Jak tworzyć listy remarketingowe, aby kampania Google była skuteczna?

Poszerzenie listy stałych klientów jest istotne dla każdego przedsiębiorcy działającego w branży e-commerce. Najpierw jednak należy zadbać o to, żeby osoby należące do naszej grupy docelowej naszą reklamę w ogóle zobaczyły. Jeśli po kliknięciu w nią nie dokonają konwersji to jeszcze nie jest nic straconego, gdyż tu wkracza remarketing, możliwy dzięki pozostawieniu śladu o obecności na stronie w komputerze użytkownika, w postaci plików cookies. Dzięki temu na stronach sieci reklamowej, a także w wyszukiwarce, po wpisaniu słów kluczowych pojawia się reklama ostatnio oglądanych produktów.

Kampania remarketingowa – jak zacząć?

Na samym początku, aby móc w ogóle tworzyć listy remarketingowe należy z konta Adwords pobrać fragment kodu i umieścić go na stronach w swojej witrynie. Tag remarketingowy najlepiej umieścić w stopce. Następnie tworzymy pierwszą listę remarketingową, do której przypisani są wszyscy, którzy odwiedzili stronę. Kolejne listy remarketingowe można tworzyć w Adwords po kliknięciu odpowiedniego przycisku. Oczywiście należy zacząć od odpowiedniej nazwy związanej z celem tworzenia listy. Może to być np. lista porzuconych koszyków.

remarketing dynamiczny

Następnie należy dodać adresy URL,których odwiedzenie powodować będzie zapisanie potencjalnego klienta na listę. Oczywiście do tworzenia i dobrej analizy listy porzuconych koszyków i skutecznej kampanii remarketingowej konieczne jest powiązanie konta Adwords z kontem Google Analytics. Dzięki temu w sieci reklamowej mogą pojawiać się reklamy produktów ostatnio oglądanych przez jej użytkownika i możliwe jest analizowanie zachowań klientów i potencjalnych klientów i lepsze kierowanie kampanią remarketingową. Można między innymi dowiedzieć się na jakim etapie zakupów koszyk został porzucony.Kiedy stało się to przejściu na stronę opcji dostawy można stwierdzić, że klient być może uważa ją za zbyt drogą i chce porównać oferty u konkurencji. Analiza takich zachowań pozwala na prowadzenie remarketingowych kampanii promocyjnych, np. darmowej dostawy dla nowych klientów po rejestracji. Chodzi głównie o to, aby niejako czytać w myślach użytkowników sieci. Im bardziej skuteczne jest takie działanie, tym lepsze efekty można uzyskać w przyszłości

Określenie czasu członkostwa

Listy remarketingowej nie tworzy się na wieki, a maksymalnie 540 dni. Jednak tak długi czas nie jest dobry dla wszystkich rodzajów kampanii remarketingu dynamicznego Google. W sytuacji, gdy kampania jest limitowana czasowo, np. ze względu na sezonową obniżkę cen, na taki czas ustawia się też okres członkostwa. Warto zauważyć, że aby kampania ruszyła konieczne jest zebranie przynajmniej 100 plików cookies dla wyświetlania w sieci reklamowej, a także 1000, aby reklama pojawiła się w wyszukiwarce. Dlatego należy dobrze oszacować, jaki czas może zająć uzyskanie takiego ruchu i dopasowanie do tego czasu kampanii. Zbyt krótki czas powoduje, że będzie trudno z nią w ogóle ruszyć.

Zachęcenie klienta do ponownego skorzystania z oferty

Google remarketing jest skierowany zarówno do tych, którzy nie dokonali konwersji, jak i tych, którzy np. zrobili zakupy w sklepie internetowym. Ich działanie zostaje zapisany na liście remarketingowej, np. z prezentowanymi nowościami w ofercie. Do takiej listy mogą być również przypisani wszyscy, którzy subskrybują kanał video bądź konto na portalu społecznościowym. Remarketing dynamiczny pozwala na stworzenie stałej grupy klientów poprzez tworzenie kolejnych kampanii dedykowanych dla tych, którzy choć raz dokonali zakupów.

remarketing

Kampania produktowa z remarketingiem

Google Kampania produktowa może być prowadzona w dwojaki sposób albo dotyczyć produktów, które są bardzo popularne i często wpisywane w wyszukiwarkę w ramach danej branży albo takich, które chce się dopiero wypromować. W każdym przypadku pomocne jest tu prowadzenie bloga oraz firmowego profilu na portalu społecznościowym. Remarketing Google można wykorzystać do sprzedaży produktów komplementarnych, np. dla tych, którzy zakupili narty,prezentowana jest oferta kasków albo butów narciarskich. Oczywiście tworzenie takich list remarketingowych nie daje gwarancji wzrostu sprzedaży produktów komplementarnych, jednak z pewnością może mieć na nią pewny wpływ.

Bieżące analizy pozwalają tworzyć coraz lepsze i skuteczniejsze kampanie promocyjne, również dzięki bardziej trafnemu tworzeniu list remarketingowych. Po pewnym czasie można sprawdzić, które z nich się sprawdzają, a które należy zastąpić innymi, po tym kiedy kampania dobiegnie końca.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here