyjne nie przejmują się wskaźnikami rezygnacji z połączeń przychodzących w Twoim call center, ponieważ jest to głównie ból głowy Twojej firmy. Ale sytuacja z kampaniami wychodzącymi jest zupełnie inna. W tym przypadku władze przejmują się ACR, ponieważ takie połączenia denerwują klientów, którzy są również podatnikami (i wyborcami). W różnych krajach istnieją różne prawa, które ograniczają abandon call rate. Na przykład, w USA nie może on wynosić więcej niż 3% połączeń w ciągu 30 dni. W Wielkiej Brytanii i Indiach próg ten wynosi 3% w ciągu 24 godzin. Ponadto, większość krajów wymaga, aby telemarketerzy konsultowali się z krajowymi rejestrami Do Not Call i posiadali wewnętrzne listy DNC dla klientów, którzy poprosili, aby się z nimi więcej nie kontaktować.

Aby dowiedzieć się więcej o przepisach dotyczących telemarketingu w różnych krajach, sprawdź nasz Kompletny przewodnik po przepisach i regulacjach dotyczących telemarketingu.

Jak obniżyć wskaźnik połączeń porzuconych dla połączeń wychodzących

  1. Używaj odpowiedniego dialera
  2. Zmień ustawienia
  3. Zapewnij przestrzeganie harmonogramu 

Wnioski

Jak widać, odpowiedź na pytanie „Co to jest połączenie porzucone?” może być różna. Podobnie jest ze znaczeniem wskaźnika połączeń porzuconych. Jeśli chodzi o połączenia przychodzące, to jest to wewnętrzny problem firmy, który wpływa na jej wynik końcowy, lojalność klientów i doświadczenie. Jeśli chodzi o kampanie wychodzące, jest to kwestia, która wpływa na klientów i jest regulowana przez prawo. Jednak w obu przypadkach, skuteczne oprogramowanie call center będzie bardzo pomocne w zmniejszeniu ACR.

Dlaczego warto skorzystać z wirtualnej centrali?

0
Dlaczego warto skorzystać z wirtualnej centrali

Przedsiębiorcy stale poszukują sposobów na wygodną pracę w firmie. W tym poradniku poznasz atuty wirtualnej centrali oraz możliwości, jakie niesie za sobą to nowoczesne rozwiązanie. Oto kilka ważnych informacji, z jakimi warto zapoznać się przed skorzystaniem z usług. 

Czym jest wirtualna centrala?

Mowa o praktycznym, a zarazem uniwersalnym narzędziu, które zapewnia wiele korzyści dla osób, chcących szybko rozwinąć swoją firmę. Warto zaznaczyć, że proces implementacji jest niezwykle prosty, a korzyści są wręcz nieocenione. Wirtualna Centrala ma znaczący wpływ na infrastrukturę komunikacyjną, co niewątpliwie odbije się na komforcie pracy. 

Oczywiście warto wybrać usługi prosto od prawdziwych profesjonalistów. Firma EasyCall już od lat wprowadza na rynek wyspecjalizowane systemy, co doceniło wielu wymagających klientów. Zdecydowanie warto zapoznać się z oferowanymi rozwiązaniami i z nich skorzystać. 

Profesjonalna obsługa klientów

Przedsiębiorcy, którzy decydują się na wsparcie wirtualnej centrali, otrzymują prosty do zapamiętania numer stacjonarny bądź numer infolinii. W ten sposób klienci mogą łączyć się z firmą. Osoby zainteresowane Twoimi usługami uzyskają odpowiedzi na wszystkie pytania i złożą zamówienia o każdej porze. To zdecydowany krok w stronę nowoczesności oraz znaczne usprawnienie komunikacji. Przekonało się o tym wielu przedsiębiorców, którzy zawsze poszukują nowoczesnych oraz funkcjonalnych propozycji. 

Oszczędzaj pieniądze

Przy wyborze wirtualnej centrali warto kierować się względami ekonomicznymi. Oferta firmy EasyCall pozwala oszczędzić nawet 60%, względem cennika standardowego operatora. To możliwe, gdyż zdecydowana większość usług jest bezpłatna. Ponadto nie obowiązują żadne ukryte koszty zarówno podczas użytkowania, jak i rozwijania infrastruktury komunikacyjnej. 

To świetna wiadomość dla przedsiębiorców, którzy poszukują niedrogich, a zarazem sprawdzonych narzędzi. Wszystko to sprawia, że obok tych usług nie sposób przejść obojętnie. Zajrzyj na stronę firmy EasyCall już dziś i wybierz rozwiązania idealnie dopasowane do specyfiki przedsiębiorstwa, a komfort będzie na wyciągnięcie ręki. 

Wysoka funkcjonalność

Na słowa uznania zasługuje wygoda użytkowania, gdyż z obsługą tego nowoczesnego systemu poradzą sobie nawet osoby początkujące. Konfiguracja jest niezwykle prosta, a zmiana ustawień przebiega za pomocą techniki drag & drop. Ponadto panel użytkownika może być obsługiwany z każdego miejsca, w którym tylko jest dostęp do internetu. 

W razie potrzeby zawsze możesz liczyć na wsparcie ze strony doświadczonych specjalistów z firmy EasyCall. Wystarczy skontaktować się z nimi, aby uzyskać wsparcie zarówno na etapie wyboru najlepszych narzędzi, jak i podczas ich użytkowania. Dołącz do zadowolonych klientów i patrz, jak Twoje przedsiębiorstwo rośnie. To łatwiejsze niż może się wydawać!

M.2 NVMe – ogrom zalet i niezliczone możliwości

0
M.2 NVMe

NVMe to nowoczesny i wydajny protokół komunikacyjny, który powstał w efekcie współpracy aż kilkudziesięciu firm. Zespół NVM Express Workgroup 10 lat temu opracował technologię, która teraz odpowiada na coraz większe potrzeby związane z przesyłem danych.

Pozycjonowanie e-commerce – klucz do sukcesu sklepu

0
Pozycjonowanie e-commerce - klucz do sukcesu sklepu

Według najnowszych danych, w Polsce jest otwartych aż 90 000 sklepów internetowych. Co więcej, liczba ta stale wzrasta. Konkurencja jest ogromna i jeżeli zależy nam na sukcesie, to musimy mocno się postarać. Jednym z działań, które pozwoli się nam wybić wśród konkurencji jest pozycjonowanie e-commerce. Na czym polega pozycjonowanie e-commerce i kiedy warto z niego skorzystać?

Pozycjonowanie e-commerce – na czym polega?

Czy wiesz, że zakupów w sieci dokonuje aż 73 proc. Polaków? Właśnie na taką liczbę wskazują najnowsze badania rynku. Zakupy online to wygodna forma konsumpcji. Możemy zamówić dosłownie wszystko i mieć to dostarczone bezpośrednio do mieszkania już na drugi dzień. Dlatego też nie dziwne, że wiele osób stawia właśnie na ten biznes. Trzeba jednak pamiętać, że tam gdzie jest duży popyt, jest także duża konkurencja. Źle prowadzony sklep e-commerce zniknie w odmętach Internetu i szybko się zamknie. Jak tego uniknąć? Jednym z dostępnych rozwiązań jest pozycjonowanie e-commerce.

Pozycjonowanie e-commerce https://efectownia.pl/pozycjonowanie-e-commerce/ to zestaw działań, które mają sprawić, że sklep będzie lepiej widoczny w sieci. Ważnym czynnikiem, który bezpośrednio wpływa na pozycjonowanie strony są słowa kluczowe. Istotne są także treści oraz sam kod strony www. Pozycjonowanie e-commerce pozwala wypromować sklep i umocnić jego pozycję na rynku. Dlatego jeżeli zależy Ci na odniesieniu sukcesu, to w pierwszej kolejności musisz zainwestować w pozycjonowanie e-commerce.

Zalety pozycjonowania e-commerce

Pozycjonowanie sklepu e-commerce pozwala na podniesienie pozycji strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Dzięki temu zwiększasz szanse na zdobycie potencjalnych klientów. Czy pozycjonowania e-commerce można dokonać samodzielnie? Jeżeli znamy się na temacie, to oczywiście. Jednak zapewne szukacie pomocy, bo nie wiecie jak samodzielnie uporać się z problemem. W takim przypadku warto skorzystać z usług profesjonalnej agencji marketingowej, takiej jak Efectownia. Specjaliści zajmą się pozycjonowaniem e-commerce za Ciebie i sprawią, że Twój sklep odniesie pożądany sukces.

Warto wiedzieć, że dzięki pozycjonowaniu i dotarciu do większej ilości klientów, znacznie zwiększysz swoje zyski. A właśnie o to wszystkim nam chodzi. Pozycjonowanie e-commerce nastawione jest na zwiększenie ruchu na stronie sklepu. Przyciągnięcie klientów i zachęcenie ich do zakupu produktów lub usług. Dzięki odpowiedniej strategii SEO będziesz mógł zrozumieć branże oraz jej potrzeby, a następnie przełożyć je na działalność swojego sklepu.

Pudełka na wymiar dla ecommerce

0
Pudełka na wymiar dla ecommerce

Choć branża e-commerce jest stosunkowo młoda, rozwija się wyjątkowo prężnie. Handel elektroniczny obecnie niczym nie przypomina tego sprzed kilku lat. Coraz więcej klientów woli skorzystać ze sklepu internetowego niż tradycyjnego. Również firmy coraz chętniej przenoszą swoje oferty do sieci.

E-commerce – co to takiego?

Wszystkie towary oferowane w świecie wirtualnym są dostępne jednocześnie. Kupienie tylko potrzebnej rzeczy staje się coraz trudniejsze. Ze względu na coraz silniejsze nasycenie rynku, również firmom jest trudniej dotrzeć do klienta. Konieczne jest wyróżnienie się na tle konkurencji oraz dopasowanie oferty i wizerunku do grupy docelowej. Jednym ze sposobów pozytywnego wpłynięcia na odbiór oferowanych produktów są pudełka z nadrukiem. Ocieplają wizerunek firmy oraz pozwalają zbudować relacje z klientem.

Dlaczego dopasowanie wymiaru pudełka jest takie ważne?

Pudełka kartonowe wykorzystywane w branży e-commerce są niezbędne do jej sprawnego funkcjonowania. Muszą być one dopasowane do specyfiki sklepu, produktów i klientów. Może wpływać to zarówno na kształt pudelka, jak i jego wielkość oraz materiał, z którego jest wykonane. Szczególnie istotne jest dobranie opakowania w taki sposób, aby przewożony towar był odpowiednio zabezpieczony, ale również, żeby klient był zadowolony. Obecnie zaobserwować można negatywne reakcje konsumentów na zbyt duże pudełka, w których otrzymują paczki.

Rozmiar pudelek musi być również odpowiednio dopasowany do sposobu wysyłki. Zarówno w przypadku palet, jak i korzystania z paczkomatów. Uniwersalne rozmiary pudełek mogą się nie sprawdzić. Dzięki temu pozostaną one wygodne dla osób na każdym etapie wysyłki oraz transportu. W przypadku pudełek o zbyt dużych rozmiarach lub produktów wyjątkowo kruchych i delikatnych, z pomocą przychodzą wypełnienia oraz przegródki, które można dopasować wewnątrz pudełka.

Zalety kartonowych opakowań

Podstawową zaletą opakowań kartonowych jest wyjątkowa dobra zależność między ceną a jakością. W przypadku odpowiedniego dopasowania rodzaju tektury do przewożonego towaru jest on w pełni zabezpieczony. Dodatkową zaletą jest łatwy sposób przechowywania opakowań tego rodzaju. Dzięki możliwości złożenia ich całkowicie na płasko nie jest konieczne posiadanie dużej ilości miejsca. Pudełka kartonowe są również łatwe do personalizacji. Dzięki możliwości zastosowania nadruków oraz dopasowania wielkości do specyfiki branży można łatwo wyróżnić się w oczach klientów, oraz na tle innych firm.

5 najlepszych olejów motocyklowych

0
5 najlepszych olejów motocyklowych

Na rynku znaleźć można wiele produktów, zapewniających odpowiednią pracę motocykla. Każdy z nich ma określone właściwości i zastosowanie. Zakup taniego produktu nie zawsze stanowi dobre rozwiązanie, gdyż zawarte w nim składniki mogą prowadzić do uszkodzeń motocykla. Warto wiedzieć, jakie oleje są doceniane przez wielu kierowców.

Motul 7100 10W30 1l

Produkt ten można kupić na stronach internetowych wielu dystrybutorów za niecałe 50 zł. Motul 7100 10W30 1l jest olejem syntetycznym, który idealnie sprawdzi się w przypadku nowych motocykli lub maszyn, mających niewielki przebieg. Produkt zawiera wiele dodatków uszlachetniających, wspomagających czystość silnika przez cały okres jego użytkowania. Motul 7100 10W30 1l jest doceniany przez wielu klientów. Niska klasa lepkości potwierdza wysoką jakość oleju silnikowego. Motul 7100 10W30 1l jest produkowany przez francuski koncern, który oferuje najbardziej nowatorskie rozwiązania na rynku.

Motul 300V Faktory Line Road Racing 10W40 1L

Wyrób ten można kupić za około 70 zł. Motul 300 V Faktory Line Road Racing 10W40 1L zaliczany jest do olei syntetycznych. Produkt zapewnia wysoką kulturę pracy silnika w każdym zakresie obrotowym. Polecany jest do motorów o dużej mocy, mających niewielki przebieg. Motul 300V docenia wielu motocyklistów ze względu na dobry skład.

Silkolene 4T V-Twin 20W50 1L Sg; Sh; Sj Jaso Ma-2 Mineralny Polecany Do Cruiserów Z Vtwin20W501L

Produkt ten zaliczany jest do olei mineralnych. Jego cena wynosi około 30 złotych. Produkt ten idealnie sprawdzi się w przypadku silników mocno i długo użytkowanych. Wyrób można również stosować w przypadku wyjątkowych, zabytkowych motocykli. Produkt ten nie zawiera komponentów ulepszających. Został on stworzony z myślą o czterosuwowych i dwusuwowych silnikach. Wyrób stanowi połączenie niskiej ceny i dużej wydajności

Liqui Moly 20459 2-Takt Motoroil do dwusuwów 1L Lim20459

Ten olej można kupić za około 42 zł. Wyrób zaliczany jest do olei syntetycznych. Jego użytkownicy podkreślają wysoką jakość zawartych w nim komponentów. Olej można wykorzystywać w przypadku silników chłodzonych powietrzem oraz cieczą. Jego prymarną funkcję stanowi zabezpieczenie tłoka przed zatarciem. Olej wyróżnia ponadto duża wydajność.

ENEOS Max Performance OFF ROAD 10W40 4l

Produkt dostępny jest w wielu sklepach za około 99 złotych. Wyrób stanowi olej sytentyczny o dużej wydajności. Sprawdzi się on w przypadku nowych motocykli oraz kilkuletnich maszyn. Gwarantuje on bowiem odpowiednią ochronę silnika. Stosowanie tego oleju motocyklowego zapewnia również płynną jazdę bez uciążliwych komplikacji.

Przy zakupie produktu, wspomagającego pracę silnika, nie należy kierować się jedynie kryterium cenowym. Najważniejsza jest bowiem jakość komponentów wykorzystanych przy produkcji. Warto również pamiętać, by realizować zakupy u sprawdzonych sprzedawców – https://aparts.pl/czesci-motocyklowe.

Od czego zależy wydajność smartfona?

0
smartfon

Telefony obecnie dają znacznie większe możliwości niż tylko dzwonienie i wysyłanie SMS-ów. Nie da się jednak ukryć, że między najlepszymi i najgorszymi modelami występuje prawdziwa przepaść w zakresie wydajności.

Jeśli ktoś jest laikiem w tym temacie, a nie chce popełnić błędu i wybrać słabego urządzenia, może się zastanawiać, od czego właściwie zależy wydajność smartfona. Postaramy się wyczerpująco wyjaśnić to poniżej. Zapraszamy!

RAM, procesor i nie tylko

Chociaż komputery i smartfony wyglądają zupełnie inaczej, na ich wydajność wpływają w gruncie rzeczy te same czynniki. W związku z tym prędkość działania telefonu będzie zależna między innymi od procesora – ilości jego rdzeni, ich taktowania i nie tylko. Ważny jest też chipset graficzny oraz ilość i rodzaj pamięci RAM. Obecnie 4GB RAM-u w smartfonie to już relatywnie mało – zaleca się kupowanie urządzeń z 6GB lub więcej, zwłaszcza, jeśli chce się na urządzeniu grać w bardziej wymagające gry, takie jak PUBG Mobile, Genshin Impact czy Fortnite.

Pamięć wewnętrzna także ma znaczenie – i nie tylko w kontekście tego, żeby mieć gdzie zmieścić wszystkie swoje dane. Wpływa ona także na wydajność smartfona, z uwagi na to, że różne typy pamięci mają różną prędkość odczytu, a im wyższa prędkość odczytu danych, tym szybciej powinny ładować się aplikacje.

Pełną specyfikację danego modelu smartfona można zazwyczaj znaleźć w jego karcie produktu w sklepie internetowym, na stronie producenta lub na portalach technologicznych, takich jak Tech Polska. Wśród innych czynników, które warto mieć na uwadze, można wymienić częstotliwość odświeżania ekranu, pojemność baterii czy moc ładowarki. One również będą miały znaczenie w kontekście tego, czy będziemy zadowoleni z użytkowania urządzenia, czy też niekoniecznie.

Nie można zapominać także o oprogramowaniu

Oczywiście, trzeba pamiętać, że nawet smartfon, który na papierze jest bardzo dobry, w rzeczywistości może mieć mniejszą wydajność niż oczekiwano. Wynika to między innymi z tego, że wiele zależy też od software’u, czyli na przykład od tego, jak dobrze zoptymalizowano zarządzanie pamięcią. To z kolei trudno ocenić bez posiadania smartfona w ręku i faktycznego przetestowania go, ciężko wywnioskować to ze specyfikacji.

Dlatego też najlepiej nie sugerować się tylko i wyłącznie samą specyfikacją, a poświęcić też chwilę na zapoznanie się z recenzją danego modelu na Tech Polska i innych portalach technologicznych. Pozwoli to na lepsze określenie tego, czy rzeczywiście smartfon jest warty uwagi, czy też nie wykorzystano w pełni możliwości danych przez znajdujące się w nim podzespoły.

Systemy CRM: zadbaj o relacje z klientami dzięki nowoczesnym systemom komputerowym

0
Systemy CRM

Prowadzenie obsługi klienta wspierane przez nowoczesne systemy CRM niesie ze sobą wiele korzyści. Dlaczego warto zdecydować się na wdrożenie CRM?

Dlaczego skrzyniopalety plastikowe są niezbędne w firmie?

0
Dlaczego skrzyniopalety plastikowe są niezbędne w firmie

Skrzyniopalety plastikowe to idealna alternatywa dla palet drewnianych, które owijane streczem są transportowane do miejsca przeznaczenia. Dlaczego warto zainwestować w skrzyniopalety plastikowe?

Serwis Spotify jest opłacalny dla muzyków. Trzeba tylko wykorzystać dostępne możliwości

0
Digital Distributor in Poland

Jeszcze kilka lat temu w sieci (i nie tylko) można było napotkać na częste narzekania na działalność rosnących w siłę serwisów streamingowych. Ich autorami byli oczywiście muzycy, którzy obawiali się, że nie będą w stanie poradzić sobie w nowej rzeczywistości. Jak się jednak obecnie okazuje, tego typu platformy mogą tworzyć nowe szanse. Zwłaszcza dla niedoświadczonych twórców, którzy dopiero rozpoczynają swoje kariery.

Takie możliwości gwarantuje chociażby serwis Spotify, zapewniający dostęp do wielomilionowej bazy użytkowników. Tworzona i publikowana muzyka jest szeroko dystrybuowana, co stwarza szasnę na dotarcie do bardzo szerokiej oraz zróżnicowanej widowni. Bez względu na rodzaj i specyfikę nagrywanych utworów.

Promocja w Spotify – na czym polega?

Tak rozumiana sprzedaż muzyki realizowana jest na wiele sposobów. Należy w tym miejscu podkreślić, że twórcy muszą liczyć się ze sporą konkurencją, która wymusza na nich aktywność na wielu polach. Na szczęście mają oni jednocześnie dostęp do różnych narzędzi. Na co trzeba zwrócić szczególną uwagę?

  • Playlisty w Spotify – czyli notowanie najpopularniejszych, nowych i specjalnie sklasyfikowanych utworów, do których można się łatwo dostać z poziomu ekranu głównego. Za tworzenie playlist odpowiadają między innymi algorytmy, dlatego warto poznać sposób ich działania. W pojawieniu się w tego typu zestawieniach pomóc mogą agregatory muzyki, czyli podmioty specjalizujące się w dystrybucji treści, a także promocji w sieci.
  • Spotify for Artist – mowa o specjalnym systemie, który zdecydowanie ułatwia zarządzanie swoim profilem na platformie. Dzięki temu artyści mogą skuteczniej publikować swoją twórczość i docierać z nią do konkretnej grupy docelowej.
  • Discovery Mode – tryb umożliwiający muzykom wybór utworów, które mają być promowane na playlistach Release Radar oraz Discover Weekly.

Wspomnieć należy również o rozwijanym planie Spotify HiFi, który oferuje bezstratne strumieniowanie muzyki. Odtwarzana jest ona w jakości porównywalnej z płytami CD. Wszystko to oczywiście przekłada się na lepszy odbiór piosenek.

Choć narzędzi jest wiele, trzeba też umieć je wykorzystać. Z tego właśnie powodu dobrym wyborem okazać się może współpraca z agregatorem muzyki (Digital Distributor in Poland). Pracujący w nim specjaliści, robiąc użytek ze swojej wiedzy i doświadczenia, są w stanie pomóc muzykom w lepszym docieraniu do słuchaczy. Między innymi poprzez użycie wymienionych wyżej mechanizmów.

ZOBACZ TEŻ