To pytanie pojawia się zawsze kiedy chcemy zatrudnić pracowników aby rozwijać firmę. Każdemu zleży na dobrej relacji z pracownikami i budowaniu długofalowych relacji, ale same chęci nie zawsze wystarczą, czasem nawet nie ma znaczenia wysokie wynagrodzenie. Sprawdź jaki powinien być dobry szef i jakich błędów powinien się wystrzegać.
Dlaczego pracownicy odchodzą
Przyczyn zwalniania się pracowników jest wiele, ale najczęściej podają oni brak możliwości rozwoju w firmie oraz awansu na wyższe stanowisko. Kolejnym częstym powodem jest niska płaca, ale najczęściej spotykaną przyczyną są złe relacje z przełożonymi. Zadbaj aby wszystko co robicie, decyzje które są podejmowane były zawsze przekazywane zrozumiale i odpowiednim tonem.
Jasna struktura firmy
Struktura w firmie powinna być jasna i uporządkowana tylko w ten sposób będziesz budować pozytywne relacje z pracownikami i unikać nieporozumień i konfliktów, a praca będzie wykonywana efektywnej i z pełnym zaangażowaniem.
Jeżeli szef lub kierownik nie potrafi organizować pracy zespołu oraz jest niekomunikatywny to jest to przyczyna frustracji całego zespołu, a co za tym idzie zmniejszenia wydajności oraz poczucia że praca jest nieefektywna i pozbawiona celu.
Nie każdy może być liderem, dlatego brak kompetencji nie sprzyja dobrej atmosferze w pracy, lider powinien sprawować pieczę i mobilizować do pracy a nie wprowadzać konflikty.
To jaki szef ma charakter jest niezwykle ważne, jedni docenią jego temperament innych może on odstraszyć, dlatego ważna jest równowaga i zachowanie dobrych kontaktów z personelem.
Jeżeli jako menager jasno dajesz do zrozumienia, że ta praca jest dla ciebie tylko przykrym obowiązkiem to pamiętaj, że przekłada się to bezpośrednio na Twoich podwładnych, takie podejście do pracy sprawia, że podwładni mniej chętnie wykonywać będą Twoje polecenia, a co za tym idzie praca będzie mniej wydajna. Jeżeli jednak jesteś odpowiednio zmotywowany i nastawiony na sukces to inni to widzą i to wzbudza chęć do działania w całym zespole.
Zadbaj o podnoszenie kwalifikacji
Pozwól się rozwijać swoim pracownikom i zdobywać wiedzę, to nie tylko zaprocentuje w ich CV ale również przełoży się na wyniki firmy. Organizuj im udział w szkoleniach i kursach podnoszących ich kwalifikacje, a spotkasz się z niespodziewaną wdzięcznością i chęcią zaangażowania się w pracę z ich strony.