Strony internetowe są sprzedawane jak każdy inny towar, chętnych do zakupu funkcjonującej strony nie brakuje jednak problemy pojawiają się w momencie kiedy taką stronę należy wycenić. Jeżeli ktoś składa Ci propozycję kupna strony to z pewnością zachęciła go do tego wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania, atrakcyjne treści lub liczba aktywnych użytkowników korzystających z witryny.
Czy zastanawialiście się jak uzyskać informacje o wartości naszej strony, gdzie szukać informacji i które źródła są wiarygodne? Postanowiliśmy Wam w tym pomóc, oto kilka porad na temat wyceny stron internetowych.
Co ma znaczenie na wartość strony?
Jak wcześniej wspominaliśmy na cenę ma wpływ jej pozycja oraz atrakcyjność merytoryczna, ale to tylko kilka argumentów i to te widoczne gołym okiem. Kupujący od nas stronę z pewnością będzie chciał poznać ruch jaki ona generuje co ma istotny wpływ na końcową wartość transakcji.
Kolejną ważna cechą jest posiadanie kont w serwisach społecznościowych oraz jakość pozyskanych na nich użytkowników, interakcja oraz treści jakie tam publikujemy.
Podsumujmy najważniejsze elementy dla wyceny:
- liczba unikatowych odwiedzających
- wartość strony w social media
- liczba zaindeksowanych podstron,
- szybkość ładowania strony,\
- współczynnik odrzuceń danej strony
- dywersyfikacja ruchu na stronie
Korzystanie z narzędzi online
Wszystkie te parametry możemy zbadać korzystając z dostępnych online narzędzi do wyceny stron internetowych, jednak należy pamiętać że wycena wycenie nie równa każde z nich wycenia stronę na podstawie sobie znanego algorytmu i różne czynniki bierze pod uwagę. Moim zdaniem wycena strony narzędziami online nie jest wiarygodna, często bywa przeszacowania lub niedoszacowania.
Skorzystaj z wyceny specjalistów.
Jeżeli zainteresowanie Twoją stronę jest duże a Ty podejmujesz decyzję, że chcesz ją sprzedać to warto o wycenę zgłosić się do firm zajmujących się wyceną profesjonalnie i powierzyć im przeprowadzenie analizy oraz wyceny.
Wyceń sam
Zawsze możecie samodzielnie spróbować wycenić wartość strony na podstawie kosztów jakie ponieśliście na jej stworzenie i prowadzenie, ta wycena będzie również wskazówką dla kupującego ile kosztuje jej prowadzenie i dalszy rozwój.
Tak naprawdę historia internetu zna wiele przypadków sprzedaży wydawałoby się bezwartościowych stron za miliony i to właśnie odpowiednia analiza i wycena sprawia, że ktoś jest wstanie zapłacić za stronę tyle ile chcemy.
Warto skorzystać z wszystkich dostępnych metod wyceniania stron internetowych i podsumowując wyciągnąć średnią, która da nam odpowiedź ile jest warta nasza strona oraz odpowie na pytanie czy opłaca nam się ją sprzedać teraz czy pracować na podwyższenie jej wartości.