Zawieszenie działalności w czasie choroby

0
Zawieszenie działalności w czasie choroby

Jest wiele powodów dla których przedsiębiorcy zawieszają działalność gospodarczą, ale nie każdy wie, że zawieszenie działalności w przypadku choroby jest również możliwe. Za chwilę dowiesz się czy z tytułu niezdolności do pracy świadczenia wypłacane z ZUS-u będą Ci przysługiwały.

Jak zgłosić zawieszenie działalności w przypadku choroby?

Jeżeli masz zamiar wstrzymać działalność gospodarczą, musisz złożyć tylko jeden formularz, a dokładnie wiąże się to z dostarczeniem do urzędu gminy lub miasta formularzu CEIDG-1 możesz to zrobić również korzystając z profilu zaufanego przez internet. W rubryce 01 należy zaznaczyć opcję 3 – Wniosek o wpis informacji o zawieszeniu działalności gospodarczej.

Ważne!
Działalność możesz wstrzymać w dowolnym momencie, jednak należy pamiętać, że okres zawieszenia nie może być krótszy niż 30 dni oraz nie dłuższy niż 2 lat.

Zawieszenie działalności w czasie choroby a obowiązki względem ZUS-u i US

W przypadku zawieszenia działalności w czasie choroby nie masz obowiązku informowania o tym ani urzędu skarbowego, ani ZUS-u. W okresie zawieszenia przedsiębiorca nie jesteś zobowiązany do opłacania składek, aż do dnia poprzedzającego dzień wznowienia działalności.

Choroba a wykonywanie działalności

W trakcie choroby nie powinieneś wykonywać czynności zarobkowych, ponieważ grozi Ci to utratą zasiłku chorobowego.

Zawieszenie działalności w czasie choroby

Prawo nie zabrania zdecydować się na zawieszenie działalności w czasie choroby, jeżeli pobierasz już świadczenie z ZUS-u tytułem niezdolności do pracy to nie stracisz prawa do zaprzestania wykonywania pracy zarobkowej i odwrotnie. Jeżeli złożysz wniosek do CEIDG nadal możesz pobierać zasiłek chorobowy. Jeżeli zachorujesz w trakcie prowadzenia działalności gospodarczej i opłacone masz składki ZUS na ubezpieczenie chorobowe w dalszym ciągu możesz korzystać z zasiłku chorobowego.

Zawieszenie działalności w czasie choroby

Istotny jest fakt, że zawieszenie działalności w czasie choroby nie wyklucza nabycia przez przedsiębiorcę prawa do świadczenia rehabilitacyjnego.

Jeżeli więc zdecydujemy się na zawieszenie działalności w czasie choroby, to nie nie musi nas martwić problem utraty świadczeń chorobowych.

Plan marketingowy firmy – jak powinien wyglądać?

0
Plan marketingowy firmy - jak powinien wyglądać?

Firmy działające na polskim rynku szybko adoptują się do nowych warunków, są kreatywne i potrafią wychodzić obronną ręką z kryzysów. Jedyną rzeczą której im często brakuje to długoterminowej strategii, wymaganej do budowy stabilnej i odpornej na konkurencję firmy.

Warto więc zrobić sobie plan marketingowy i ściśle go przestrzegać.

Plan marketingowy a wyznaczanie celów dla firmy?

Każda firma chciałaby osiągnąć sukces, mieć wysoki udział w rynku i przynosić zyski. Chciałaby również wprowadzać innowacyjne produkty i usługi oraz zdobywać uznanie wśród klientów i pracowników. Możemy sobie stawiać bardzo ambitne cele, ale aby je osiągnąć musimy stworzyć plan marketingowy oraz określić priorytety.

Jeśli chcesz, by twoje cele nie były tylko celami zapisanymi na kartce, których nigdy nie wprowadzisz w życie musisz się kierować kilkoma zasadami:

  • stawiaj firmie realne cele
  • bierz pod uwagę możliwości i kompetencje własnej firmy.
  • jasno określaj swoje cele i terminy ich realizacji
  • wybieraj tylko dokładnie sprecyzowane cele

Wyznaczając cele marketingowe kieruj się zasadą S.M.A.R.T (bystry), zakłada ona że wyznaczony cel powinien być:

Specific, czyli skonkretyzowany;
Measurable, czyli mierzalny;
Achievable, czyli osiągalny;
Realistic, czyli realny;
Timebound, czyli terminowy.

W rozszerzonej wersji zakłada ona dwie dodatkowe zasady

Exciting, czyli ekscytujący;
Recorded, czyli zapisany.

Jeżeli to połączymy otrzymamy teraz wyraz smarter czyli bystrzejszy.

Najczęstszym błędem popełnianym przez małe firmy, jest wlasnie nie opracowywanie celów i planów marketingowych, ponieważ uważają, że jest to formuła zarezerwowana dla dużych firm i przedsiębiorstw.

Plan marketingowy firmy - jak powinien wyglądać?

Wyznaczanie celów daje szansę na rozwój firmy, pozwala na osiągnięcie stabilności na rynku, oraz ułatwia efektywne inwestowanie.

Czym jest plan marketingowy i do czego on służy?

Często przedsiębiorcy sprowadzają plan marketingowy wyłącznie do reklamy, a w rzeczywistości reklama jest tylko narzędziem marketingowym. Jeżeli chcemy zbudować plan marketingowy to odpowiedzmy sobie na ważne pytania:

  • Jaki jest cel i misja naszej firmy
  • Jak wygląda nasza konkurencja?
  • Jak wygląda nasza sytuacja finansowa?
  • Czym różni się nasza firma od konkurencji

Odpowiadając sobie na te pytania i uwzględniając wszystkie za i przeciw stworzymy sobie obraz naszej strategii i to właśnie jest plan marketingowy.

Jak założyć agencję ubezpieczeniową – praktyczne wskazówki

0
Jak założyć agencję ubezpieczeniową - praktyczne wskazówki

Agent ubezpieczeniowy to praca polegająca na pozyskiwaniu i pośredniczeniu w zawieraniu umów. Lata mijają a ten zawód nadal cieszy się popularnością i nadal są tacy którzy widzą w nim swoją przyszłość. Sprawdź więc co musisz zrobić aby założyć agencję ubezpieczeniową.

Zakładamy agencję ubezpieczeniową

Zanim otworzymy naszą agencję ubezpieczeniową musimy zdać egzamin, założyć działalność gospodarczą oraz uzyskać wpis w rejestrze agentów ubezpieczeniowych.

Podpisz umowę

Nawiąż kontakty z przedstawicielstwami ubezpieczeniowymi z którymi chcesz rozpocząć współpracę i uzgodnij warunki na jakich będziesz zarabiać.

Firmy będą od Ciebie wymagać dokumentów potwierdzających założenie firmy, zaświadczenia o niekaralności, świadectwa szkolnego- wykształcenie minimum średnie.

Jeżeli będziesz chciał zostać tak zwanym multiagentem musisz dodatkowo przedstawić polisę OC i zdać egzamin w każdym z towarzystw.

Komisja Nadzoru Finansowego dokonuje wpisu do rejestru agentów ubezpieczeniowych, aby uzyskać wymagany wpis musimy posiadać zdolność do czynności prawnych, dać rękojmię należytego wykonywania czynności agencyjnych,posiadać co najmniej średnie wykształcenie, nie być prawomocnie skazany za umyślne przestępstwo: przeciwko życiu i zdrowiu, przeciwko wymiarowi sprawiedliwości, przeciwko ochronie informacji, przeciwko wiarygodności dokumentów, przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko obrotowi pieniędzmi i papierami wartościowymi, skarbowe, zdać egzamin przeprowadzony przez zakład ubezpieczeń.

Aby otworzyć agencję ubezpieczeniową musisz być wpisany do rejestru.

Jaka działalność dla prowadzenia agencji ubezpieczeniowej

Wystarczy standardowa jednoosobowa działalność gospodarcza wpisana do CEIDG, lub spółki prawa handlowego wpisanej do KRS z wyjątkiem spółki partnerskiej. Jedynym wyjątkiem jest zakaz prowadzenia działalności w formie spółki cywilnej.

Agencja ubezpieczeniowa – jakie opodatkowanie

Każda forma opodatkowania dochodów, która nie wymaga złożenia dodatkowych oświadczeń. W przypadku dochodów nieprzekraczających kwoty 85.528 zł pozwala na płacenie podatku w wysokości 18% po obniżeniu jej o kwotę wolną od podatku.Jeżeli nastąpi przekroczenie wyżej określonej kwoty podatek wyniesie 15.395,04 zł plus 32% od nadwyżki ponad 85.528 zł. pomniejszony o kwotę wolna od podatku.

Opodatkowanie metodą liniową podatkiem liniowym 19% wymaga złożenia właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego do dnia 20 stycznia roku podatkowego pisemnego oświadczenia o wyborze tego sposobu opodatkowania. Korzystając z tej formy rozliczenia musisz zrezygnować z ulgi podatkowej i możliwości rozliczania się wspólnie z małżonkiem.

Agencja ubezpieczeniowa z VAT czy bez VAT

Usługi te podlegają opodatkowaniu VAT po przekroczeniu limitu obrotów, który wynosi 200 tys. zł.

Zgłoszenie do ZUS

Rozpoczynając działalność agent ubezpieczeniowy przez 24 miesiące może korzystać z preferencyjnych składek ZUS.

Konto firmowe dla agencji ubezpieczeniowej

Jeżeli jesteś agentem ubezpieczeniowym to nie masz obowiązku zakładania konta firmowego jednak konto musi mieć wyłącznie jednego właściciela. Wszelkie płatności wynikające z prowadzenia działalności powinny odbywać się poprzez rachunek bankowy, oraz gdy równowartość transakcji przekracza 15 tysięcy złotych.

Jaki lokal dla agencji ubezpieczeniowej

Rozpoczynając pracę agenta na początku nie musisz mieć lokalu, ponieważ większość Swojej pracy stanowić będą wizyty u klientów lub na szkoleniach u pośredników. Jeżeli zdobędziesz na rynku uznaną markę i zaczniesz obsługiwać większą ilość klientów wtedy warto się zastanowić nad lokalem gdzie będziesz ich przyjmował i podpisywał polisy. Postaraj się aby Twój punkt był w centrum miasta przy głównej ulicy i koniecznie posiadał miejsca parkingowe dla klientów.

Działaj!

Jeżeli spełniasz wszystkie warunki i widzisz się w zawodzie agenta ubezpieczeniowego to już wiesz co musisz zrobić aby otworzyć agencję ubezpieczeniową. Życzymy Ci powodzenia.

Scrum – czym jest i na czym polega to narzędzie?

0
Scrum - czym jest i na czym polega to narzędzie?

Każda firma dąży do doskonałości i chce aby jej produkty były najlepsze na rynku, aby tak się stało firmy poszukują różnych metod ułatwiających im pracę. Jedna z takich metod jest Scrum.

Co to jest Scrum i z czego się składa?

To prosta metodyka wykonywania projektów, ułatwiająca nad nimi pracę oraz optymalizujaca koszty. Stosując tą metodę na bieżąco widzimy pojawiające się problemy i możemy natychmiast reagować i nanosić poprawki.

Scrum składa się z trzech filarów

  • Przejrzystość – zastosowanie Scrum daje nam możliwość wglądu w projekt, widzimy co się udało a co należy poprawić aby osiągnąć cel. Mamy pełen podgląd na pracowników i widzimy ich pracę oraz pracę całego zespołu.
  • Inspekcja – dzięki niemu możemy natychmiast reagować na problemy i rozwiązywać je na bieżąco/
  • Adaptacja jest zależna od inspekcji dzięki której możemy w projekcie nanosić zmiany.

Kto jest kim w metodzie Scrum?

Zespół – zajmuje się wykonywaniem projektu –
Scrum Master – osoba,wprowadzająca Scrum, tłumaczy go, sprawdza, czy jest odpowiednio prowadzony, udostępnia narzędzia przydatne do pracy i stara się, żeby nic z zewnątrz nie zakłócało pracy zespołu.

Scrum - czym jest i na czym polega to narzędzie?
Project Owner – znawca rynku związanego z projektem, zna zapotrzebowania klientów i ich oczekiwania. Ustala cel czyli listę oczekiwań, komunikuje się nie tylko z zespołem, lecz także z odbiorcami.

Na czym polega Scrum?

Punktem wyjściowym Scrum jest backlog product, składa się na niego historia użytkowników oraz zakres zadań dla zespołu.

Scrum – narzędzia

Najważniejszym narzędziem Sacrum jest tablica, która pozwala na kontrolowanie przebiegu projektu, wykonywanie zadań oraz obserwowanie etapu na którym znajduje się zespół.

Tablica może być w formie tradycyjnej tablicy gdzie dokonujemy zmian ręcznie ale również może być to wersja elektroniczna.

Czy Scrum jest dla każdego?

Tylko od Ciebie zależy czy wolisz pracować nad projektem używając Scrum. Ciężko jest tak naprawdę ustalić dla kogo jest ten system a komu się on nie przyda. W niektórych branżach może on nieść utrudnienia ale nie które nie mogą się bez niego obejść jak na przykład branża IT.

Oczywiście nie od razu wiesz czy Ci się przyda Scrum i czy będzie on zrozumiały dlatego możesz testowo wprowadzić system przed podjęciem decyzji.

Ścieżka konwersji w sklepie internetowym, czyli od produktu do zakupu

0
Ścieżka konwersji w sklepie internetowym, czyli od produktu do zakupu

Odpowiednio zaprojektowany sklep oraz przemyślana ścieżka konwersji to szansa na zwiększenie sprzedaży w Twoim sklepie internetowym oraz mniejszą liczbę porzuconych koszyków.

Ścieżka konwersji – modele

Model A – jest idealną ścieżką konwersji w której liczba zrealizowanych zakupów jest równa liczbie użytkowników którzy rozpoczęli realizację zakupów.

Model B – charakteryzuje się wysokim wskaźnikiem rezygnacji wśród użytkowników, którzy nie przechodzą do kolejnego etapu zamówienia.

Model C – czyli optymalna ścieżka, gdzie tylko występuje niewielki stopień porzucania ścieżki zakupowej, a tym samym wysoki poziom zrealizowanych transakcji.

Model D – przedstawia nam źle skonstruowaną ścieżkę, gdzie pewna część użytkowników dołącza do procesu dopiero na drugim etapie.

Wygląd sklepu projektowany pod kątem użytkownika

Ważne jest odpowiednie zaprojektowanie całego sklepu, tak aby klient który na nią trafił nie miał problemu z dokonaniem zakupu, aby otrzymał przejrzystą ofertę.

Sklep musi być intuicyjny i wręcz podpowiadać klientowi co ma zrobić aby szybko dokonać zakupów. Nasz sklep powinien działać szybko a strony muszą się ładować błyskawicznie – to zwiększa efektywność sklepu.

Pamiętaj, że pierwszą rzeczą którą widzi klient wchodzący na naszą stronę jest jej wygląd, musi być nowoczesny i atrakcyjny aby zachęcał do zakupów.

Konieczne jest wykupienie dla naszej domeny certyfikatu SSC, który sprawia, że nasza witryna jest bezpieczna a użytkownicy dokonujący na niej zakupów są ubezpieczeni.

Analizujemy nasze ścieżki konwersji korzystając z narzędzi takich jak Google Analytics, w którym możemy dokładnie odtworzyć sposób poruszania się użytkowników na naszej stronie i wyeliminować błędy.

Ścieżka konwersji w sklepie internetowym, czyli od produktu do zakupu

Dzięki narzędziu możemy również sprawdzić, które kanały marketingowe są najskuteczniejsze.

Zasady tworzenia skutecznej ścieżki konwersji

Pokaż użytkownikom, że Twój sklep jest najlepszym wyborem i to właśnie tu warto dokonać zakupów. Uzyj argumentów i porównań z konkurencją.
Zrób tak, aby dodatkowe koszty dla klienta jak przesyłka czy pakowanie były jak najniższe lub wliczone w cenę. Produkty, które są tanie ale przy płatności okazuje się że należy doliczyć dostawę lub opakowanie są najczęściej porzucane w koszyku.

Postaraj się o brak dodatkowych kosztów. Badania wykazują, że jest to główna przyczyna opuszczenia koszyka. Kiedy użytkownik widzi, że cena jest wyższa, niż początkowo się tego spodziewał, czuje się oszukany i najczęściej rezygnuje z zakupu.

Jeżeli masz taką możliwość to staraj się aby zakupy były proste jak tylko się da na przykład umożliwiając robienie zakupów bez rejestracji czy szybkie płatności lub logowanie facebook lub Google.

Na każdym kroku staraj się podpowiadać klientowi co ma zrobić tak aby rozwiać jego wątpliwości. Warto również na stronie umieścić czat online i być na bieżąco z klientem podczas zakupów, służyć mu poradą lub pomóc wybrać najlepszy produkt dla Niego.

Zarządzanie zespołem – jak powinno wyglądać?

0
Zarządzanie zespołem - jak powinno wyglądać?

Szef decyduje o wzajemnych relacjach i wpływa na poziom zaangażowania pracowników podczas wykonywanych obowiązków. Jest przywódcą, na którym spoczywa odpowiedzialność formowania i zarządzanie zespołem pracowników.

Tworzący struktury w firmie najważniejszą kwestią jest odpowiedni wybór kandydatów z odpowiednim doświadczeniem oraz wiedzą. Najlepszym rozwiązaniem jest kiedy pracownik ma podobne cele co firma, oraz posiada cechy które umożliwiają mu efektywnie wykonywać swoje obowiązki.

Rekrutacja

Aby podczas rekrutacji dobrze ocenić kandydata stosuje się różnego rodzaju testy:

  • testy umiejętności
  • testy osobowości,
  • kwestionariusze motywacji i wywiad oparty na kompetencjach

Zarządzanie zespołem – jak zostać liderem

Od czasu kiedy pracodawca zatrudni pracownika lub pracowników staje się częścią zespołu, którym dowodzi i bardzo ważne jest aby był on na pozycji lidera.

Pracodawca z chwilą zatrudnienia (choćby jednego) pracownika staje się częścią zespołu, którym dowodzi, dlatego istotne jest, aby wypracował sobie pozycję lidera. Lider powinien się charakteryzować wieloma cechami ale najistotniejsze to panowanie nad własnymi emocjami, dostrzeganie wad, budzi szacunek w zespole oraz potrafi odkryć potencjał drzemiący w pracownikach i efektywnie go wykorzystywać.

Osoba na stanowisku lidera musi potrafić stworzyć w zespole synergię, tak aby poszczególne umiejętności członków zespołu wzajemnie się potęgowały i przynosiły korzyści przedsiębiorstwu. Jeżeli w jego zespole panuje super atmosfera oraz wzajemne zaufanie to może liczyć na zaangażowanie zespołu w pracę.

Motywowanie pracowników

Lider w zespole odpowiada również za motywowanie do działania, musi znać potrzeby i możliwości swojego zespołu, aby dobrze rozdzielać zadania do wykonania.

Motywować można na różne sposoby również pozapłacowe., na przykład włączenie pracowników w podejmowanie decyzji dotyczących przyszłości firmy, wtedy pracownik czuje swoją wartość i identyfikuje się z firmą.

Relacje na linii pracownik – szef oraz dobra atmosfera w pracy pomaga budować zgrany i odpowiedzialny zespół.

Wyznaczanie celów i dbanie o jakość

Zarządzanie zespołem czyni z szefa lidera, jednak nie jest to jednoznaczne z tym że opracuje on autorski system zarządzania firmą, może się posłużyć istniejącymi już modelami zarządzania:

ZPC – przez cele

  • Zaangażowanie;
  • Ustalanie celów na najwyższym stopniu zarządzania;
  • Cele indywidualne;
  • Uczestnictwo;
  • Samodzielność w wykonywaniu planów;
  • Przeglądy efektywności.

TQM – przez jakość

  • Orientacja na klienta;
  • Przywództwo;
  • Zaangażowanie pracowników;
  • Podejście procesowe;
  • Systemowe podejście do zarządzania;
  • Ciągłe doskonalenie;
  • Podjęcie decyzji w oparciu o fakty;
  • Obustronne korzystne relacje z dostawcami.

Jak przekonać pracownika do zmian?

Każdy człowiek posiada dwa stany działania emocjonalny i racjonalny, w momencie konfrontacji ze zmianami w każdym z nas budzi się jeden z tych stanów, często jest to obawa przed zmianami i przed ciężką pracą, która się z nimi wiąże. Stan ten nie jest pożądany ponieważ pochłania cały zapał do pracy i tutaj bardzo istotne jest dobre zarządzanie zespołem przez lidera.

Stan racjonalny czyli ten, który jest najbardziej pożądany, powoduje że budzą się w nas nasze menedżerskie kompetencje i jesteśmy wstanie przekonać się do zmian oraz działać w celu ich osiągnięcia efektywnie i sprawnie.

Zarządzanie zespołem - jak powinno wyglądać?

Pamiętaj że szef jest odpowiedzialny za kontakt z pracownikami i to w jaki sposób wydaje polecenia oraz zarządza zespołem ma duży wpływ na jakość i wyniki całego zespołu.Pamiętaj aby polecenia były zrozumiałe bo tylko dzięki temu praca będzie bardziej efektywna. Zwracaj się do pracowników po imieniu, członek zespołu doceni fakt że znasz jego imię i poczuje się ważny dla firmy.

Trudne decyzje

Zawsze jest taki moment, że szef musi dokonać trudnych decyzji takich jak na przykład zwolnienie z pracy, pamiętaj że brak potencjału odkryty w twoim pracowniku jest podstawą do zwolnienia go z pracy ponieważ przekłada się to negatywnie na całość firmy. Szef nie powinien kierować się przy zwalnianiu emocjami takimi jak przyzwyczajenie czy znajomość sytuacji materialnej członka zespołu, musi działać w dobrym imieniu firmy i to jest jego główny cel. Łańcuch jest tak samo silny jak jego najsłabsze ogniwo.

Dobry szef – jakie cechy powinien posiadać?

0
Dobry szef - jakie cechy powinien posiadać?

To pytanie pojawia się zawsze kiedy chcemy zatrudnić pracowników aby rozwijać firmę. Każdemu zleży na dobrej relacji z pracownikami i budowaniu długofalowych relacji, ale same chęci nie zawsze wystarczą, czasem nawet nie ma znaczenia wysokie wynagrodzenie. Sprawdź jaki powinien być dobry szef i jakich błędów powinien się wystrzegać.

Dlaczego pracownicy odchodzą

Przyczyn zwalniania się pracowników jest wiele, ale najczęściej podają oni brak możliwości rozwoju w firmie oraz awansu na wyższe stanowisko. Kolejnym częstym powodem jest niska płaca, ale najczęściej spotykaną przyczyną są złe relacje z przełożonymi. Zadbaj aby wszystko co robicie, decyzje które są podejmowane były zawsze przekazywane zrozumiale i odpowiednim tonem.

Jasna struktura firmy

Struktura w firmie powinna być jasna i uporządkowana tylko w ten sposób będziesz budować pozytywne relacje z pracownikami i unikać nieporozumień i konfliktów, a praca będzie wykonywana efektywnej i z pełnym zaangażowaniem.

Jeżeli szef lub kierownik nie potrafi organizować pracy zespołu oraz jest niekomunikatywny to jest to przyczyna frustracji całego zespołu, a co za tym idzie zmniejszenia wydajności oraz poczucia że praca jest nieefektywna i pozbawiona celu.

Nie każdy może być liderem, dlatego brak kompetencji nie sprzyja dobrej atmosferze w pracy, lider powinien sprawować pieczę i mobilizować do pracy a nie wprowadzać konflikty.

To jaki szef ma charakter jest niezwykle ważne, jedni docenią jego temperament innych może on odstraszyć, dlatego ważna jest równowaga i zachowanie dobrych kontaktów z personelem.

Dobry szef - jakie cechy powinien posiadać?

Jeżeli jako menager jasno dajesz do zrozumienia, że ta praca jest dla ciebie tylko przykrym obowiązkiem to pamiętaj, że przekłada się to bezpośrednio na Twoich podwładnych, takie podejście do pracy sprawia, że podwładni mniej chętnie wykonywać będą Twoje polecenia, a co za tym idzie praca będzie mniej wydajna. Jeżeli jednak jesteś odpowiednio zmotywowany i nastawiony na sukces to inni to widzą i to wzbudza chęć do działania w całym zespole.

Zadbaj o podnoszenie kwalifikacji

Pozwól się rozwijać swoim pracownikom i zdobywać wiedzę, to nie tylko zaprocentuje w ich CV ale również przełoży się na wyniki firmy. Organizuj im udział w szkoleniach i kursach podnoszących ich kwalifikacje, a spotkasz się z niespodziewaną wdzięcznością i chęcią zaangażowania się w pracę z ich strony.

Jak wycenić wartość stron internetowych?

0
Jak wycenić wartość stron internetowych?

Strony internetowe są sprzedawane jak każdy inny towar, chętnych do zakupu funkcjonującej strony nie brakuje jednak problemy pojawiają się w momencie kiedy taką stronę należy wycenić. Jeżeli ktoś składa Ci propozycję kupna strony to z pewnością zachęciła go do tego wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania, atrakcyjne treści lub liczba aktywnych użytkowników korzystających z witryny.

Czy zastanawialiście się jak uzyskać informacje o wartości naszej strony, gdzie szukać informacji i które źródła są wiarygodne? Postanowiliśmy Wam w tym pomóc, oto kilka porad na temat wyceny stron internetowych.

Co ma znaczenie na wartość strony?

Jak wcześniej wspominaliśmy na cenę ma wpływ jej pozycja oraz atrakcyjność merytoryczna, ale to tylko kilka argumentów i to te widoczne gołym okiem. Kupujący od nas stronę z pewnością będzie chciał poznać ruch jaki ona generuje co ma istotny wpływ na końcową wartość transakcji.

Kolejną ważna cechą jest posiadanie kont w serwisach społecznościowych oraz jakość pozyskanych na nich użytkowników, interakcja oraz treści jakie tam publikujemy.

Podsumujmy najważniejsze elementy dla wyceny:

  • liczba unikatowych odwiedzających
  • wartość strony w social media
  • liczba zaindeksowanych podstron,
  • szybkość ładowania strony,\
  • współczynnik odrzuceń danej strony
  • dywersyfikacja ruchu na stronie

Korzystanie z narzędzi online

Wszystkie te parametry możemy zbadać korzystając z dostępnych online narzędzi do wyceny stron internetowych, jednak należy pamiętać że wycena wycenie nie równa każde z nich wycenia stronę na podstawie sobie znanego algorytmu i różne czynniki bierze pod uwagę. Moim zdaniem wycena strony narzędziami online nie jest wiarygodna, często bywa przeszacowania lub niedoszacowania.

Skorzystaj z wyceny specjalistów.

Jeżeli zainteresowanie Twoją stronę jest duże a Ty podejmujesz decyzję, że chcesz ją sprzedać to warto o wycenę zgłosić się do firm zajmujących się wyceną profesjonalnie i powierzyć im przeprowadzenie analizy oraz wyceny.

Jak wycenić wartość stron internetowych?

Wyceń sam

Zawsze możecie samodzielnie spróbować wycenić wartość strony na podstawie kosztów jakie ponieśliście na jej stworzenie i prowadzenie, ta wycena będzie również wskazówką dla kupującego ile kosztuje jej prowadzenie i dalszy rozwój.

Tak naprawdę historia internetu zna wiele przypadków sprzedaży wydawałoby się bezwartościowych stron za miliony i to właśnie odpowiednia analiza i wycena sprawia, że ktoś jest wstanie zapłacić za stronę tyle ile chcemy.

Warto skorzystać z wszystkich dostępnych metod wyceniania stron internetowych i podsumowując wyciągnąć średnią, która da nam odpowiedź ile jest warta nasza strona oraz odpowie na pytanie czy opłaca nam się ją sprzedać teraz czy pracować na podwyższenie jej wartości.

Zdjęcia produktów w sklepie internetowym – skąd je wziąć?

0
Zdjęcia produktów w sklepie internetowym - skąd je wziąć?

Głównym elementem, na którym opiera się sprzedaż produktów i usług w internecie jest odpowiednia ich prezentacja. Oczywiście właściwy opis produktu oraz jego funkcjonalności ma znaczenia, ale najważniejsze są zdjęcia to one nas wyróżniają na tle konkurencji i sprawiają, że użytkownicy wybierają naszą ofertę.

Jeżeli nie mamy wystarczającego warsztatu lub środków gdzie możemy profesjonalnie zrobić zdjęcia to musimy zastanowić się nad ich pozyskaniem ze źródeł zewnętrznych, ale jak to zrobić aby nie łamać prawa? Oto kilka praktycznych porad.

Zdjęcia chronione prawem autorskim

Zdjęcia Twojej konkurencji mogą być łakomym kąskiem, do wykorzystania, ale musisz pamiętać, że mogą być one chronione prawami autorskimi. W takim wypadku właściciel strony może dowolnie zarządzać zdjęciem posiadając do niego pełne prawa autorskie i majątkowe, to najczęściej spotykana sytuacja w przypadku kiedy właściciel sam wykonał zdjęcia lub zleca ich wykonanie.

Korzystanie ze zdjęć zawsze wymaga zgody na ich wykorzystywanie od autora, jeżeli publikujesz zdjęcia bez zgody łamiesz tym samym prawo.

Pamiętaj , że właściciele zdjęć nie mają obowiązku nigdzie informować o tym że zdjęcia są ich własnością i że obowiązuje zakaz ich kopiowania i używania na innych stronach.

Wszystkie te przepisy mają również zastosowanie do zdjęć ze stron zagranicznych.

Jaka odpowiedzialność za naruszenie praw autorskich

Najniższą karą na jaką możemy liczyć to grzeczne wezwanie od właściciela zdjęć do zaprzestania publikacji oraz naprawienia szkody, ale to raczej zdarza się rzadko częściej sprawa zgłaszana jest do prokuratury i wstępuje na drogę sądową, a proces może być uciążliwy i bardzo kosztowny.

Pamiętaj, że kara za łamanie ustawy o prawie autorskim może sprowadzać się do kary grzywny, ograniczenia wolności lub nawet pozbawienia wolności do lat 3. Sąd może nakazać również inne formy zadośćuczynienia jak na przykład nakaz przeproszenia w prasie lub na oficjalnej stronie lub zapłatę odszkodowania.

Zdjęcia produktów w sklepie internetowym - skąd je wziąć?
przedsiębiorcy problemu, to publiczne ogłoszenie, że właściciel e-sklepu został skazany prawomocnym wyrokiem sądu może w dużym stopniu naruszyć jego wiarygodność.

Zdjęcia produktów z legalnych źródeł

Jeżeli zależy nam na legalności zdjęć możemy zawsze zapytać ich autora na zgodę na publikację lub poszukać u producenta czy nie udostępnia on materiałów do użytku.
Możemy też kupić wybrane zdjęcia w jednym z dostępnych banków zdjęć, jednak nie zawsze znajdziemy tam konkretny model danego produktu. Zanim jednak zabierzemy zdjęcia sprawdźmy jakie mamy możliwości. Zwróć uwagę na te oznaczenia:

  • CC0 – możemy dowolnie korzystać, udostępniać oraz przerabiać obraz,
  • CC BY oznacza, że musimy zamieścić informację, kto jest jego autorem

Jak założyć firmę szkoleniową – praktyczne wskazówki

0
Jak założyć firmę szkoleniową - praktyczne wskazówki

Firma szkoleniowa to firma świadcząca wszelkiego rodzaju szkolenia, stanowiące formę pozaszkolnego uzupełnienia lub zmiany profilu wykształcenia zawodowego przez osoby dorosłe i zaliczane są one do pozostałej działalności oświatowej.

Rodzaje świadczonych szkoleń

Szkolenia możemy podzielić na tak zwane szkolenia miękkie oraz twarde.

Szkolenia miękkie to takie gdzie zdobywamy umiejętności na przykład radzenia sobie ze stresem lub efektywnego poszukiwania pracy czy zdobywania klientów. Do tego rodzaju szkoleń możemy zaliczyć również szkolenia online.

Szkolenia twarde to te gdzie zdobywamy konkretną umiejętność zawodowa na przykład szkolenie z obsługi wózka widłowego.

Wymagania związane z prowadzeniem firmy szkoleniowej

W usługach szkoleniowych napotkamy na nieliczne wyjątki szczególnie regulowane prawem i ustawami. Dobrym przykładem będzie organizowanie szkoleń z zakresu ochrony roślin, gdzie wymagane jest wpisanie firmy do rejestru prowadzonego przez wojewódzki inspektorat ochrony roślin i nasiennictwa lub kształcenie pielęgniarek, położnych czy szkoły jazdy.

Jeżeli zamierzamy się ubiegać o dofinansowanie na przykład z funduszu pracy lub funduszy unijnych musimy być wpisani do rejestru w wojewódzkich urzędach pracy.

Certyfikaty ukończenia szkolenia.

Nie w każdym przypadku wydanie certyfikatu jest sprawą prostą w niektórych przypadkach wymaga to potwierdzenia przez stowarzyszenia zrzeszające przedstawicieli branży.

Jaki rodzaj działalności wybrać

Działalność szkoleniową można prowadzić w dowolnej formie, poza spółką partnerską (która jest zarezerwowana dla wolnych zawodów).

Jak założyć firmę szkoleniową?

Założenie firmy szkoleniowej wygląda identycznie jak w każdym innym przypadku, określamy PKD podstawowym dla firmy szkoleniowej będzie 85.59B Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane.

Musimy też wybrać formę opodatkowania dla naszej działalności do wyboru mamy zasady ogólne lub podatek liniowy. Nie mamy możliwości wyboru za pomocą karty ryczałtowej.

VAT czy bez VAT?

Usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego podlegają zwolnieniu od podatku VAT tylko w przypadku gdy są świadczone przez firmy, które uzyskały akredytację w rozumieniu przepisów o systemie oświaty i to wyłącznie w zakresie usług objętych akredytacją oraz gdy są finansowane w całości ze środków publicznych.

Firma szkoleniowa a kasa fiskalna

Prowadząc firmę szkoleniową mamy obowiązek rejestracji sprzedaży na kasie fiskalnej jeżeli świadczymy usługi w zakresie pozaszkolnych form edukacji sportowej oraz zajęć sportowych i rekreacyjnych (PKWiU 85.51.10.0), usługi jako szkoła tańca i instruktor tańca (PKWiU 85.52.11.0) oraz usługi jako szkoła nauki jazdy (PKWiU 85.53.11).

Pozostałe usługi w zakresie edukacji są objęte zwolnieniem z kasy fiskalnej.

Specjaliści są niezbędni

Najważniejszą rzeczą jest zatrudnienie wysoko wykwalifikowanej kadry szkoleniowej. Kadra nie musi mieć szczególnych uprawnień jeżeli nie wymagają tego oczywiście przepisy branżowe. Odpowiednio dobrana kadra z pewnością przyciągnie nam sporą ilość klientów.

Jak założyć firmę szkoleniową - praktyczne wskazówki

Lokal dla firmy szkoleniowej

Nie w każdym przypadku lokal jest nam niezbędny, ale warto go posiadać to wpływa korzystnie na wizerunek naszej firmy. Możemy go kupić lub wynająć. Lokal musi spełniać wymogi socjalne i higieniczne. Standardem na salach wykładowych powinny być rzutniki i materiały ułatwiające prezentację. Musimy też pamiętać o założeniu interesującej i kompetentnej strony internetowej na której będziemy pozyskiwać kursantów.

Reklama firmy szkoleniowej

podstawowym źródłem pozyskiwania kursantów jest internet więc warto się skupić na reklamie w social mediach i wyszukiwarkach internetowych. Dodatków warto wesprzeć kampanię tradycyjnymi plakatami i ulotkami lub często stosowaną w reklamie szkół jazdy reklamą w prasie i radiu.

Jakość najważniejsza

NIezależnie od tego ile wydasz na reklamę najwięcej klientów pozyskasz z polecenia pod warunkiem, że świadczone przez ciebie usługi będą stały na najwyższym poziomie a kursanci wyniosą z Twoich szkoleń wiedzę niezbędną do podnoszenia swoich kwalifikacji zawodowych.

 

ZOBACZ TEŻ