Co daje pozycjonowanie stron

Jak sprawić, żeby potencjalni klienci trafili w internecie na witrynę Twojego przedsiębiorstwa? Jedną z najefektywniejszych praktyk jest pozycjonowanie stron, dzięki któremu możesz pozyskać dodatkowy ruch w witrynie, a co za tym idzie – nowych klientów! Poznaj najważniejsze zalety działań SEO dla swojej firmy!

Co to jest pozycjonowanie stron i dlaczego jest tak istotne?

Pozycjonowanie stron internetowych to nic innego, jak zbiór praktyk mających na celu poprawę widoczności witryny w organicznych (darmowych) wynikach wyszukiwania. Składają się na nie linkowanie (link building) i SEO, czyli optymalizacja strony pod kątem algorytmów Google.

Link building polega na pozyskiwaniu wartościowych odnośników do Twojej strony na portalach zewnętrznych. Muszą one cieszyć się wysokim autorytetem Google i być ściśle powiązane tematycznie z treściami zamieszczanymi w ramach Twojej witryny. W przeciwnym wypadku mogą raczej Ci zaszkodzić, niż poprawić widoczność Twojej firmy w wyszukiwarce.

SEO to złożony proces łączący m.in. optymalizację treści strony, jej układu, parametrów technicznych i dostosowania do różnych urządzeń, na których może być wyświetlana, w tym smartfonów i tabletów.

Istotność wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania jest prosta do wytłumaczenia. Tam, gdzie nie ma Ciebie, jest Twoja konkurencja. To tak, jakby firma Twojego biznesowego rywala wywieszała szyld, który przykrywa baner reklamowy Twojego przedsiębiorstwa. Pozycjonowanie pomaga potencjalnym klientom trafić na Twoją witrynę, a co za tym idzie – zmniejsza prawdopodobieństwo, że trafią oni bezpośrednio do konkurencji!

Pozycjonowanie – dlaczego warto zainwestować w SEO i link building?

Zalet pozycjonowania firmowych stron internetowych jako elementu marketingu internetowego jest całe mnóstwo. Poniżej wymienione zostaną najważniejsze z nich.

Poprawa widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania

Jak wspomniane zostało powyżej, im lepsza pozycja Twojej strony w Google, tym większa ilość osób ją odwiedzi. Co więcej – pozycjonowanie sprowadza do witryny ruch darmowy, ponieważ nie płacisz za każde kliknięcie użytkownika w reklamę. Nie oznacza to jednak, że pozycjonowanie samo w sobie jest darmowe, ponieważ wymaga wiedzy, umiejętności, czasu i pracy. Jeżeli chcesz mieć pewność, że działania te są prowadzone skutecznie, warto rozejrzeć się za usługami specjalistycznej agencji SEO i SEM.

Odpowiednie działania SEO, content marketing i linkowanie sprawiają, że Twoja strona będzie widoczna nie tylko na frazy kluczowe, ale również inne frazy powiązane z tematyką witryny – nawet te bardzo specyficzne. Dzięki temu ruch z pozycjonowania jest wartościowy i częściej prowadzi do konwersji.

Większa rozpoznawalność firmy i budowa zaufania do marki

Im częściej Twoja strona pojawia się w wyszukiwarce w wyniku wpisania przez użytkownika fraz połączonych z danym tematem, tym większe osiągasz zaufanie i prestiż w oczach potencjalnego klienta. Opinie innych internautów, publikacje na portalach tematycznych oraz adekwatna odpowiedź treści strony na potrzeby użytkowników – wszystko to sprawia, że potencjalny klient chętniej skorzysta z Twoich produktów lub usług.

Zwiększenie zysków firmy

Pozycjonowanie cieszy się jednym z najlepszych wskaźników ROI (zwrotu z inwestycji) wśród wszystkich działań marketingu internetowego. Wniosek nasuwa się sam – im lepiej poprowadzisz działania link buildingu i SEO, tym większe zyski osiągnie Twoja firma.

Pozycjonowanie to dla większości skutecznych biznesów podstawa pozyskiwania klientów w internecie. Cierpliwa, systematyczna praca w tym zakresie przynosi bowiem spektakularne i długotrwałe efekty w postaci stałego przyrostu liczby klientów.

Zalety pozycjonowania stron internetowych – podsumowanie

Inwestycja w pozycjonowanie strony internetowej Twojej firmy to jeden z najlepszych ruchów, które możesz poczynić chcąc rozwijać swój biznes w sieci. Wzrost liczby klientów i rozpoznawalności marki, przewaga nad konkurencją i długotrwałe efekty – wszystko to możesz osiągnąć, dzięki odpowiednio prowadzonym działaniom z zakresu pozycjonowania i SEO.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here