Odpowiednio zaprojektowany sklep oraz przemyślana ścieżka konwersji to szansa na zwiększenie sprzedaży w Twoim sklepie internetowym oraz mniejszą liczbę porzuconych koszyków.
Ścieżka konwersji – modele
Model A – jest idealną ścieżką konwersji w której liczba zrealizowanych zakupów jest równa liczbie użytkowników którzy rozpoczęli realizację zakupów.
Model B – charakteryzuje się wysokim wskaźnikiem rezygnacji wśród użytkowników, którzy nie przechodzą do kolejnego etapu zamówienia.
Model C – czyli optymalna ścieżka, gdzie tylko występuje niewielki stopień porzucania ścieżki zakupowej, a tym samym wysoki poziom zrealizowanych transakcji.
Model D – przedstawia nam źle skonstruowaną ścieżkę, gdzie pewna część użytkowników dołącza do procesu dopiero na drugim etapie.
Wygląd sklepu projektowany pod kątem użytkownika
Ważne jest odpowiednie zaprojektowanie całego sklepu, tak aby klient który na nią trafił nie miał problemu z dokonaniem zakupu, aby otrzymał przejrzystą ofertę.
Sklep musi być intuicyjny i wręcz podpowiadać klientowi co ma zrobić aby szybko dokonać zakupów. Nasz sklep powinien działać szybko a strony muszą się ładować błyskawicznie – to zwiększa efektywność sklepu.
Pamiętaj, że pierwszą rzeczą którą widzi klient wchodzący na naszą stronę jest jej wygląd, musi być nowoczesny i atrakcyjny aby zachęcał do zakupów.
Konieczne jest wykupienie dla naszej domeny certyfikatu SSC, który sprawia, że nasza witryna jest bezpieczna a użytkownicy dokonujący na niej zakupów są ubezpieczeni.
Analizujemy nasze ścieżki konwersji korzystając z narzędzi takich jak Google Analytics, w którym możemy dokładnie odtworzyć sposób poruszania się użytkowników na naszej stronie i wyeliminować błędy.
Dzięki narzędziu możemy również sprawdzić, które kanały marketingowe są najskuteczniejsze.
Zasady tworzenia skutecznej ścieżki konwersji
Pokaż użytkownikom, że Twój sklep jest najlepszym wyborem i to właśnie tu warto dokonać zakupów. Uzyj argumentów i porównań z konkurencją.
Zrób tak, aby dodatkowe koszty dla klienta jak przesyłka czy pakowanie były jak najniższe lub wliczone w cenę. Produkty, które są tanie ale przy płatności okazuje się że należy doliczyć dostawę lub opakowanie są najczęściej porzucane w koszyku.
Postaraj się o brak dodatkowych kosztów. Badania wykazują, że jest to główna przyczyna opuszczenia koszyka. Kiedy użytkownik widzi, że cena jest wyższa, niż początkowo się tego spodziewał, czuje się oszukany i najczęściej rezygnuje z zakupu.
Jeżeli masz taką możliwość to staraj się aby zakupy były proste jak tylko się da na przykład umożliwiając robienie zakupów bez rejestracji czy szybkie płatności lub logowanie facebook lub Google.
Na każdym kroku staraj się podpowiadać klientowi co ma zrobić tak aby rozwiać jego wątpliwości. Warto również na stronie umieścić czat online i być na bieżąco z klientem podczas zakupów, służyć mu poradą lub pomóc wybrać najlepszy produkt dla Niego.