Serwis Spotify jest opłacalny dla muzyków. Trzeba tylko wykorzystać dostępne możliwości

0
1274

Jeszcze kilka lat temu w sieci (i nie tylko) można było napotkać na częste narzekania na działalność rosnących w siłę serwisów streamingowych. Ich autorami byli oczywiście muzycy, którzy obawiali się, że nie będą w stanie poradzić sobie w nowej rzeczywistości. Jak się jednak obecnie okazuje, tego typu platformy mogą tworzyć nowe szanse. Zwłaszcza dla niedoświadczonych twórców, którzy dopiero rozpoczynają swoje kariery.

Takie możliwości gwarantuje chociażby serwis Spotify, zapewniający dostęp do wielomilionowej bazy użytkowników. Tworzona i publikowana muzyka jest szeroko dystrybuowana, co stwarza szasnę na dotarcie do bardzo szerokiej oraz zróżnicowanej widowni. Bez względu na rodzaj i specyfikę nagrywanych utworów.

Promocja w Spotify – na czym polega?

Tak rozumiana sprzedaż muzyki realizowana jest na wiele sposobów. Należy w tym miejscu podkreślić, że twórcy muszą liczyć się ze sporą konkurencją, która wymusza na nich aktywność na wielu polach. Na szczęście mają oni jednocześnie dostęp do różnych narzędzi. Na co trzeba zwrócić szczególną uwagę?

  • Playlisty w Spotify – czyli notowanie najpopularniejszych, nowych i specjalnie sklasyfikowanych utworów, do których można się łatwo dostać z poziomu ekranu głównego. Za tworzenie playlist odpowiadają między innymi algorytmy, dlatego warto poznać sposób ich działania. W pojawieniu się w tego typu zestawieniach pomóc mogą agregatory muzyki, czyli podmioty specjalizujące się w dystrybucji treści, a także promocji w sieci.
  • Spotify for Artist – mowa o specjalnym systemie, który zdecydowanie ułatwia zarządzanie swoim profilem na platformie. Dzięki temu artyści mogą skuteczniej publikować swoją twórczość i docierać z nią do konkretnej grupy docelowej.
  • Discovery Mode – tryb umożliwiający muzykom wybór utworów, które mają być promowane na playlistach Release Radar oraz Discover Weekly.

Wspomnieć należy również o rozwijanym planie Spotify HiFi, który oferuje bezstratne strumieniowanie muzyki. Odtwarzana jest ona w jakości porównywalnej z płytami CD. Wszystko to oczywiście przekłada się na lepszy odbiór piosenek.

Choć narzędzi jest wiele, trzeba też umieć je wykorzystać. Z tego właśnie powodu dobrym wyborem okazać się może współpraca z agregatorem muzyki (Digital Distributor in Poland). Pracujący w nim specjaliści, robiąc użytek ze swojej wiedzy i doświadczenia, są w stanie pomóc muzykom w lepszym docieraniu do słuchaczy. Między innymi poprzez użycie wymienionych wyżej mechanizmów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here