druk folderow

Druk folderów firmowych to jedna z popularniejszych metod promocji firmy lub marki. Dzięki swojej lekkiej, pojemnej i elastycznej formie, foldery reklamowe doskonale sprawdzą się do przedstawienia oferty firmy, menu restauracji, cennika usług czy wielu innych informacji. Sprawdź, o czym powinieneś wiedzieć, decydując się na druk folderów.

Czym są foldery reklamowe?

Folder reklamowy to niezwykle powszechna forma promocji drukowanej, która zapewnia większe pole do popisu reklamodawcy niż standardowe ulotki. Foldery reklamowe zazwyczaj przyjmują formę składanych ulotek lub kilkustronicowych broszur. Zazwyczaj występują one w formacie A4 lub A5.

Przeznaczeniem folderu reklamowego jest atrakcyjne wizualnie przedstawienie oferty, portfolio lub innych istotnych informacji w krótkiej i łatwej do przyswojenia formie. Z tego też względu najistotniejszą kwestią podczas projektowania i tworzenia folderów reklamowych, jest zachowanie ich możliwie jak najkorzystniejszego i dostosowanego do docelowej grupy odbiorców designu. Składa się na niego nie tylko projekt graficzny, ale także właściwie dobrany papier o odpowiedniej gramaturze i wykończeniu oraz – co ważniejsze – dostosowana technika druku folderów.

Druk folderów techniką cyfrową czy offsetową?

To, jaką metodą przeprowadzony zostanie druk folderów, zależy przede wszystkim od ich nakładu. Do mniejszych nakładów folderów oscylujących w granicach 50-2000 sztuk, bardziej opłacalny jest druk cyfrowy. Powyżej 3000 sztuk korzystniej jest zdecydować się na druk offsetowy.

Wśród zalet cyfrowego druku folderów należy wymienić przede wszystkim dużą elastyczność pod względem liczby nakładów oraz możliwość tworzenia materiałów o skrajnie niskich nakładach – nawet kilku sztuk. Poza tym cyfrowy druk folderów zapewnia bardzo szybkie terminy realizacji oraz umożliwia większą personalizację drukowanych materiałów.

Offsetowy druk folderów przeznaczony jest przede wszystkim do większych nakładów materiałów i rekomendowany jest w przypadku ograniczenia kosztów. Sam proces druku, przygotowania maszyn oraz schnięcia materiałów jest dłuższy, a rozwiązania technologicznie używane w tej metodzie druku uniemożliwiają personalizowanie drukowanych materiałów.

Od czego zależy czas oraz koszt druku folderów?

Poza nakładem oraz metodą druku folderów, na finalny koszt zadruku materiałów reklamowych składają się takie czynniki jak:

  • format folderu,
  • rodzaj i gramatura zastosowanego papieru,
  • uszlachetnianie i zabezpieczenie materiałów,
  • ilość projektów,
  • ilość użytych kolorów,

Foldery reklamowe mogą być składane lub łączone za pomocą zszywania. Spośród standardowych formatów folderów składanych wyróżnia się format A4 lub A3 składany po dłuższym lub po krótszym boku. Foldery zszywane składają się z większej liczby stron i zazwyczaj wykonywane są w formacie A4 składanym w pionie lub w formacie A5 składanym w poziomie.

Odpowiednio przygotowane foldery znajdują zastosowanie w wielu różnorodnych aplikacjach – zarówno dla podmiotów biznesowych, indywidualnych, jak również administracji publicznej czy różnorodnych organizacji. Druk folderów może być zastosowany m.in. do prezentacji oferty biznesowej, karty menu, promocji regionu lub miasta, jako oferta promocyjna czy w formie standardowej ulotki informacyjnej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here