Google Ads (dawniej AdWords) to jedna z czołowych platform reklamowych w Polsce i na świecie i opiera się na ogromnej popularności wyszukiwarki Google. Na całym świecie korzystają z niej miliardy ludzi. Tylko w Polsce z Google korzysta ponad 99% osób mających stały dostęp do internetu. Skąd taka popularność? Wynika przede wszystkim z dużej niezawodności i braku nachalności – czego mamy przesyt w reklamach telewizyjnych, radiowych czy prasowych.
Przeczytaj artykuł i dowiedz się jakich jest 5 największych zalet reklam w wyszukiwarce Google i dlaczego powinieneś skorzystać z tego narzędzia.
1. Wysoka skuteczność
To jedno z najskuteczniejszych narzędzi reklamowych. Dlaczego? Dlatego, że odpowiada na konkretne potrzeby użytkownika. Nie wyświetla reklam wszystkiego wszystkim, a jedynie wybrane, dopasowane do użytkownika komunikaty. Skąd wie czego użytkownik potrzebuje? Bo on sam informuje o tym wyszukiwarkę. Jak? Poprzez wpisanie do Google określonej frazy. Z tym związana jest kolejna zaleta reklamy Google Ads.
2. Brak nachalności
Reklama w Google pojawia się tylko wtedy gdy użytkownik jej szuka. Naprawdę! Dopiero gdy wpisze on w Google frazę np. rower miejski pokaże mu się reklama firm, które taki rower mają i mogą mu zaoferować. Dzięki temu, że użytkownik nie traktuje tego jak nachalnej reklamy, jest bardziej skłonny do zakupu.
3. Niskie koszty
Porównując koszt dotarcia do potencjalnego klienta Google Ads jest nieporównywalnie tańsza niż reklama w telewizji, radio czy prasie drukowanej. Koszty reklamy różnią się w zależności od branży, jednak nawet w bardzo konkurencyjnych działalnościach reklama Google Ads ma nadal przewagę nad innymi formatami reklamowymi.
4. Elastyczna
To jedna z większych zalet. Google Ads jest idealnie dopasowana do użytkownika. Reklamę możesz uruchomić i wyłączyć w dowolnym momencie. Dlatego świetnie się sprawdzi w biznesach sezonowych, ale i wszędzie tam gdzie potrzebna jest chwilowa promocja. Elastyczne ustawienia oraz stawki czynią z niej idealne narzędzie reklamowe dla każdego, również dla małych firm, które nie mają dużych budżetów reklamowych.
5. Trafna
Wysoka skuteczność reklamy Google Ads wynika z tego, że pozwala dotrzeć do ściśle sprecyzowanej grupy odbiorców. Można ją wyświetlać według ściśle określonych kryteriów targetowania takich jak wiek, płeć, miejsce zamieszkania, zainteresowania itp.
Jeśli jeszcze nie korzystałeś z reklam Google Ads to najlepszy moment by zacząć. Twoja konkurencja na pewno już to robi. Jeśli nie chcesz zostać w tyle również zainwestuj w taką promocje.
Więcej informacji na temat tej formy reklamy w Internecie znajdziesz w artykule „Google Ads – co to jest?”