PrestaShop to bardzo popularna, bezpłatna platforma e-commerce, z której korzysta wiele osób, sprzedając w sieci za pośrednictwem swojego sklepu internetowego. Zalet tego systemu jest cała masa. Mają one również związek z pozycjonowaniem i optymalizacją – twórcy platformy zatroszczyli się o to, by każdy mógł udanie wypromować swój sklep w wyszukiwarce internetowej. Żeby jednak to się powiodło, trzeba wiedzieć, jak umiejętnie korzystać z udostępnionych rozwiązań.
PrestaShop – dla kogo?
Z PrestaShop korzystają zwłaszcza początkujące firmy, bo platforma zapewnia dostęp do gotowych modułów, które ułatwiają pozycjonowanie i optymalizację SEO sklepu. Zyskujemy dostęp do takich możliwości, jak uzupełnianie metatagów, map strony, budowy wewnętrznego linkowania itp.
Jak wygląda pozycjonowanie w PrestaShop?
Najważniejsza informacja na początek – optymalizację SEO Prestashop przeprowadza się podobnie, jak każdą inną stronę internetową. Zyskujemy też dostęp do dodatków, które ułatwiają skutecznie przeprowadzać działania optymalizacyjne, dostosowują sklep pod kątem pozycjonowania.
Podstawą jest dobór odpowiednich słów kluczowych, dzięki czemu zyskujemy kompletną listę fraz różnego rodzaju – z nazwą marki, produktowych oraz informacyjnych. W pozycjonowaniu Presta bardzo istotny jest dobór fraz long-tail (długi ogon), bo za ich pomocą mamy możliwość, by skutecznie konkurować z innymi firmami, także tymi największymi. Co równie ważne, dobrze wybrane słowa kluczowe pomagają w optymalizacji technicznej, ale też w wielu innych obszarach, zwłaszcza jak tworzymy opisy produktów czy inne treści na stronie, na przykład wpisy na blogu.
PrestaShop – skuteczny sprzedażowo i atrakcyjny sklep
Optymalizacja sklepu PrestaShop pozwala również na takie dostosowanie wyglądu sklepu, aby pasował do naszych potrzeb i specyfiki rynku, na jakim działamy. Łatwo wybrać odpowiednią szatę graficzną. Trzeba się tu jednak kierować zarówno kwestiami estetycznymi, jak i funkcjonalnymi, żeby obsługa strony była łatwa oraz intuicyjna. Warto wybrać taki szablon, żeby był maksymalnie ciekawy dla użytkowników, co dotyczy zwłaszcza bloga. Zawarte tam bogate treści wpłyną pozytywnie na reklamę sklepu w Google, lecz będą też pełnić funkcję sprzedażową.
Jak widzimy, PrestaShop zapewnia bardzo duże możliwości i intuicyjną obsługę, nawet dla początkujących użytkowników. Warto jednak pamiętać, że skuteczne pozycjonowanie Presta wymaga solidnej wiedzy z zakresu SEO. Jeśli mamy tylko opanowane podstawy lepiej skorzystać ze wsparcia profesjonalistów.