Liczba blogów rośnie z dnia na dzień, jedne zarabiają niemałe pieniądze inne padają tak szybko jak powstały. Coraz więcej osób które mają jakieś hobby lub ciekawą pasję stawia właśnie na założenie bloga. Autorzy, którzy podchodzą do prowadzenia bloga z należytym zaangażowaniem dzięki swojej konsekwentnej i ciężkiej pracy mogą liczyć na naprawdę spore dochody, niekiedy śmiało mogą utrzymać całą rodzinę właśnie z prowadzenia bloga.
Ok, masz pomysł na bloga a nawet udało Ci się już go opublikować pytanie kolejne które się nasuwa to jak się przebić na tym rynku, jak dobrze wypromować stronę aby przyciągnąć grono stałych odbiorców.
Przedstawię Wam kilka cennych rad do których warto się zastosować aby osiągnąć sukces.
Postaw na wartościową treść
Treść ma największe znaczenie, większe niż sam wygląd bloga, może być skromny ale treści powinny w pełni wyczerpywać temat, oraz być napisane prostym i zrozumiałym nawet dla laika językiem. Jeżeli używasz zwrotów branżowych lub technicznych staraj się je wytłumaczyć.
Postaw na swoją wiedzę i pasję, bo tylko pisząc o tym o czym masz pojęcie może przynieść Tobie wymierne korzyści, jeżeli się na czymś nie znasz możesz się tylko narazić na ośmieszenie i z całą pewnością utratę użytkowników.
Miej swój własny styl pisania treści, może on stać się znakiem rozpoznawczym Twojego bloga, oczywiście jedni za to cię pokochają inni znienawidzą, ale cóż trudno dogodzić każdemu.
Czy długość tekstu ma znaczenie?
Każdy “specjalista” powie Ci, że długość treści ma ogromne znaczenie, że teksty powinny zawierać minimum 300 znaków. Moim zdaniem nie jest to aż tak istotne, czasem publikują wyłącznie video ciężko do niego przygotować opis na 300 znaków, oczywiście można lać wodę ale nikomu to nie służy.
Oczywiście za długi tekst też nie jest za dobry, użytkownikom nie chce się czytać referatów po 10 tysięcy znaków co gorsza umieszczony na 2 lub 3 podstronach.
Zadbaj o właściwy tytuł swojego wpisu, tak aby zawierał słowo kluczowe czyli takie po którym chcemy aby odnaleziono nas w wynikach wyszukiwania Google.
Pamiętaj o nagłówkach H2 i H3 w treści. Możesz podzielić tekst i każdą z jego części zatytułować odrębnie w tytule podając słowo kluczowe.
Dodawaj aktualne wpisy
Skup się na tematach aktualnych, no chyba że prowadzisz blog o historii wtedy może być to ciężkie lub nawet nieosiągalne. Aktualne posty mają większą szansę na znalezienie się w wynikach wyszukiwania.
Opis bloga a pozycjonowanie
Zanim ktoś przeczyta Twój blog najpierw czytają go roboty wyszukiwarek, sprawdzają zawartość każdej podstrony pod kątem zawartej na niej treści, analizują słowa kluczowe, dlatego tak ważnym elementem jest odpowiedni opis strony to pomoże im właściwie zaindeksować twojego bloga.
Słowa kluczowe
Słowa kluczowe to frazy, które najlepiej opisują to co użytkownik znajdzie na blogu lub jego podstronach. Do każdej strony możesz dodać inne słowa klucze, aby jeszcze dokładniej opisać wyszukiwarce co można na tej stronie znaleźć.
Narzędzia do pozycjonowania pomocne w promowaniu bloga
Korzystaj z narzędzi do promocji bloga, część z nich jest bezpłatna a część płatna, na początek radzę skorzystać z tego co możemy otrzymać za darmo. Skorzystaj z Google Analytics aby zobaczyć ile osób i skąd wchodzi na Twoją stronę, zobacz ilu z nich powraca a ile wchodzi i wychodzi.
Jeżeli korzystasz na przykład z WordPressa to możesz skorzystać z darmowych wtyczek analizujących każdy wpis pod kątem pozycjonowania na tej platformie ja polecam Yoast SEO. Ta wtyczka jest idealna dla początkujących jak i już wprawionych blogerów.
Skoro już wiesz jakie są podstawy pozycjonowania to czas wdrożyć je w życie i patrzeć jak wzrasta ilość odwiedzin.