Smartfon to już standard a coraz więcej ludzi przekonuje się do tabletów można więc zakładać że liczba użytkowników komputerów będzie spadać a co za tym idzie marketing mobilny będzie jeszcze bardziej niezbędny w planowaniu akcji reklamowych.
Marketing mobilny SMS
Popularną ale dość prymitywną formą reklamy jest marketing z wykorzystaniem treści przesłanych za pomocą wiadomości sms. Założenie jest proste niezależnie od tego czy użytkownik ma smartfon czy zwykły telefon nasz przekaz z pewnością do niego dotrze i zostanie odczytany..
Czy marketing mobilny SMS jest skuteczny?
Tak jest skuteczny biorą pod uwagę wcześniej stwierdzony fakt że odczytać wiadomość można na każdym urządzeniu, z drugiej strony musimy pamiętać że wiadomość sms jest ograniczona ilością znaków które możemy przekazać oraz tym iż nie możemy użytkownika bombardować niezliczoną ilością wiadomości tekstowych.
Dlaczego marketing mobilny ma przyszłość?
Odpowiedź na to pytanie zdaje się być prosta, wszystko zmierza do ery urządzeń przenośnych, użytkownicy są do nich przywiązani i niechętnie się z nimi rozstają, telefony zastępują nam już wszystko możemy za ich pomocą robić przelewy, płacić w sklepach ale to co interesuje nas najbardziej to fakt że mogą za ich pomocą dokonywać zakupów pod wpływem chwili a na tym opiera się głównie marketing mobilny.
W wielu krajach reklamodawcy dostrzegli już potencjał płynący z lokalizacji urządzeń mobilnych i wykorzystują ją w swoich kampaniach, w Polsce jest to jeszcze mało popularne.
Marketing mobilny podąża w kierunku big data czyli zbierania jak największej ilości informacji o użytkowniku, którą odpowiednio przetworzone może wykorzystać do działań reklamowych.
Kolejnym etapem który wydaje się być przesądzony jest wykorzystanie z marketingu mobilnym technologii VR czyli rozszerzonej rzeczywistości.
Marketing mobilny – aplikacje na komórki
Czasy w których użytkownicy instalowali na swoich smartfonach każdą aplikację która się nawinęła już dawno minęły i teraz musimy stworzyć coś naprawdę dobrego aby klienci chcieli z tego korzystać.
Biorąc pod uwagę rozwój marketing mobilny jest niewątpliwie przyszłością, z której należy korzystać i czerpać pełnymi garściami.