Reklama zewnętrzna w mieście

Miasta zawsze były skupiskiem handlu i reklamy. W ostatnim stuleciu nastąpił ich ogromny rozrost kosztem osad wiejskich. Dlatego zmienia się też podejście do reklamy w mieście. Dodatkowo sprawę komplikuje fakt, że współczesny człowiek dużo czasu spędza w sieci i tak naprawdę stamtąd przyjmuje najczęściej przekaz reklamowy. Dlatego bilboardy, plakaty i ulotki muszą być na każdym kroku, zwracać uwagę odbiorców i wzbudzać zainteresowanie na dłuższą chwilę.

Miasta zawsze były skupiskiem handlu i reklamy. W ostatnim stuleciu nastąpił ich ogromny rozrost kosztem osad wiejskich. Dlatego zmienia się też podejście do reklamy w mieście. Dodatkowo sprawę komplikuje fakt, że współczesny człowiek dużo czasu spędza w sieci i tak naprawdę stamtąd przyjmuje najczęściej przekaz reklamowy. Dlatego bilboardy, plakaty i ulotki muszą być na każdym kroku, zwracać uwagę odbiorców i wzbudzać zainteresowanie na dłuższą chwilę.

Najlepiej spełniają tę rolę dobrze przygotowane reklamy wielkoformatowe – czy to multimedialne na telebimach czy nieruchome na tradycyjnych bilboardach. Powieszone w dobrym miejscu i oczywiście odpowiednio opracowane graficznie przyciągają uwagę, a nawet mogą stanowić rozrywkę np. dla kierowców czekających w korku czy pasażerów czekających na środki komunikacji miejskiej. Wykorzystanie tego potencjału zależy od szeregu czynników. Przede wszystkim reklama musi w jakiś sposób przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta.

Najczęstszym sposobem jest wklejanie twarzy na bilboardy i uzupełnianie ich tekstem, sugerującym, że wypowiada się osoba widoczna na reklamie. Często są to zresztą plakaty nawiązujące do reklam internetowych i telewizyjnych. Widok twarzy i przypisanych do niej słów działa na nasz mózg podobnie jak osoba nawiązująca kontakt. Traktujemy taki przekaz jak zachętę do rozmowy. Dzięki temu myśli odbiorcy zaczynają się skupiać wokół reklamowanego produktu czy usługi. Nawet jeżeli nie podoba mu się reklama i nie ma ochoty kupować produktu, zaczyna o tym myśleć. Oczywiście następnym etapem powinno być zachęcenie odbiorcy do zakupu, przekonanie, żeby jednak miał pozytywne nastawienie emocjonalne do reklamowanego produktu. W tym celu często stosuje się nie jeden a całą serię bilboardów reklamowych.

Można je umieszczać w tym samym miejscu w różnym czasie – jeżeli mamy pewność, że większość klientów przeczyta całą serię, albo w tym samym czasie ale np. wzdłuż drogi. Dzięki temu więcej klientów zaintryguje przekaz i będzie bardziej prawdopodobne, że ulegną reklamie.

Więcej informacji na temat billboardów reklamowych, a także możliwość zlecenia kampanii outdoor, znajduje się na stronie https://www.znajdzreklame.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here