Strategia firmy internetowej - krok po kroku

Nie ważne czy w grę wchodzi strategia firmy stacjonarnej czy e-biznesu zasady jej tworzenia są zawsze takie same.

Jako właściciel firmy musisz wiedzieć w jakim kierunku idziesz, jakie masz cele i jak powinna się Twoja firma rozwijać.

Co to jest strategia firmy?

Strategia to po prostu plan działania, który musisz stworzyć dla firmy aby osiągnąć sukces.

Naszym celem jest zarabianie pieniędzy, z czym trudno polemizować, ponieważ bez dochodów nasza firma nie utrzyma się długo na rynku. Oczywiście pieniądze to nie wszystko tworząc strategię dla firmy możemy też określić w niej jaki chcemy osiągnąć udział w rynku lub jak wypromować chcemy swoją markę.

Czy strategia firmy jest mi potrzebna?

Strategia firmy jest bardzo istotnym elementem. Wszystko co robimy wymaga jakiegoś planu tak jest i z firmą, czy lecąc na wakacje za granicę nie planujesz co zwiedzić, ile wydać pieniędzy? Podobnie jest z firmą musisz zaplanować co chcesz osiągnąć i dążyć do celu.

Właściwa strategia zmniejsza ryzyko naszego niepowodzenia, bez strategii bez badania rynku jesteśmy narażeni na utratę zainwestowanych pieniędzy, a tego wolelibyśmy chyba uniknąć.

Strategia firmy internetowej – jak ją stworzyć?

Zacznij od tego jaki produkt chcesz zaoferować na rynku internetowym, sprawdź jaką masz konkurencję, zrób analizę cen i odpowiedz sobie na pytanie jakie korzyści odniesie klient który wybierze twój produkt lub usługę a nie konkurencji.

Grupa docelowa, czyli klient

Twoja strategia musi objąć również analizę grupy docelowej do której chcesz dotrzeć z usługą lub produktem. Zobacz czy na rynku istnieje na nie zapotrzebowanie i zastanów się jak chcesz dotrzeć do tej grupy.

Kanały dystrybucji

Zastanów się nad kanałami dystrybucji, w jaki sposób chcesz sprzedawać produkty i usługi, czy chcesz się skupić wyłącznie na jednym kanale na przykład własnym sklepie internetowy czy może chcesz nawiązać współpracę z innymi dystrybutorami i umożliwić im sprzedaż twojego produktu wypłacając prowizję od sprzedaży.

Sprzedaż w internecie może odbywać się za pośrednictwem wielu kanałów takich jak:

  • firmowa strona internetowa
  • landing page
  • sklep internetowy
  • serwisy aukcyjne
  • porównywarki cenowe
  • e-mailing

Planując dystrybucję musisz przewidzieć w jaki sposób będziesz je dostarczał ile to będzie kosztowało, ustalić wysokość prowizji jakie możesz zaoferować pośrednikom oraz liczbę osób, które muszą pracować przy dystrybucji.

Strategia firmy internetowej - krok po kroku

Teraz musisz tylko wypromować swoje usługi lub produkty w internecie i zadbać o ich odpowiednia promocję. Poniżej masz listę najbardziej popularnych kanałów dzięki którym dotrzesz do klienta:

  • Optymalizacja (SEO) serwisu WWW,
  • Pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce Google,
  • Kampanie linków sponsorowanych AdWords,
  • Inne kampanie reklamy kontekstowej (np. Adkontekst),\
  • Kampanie AdSense,
  • Remarketing,
  • Kampanie content marketingowe (dystrybucja treści na zewnętrznych portalach),
  • PR internetowy,
  • Media społecznościowe,
  • Marketing szeptany,
  • Marketing wirusowy,
  • Blog firmowy,
  • E-mailing.

Jeżeli rzetelnie przyłożysz się do przygotowania strategii swoje firmy to sukces z pewnością Cię nie ominie, pamiętaj jednak że droga do niego jest długa i kręta, zachowaj cierpliwość i zaangażuj się w 100% w swój projekt.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here