W każdej firmie komputer to podstawowe narzędzie pracy. Jest ich coraz więcej i są coraz sprawniejsze. Niestety jak każdy sprzęt, który jest często użytkowany, psują się lub choćby zawieszają. Naprawy zdarzają się przecież dość często jednak nie na tyle, by utrzymywać stanowisko serwisanta sprzętu elektronicznego. Pomocna może być usługa outsourcingu.
Czym jest outsourcing IT? Są to usługi związane z utrzymaniem sprzętu komputerowego przez ludzi oddelegowanych do prowadzenia prac serwisowych w firmie zlecającej usługę, ale wykonywana przez przedsiębiorstwo zewnętrzne. Świadczone usługi są na terenie firmy zleceniodawcy lub w razie konieczności wykonania prac naprawczych w siedzibie serwisu, sprzęt jest przewożony natychmiast do warsztatów naprawczych.
Jaki jest zatem zakres outsourcingu IT? Ogrom wyzwań stojących przed serwisem IT jest przytłaczający. Naprawy sprzętu to tylko mały wycinek. Komputery, skanery, drukarki, serwery i urządzenia obsługujące sieć lokalną to miliony egzemplarzy w skali całego kraju. Front robót jest ogromny. Każdego dnia gdzieś nie działa drukarka i Pani główna księgowa nie noże wydrukować ważnych dokumentów. Innym razem może się zawiesić najważniejszy komputer w firmie, a prezes nie może sprawdzić maili. A czekał na naprawdę ważną korespondencję. Serwis zewnętrzny może pomóc w rozbudowie sieci lokalnej i konfiguracji wszystkich urządzeń z tym związanych.
Jeśli trzeba zabezpieczyć wrażliwe dane, pracownicy serwisu IT pomogą w znalezieniu odpowiednich rozwiązań. Nowy zakupiony sprzęt po wcześniejszej konsultacji wymaga instalacji i konfiguracji. Zakładanie kont. Wgranie wszystkich programów. Ustawienia poczty firmowej i mnóstwo innych drobiazgów załatwią programiści i serwisanci.
Jakie mamy korzyści outsourcingu IT? Korzyści płynących z outsourcingu jest mnóstwo. Po pierwsze stan osobowy załogi. I związane z tym oszczędności. Jeśli firma zdecyduje się na skorzystanie z usług ludzi z zewnątrz, nie musi ich zatrudniać na umowę. Wszystkie koszta i obciążenia związane z utrzymaniem pracowników ponosi firma posyłająca serwisantów.