Choć branża e-commerce jest stosunkowo młoda, rozwija się wyjątkowo prężnie. Handel elektroniczny obecnie niczym nie przypomina tego sprzed kilku lat. Coraz więcej klientów woli skorzystać ze sklepu internetowego niż tradycyjnego. Również firmy coraz chętniej przenoszą swoje oferty do sieci.
E-commerce – co to takiego?
Wszystkie towary oferowane w świecie wirtualnym są dostępne jednocześnie. Kupienie tylko potrzebnej rzeczy staje się coraz trudniejsze. Ze względu na coraz silniejsze nasycenie rynku, również firmom jest trudniej dotrzeć do klienta. Konieczne jest wyróżnienie się na tle konkurencji oraz dopasowanie oferty i wizerunku do grupy docelowej. Jednym ze sposobów pozytywnego wpłynięcia na odbiór oferowanych produktów są pudełka z nadrukiem. Ocieplają wizerunek firmy oraz pozwalają zbudować relacje z klientem.
Dlaczego dopasowanie wymiaru pudełka jest takie ważne?
Pudełka kartonowe wykorzystywane w branży e-commerce są niezbędne do jej sprawnego funkcjonowania. Muszą być one dopasowane do specyfiki sklepu, produktów i klientów. Może wpływać to zarówno na kształt pudelka, jak i jego wielkość oraz materiał, z którego jest wykonane. Szczególnie istotne jest dobranie opakowania w taki sposób, aby przewożony towar był odpowiednio zabezpieczony, ale również, żeby klient był zadowolony. Obecnie zaobserwować można negatywne reakcje konsumentów na zbyt duże pudełka, w których otrzymują paczki.
Rozmiar pudelek musi być również odpowiednio dopasowany do sposobu wysyłki. Zarówno w przypadku palet, jak i korzystania z paczkomatów. Uniwersalne rozmiary pudełek mogą się nie sprawdzić. Dzięki temu pozostaną one wygodne dla osób na każdym etapie wysyłki oraz transportu. W przypadku pudełek o zbyt dużych rozmiarach lub produktów wyjątkowo kruchych i delikatnych, z pomocą przychodzą wypełnienia oraz przegródki, które można dopasować wewnątrz pudełka.
Zalety kartonowych opakowań
Podstawową zaletą opakowań kartonowych jest wyjątkowa dobra zależność między ceną a jakością. W przypadku odpowiedniego dopasowania rodzaju tektury do przewożonego towaru jest on w pełni zabezpieczony. Dodatkową zaletą jest łatwy sposób przechowywania opakowań tego rodzaju. Dzięki możliwości złożenia ich całkowicie na płasko nie jest konieczne posiadanie dużej ilości miejsca. Pudełka kartonowe są również łatwe do personalizacji. Dzięki możliwości zastosowania nadruków oraz dopasowania wielkości do specyfiki branży można łatwo wyróżnić się w oczach klientów, oraz na tle innych firm.