Reklama przy niskim budżecie - czy to możliwe?

Co roku w Polsce powstaje coraz więcej małych i średnich firm, które jak każdy chcą się przebić na rynku i pozyskać klientów. Na rynku nie brakuje dobrych firm, które z powodu braku wystarczających środków nie chcą konkurować z większymi firmami obawiając się że ich działania na rynku reklamowym nie odniosą sukcesu a poniesione na nie wydatki nie zwrócą się.

Postaramy się Wam nieco przybliżyć jak reklamować firmę bez wielkich budżetów reklamowych, jak robić to skutecznie i z jakich źródeł korzystać.

Zanim zaczniesz się reklamować

Dokładnie przemyśl skąd chcesz pozyskać klientów i dokonaj analizy na jakim rynku działasz, często firmy wydają krocie na reklamę w radio lub prasie, która nie przynosi rezultatów ponieważ ich klient tam nie szuka informacji u produkcie lub usłudze.

Jednym z najtańszych i najbardziej skutecznych miejsc gdzie możemy się reklamować jest oczywiście internet, ale tu również warto przygotować sobie i obrać odpowiednią strategię dla swojej firmy.

Dokładnie określ grupę do której chcesz dotrzeć z reklamą oraz co jej możesz zaoferować aby wybrali Ciebie a nie konkurencję, porównaj ofertę swoja z konkurencją i zobacz co możesz zrobić lepiej a może masz możliwość dodania jakiegoś prezentu lub gratisu.

Narzędzia reklamowe

Na początku warto zacząć od sprawdzonego i nie wiążącego się z dużymi kosztami marketingu regionalnego. Do tego celu możemy wykorzystać zarówno reklamy AdWords w Google jak i płatne promowanie postów na Facebooku. Pamiętaj aby dokładnie zawęzić grono odbiorców, narzędzia dają ci możliwość dokładnego określenia wieku czy nawet lokalizacji użytkowników, a sprecyzowanie zasięgu ogranicza koszty i sprawia że kampania jest skuteczniejsza.

Reklama przy niskim budżecie - czy to możliwe?

Kolejnym krokiem będzie pozycjonowanie organiczne. Tutaj możemy liczyć że klient znajdzie nas bezpośrednio w wynikach wyszukiwania lub na mapach Google, aby jednak tak się stało musimy zoptymalizować naszą stronę i zadbać o odpowiednie treści i tytuły podstron, najlepiej zlecić to specjaliście. Większość agencji SEO oferuje usługi płatne za efekt a optymalizację wykonuje w ramach umowy.

Kolejnym ważnym elementem w promocji firmy jest korzystanie z social media. Warto stworzyć aktywne profile firmowe i pozyskiwać użytkowników oferując im wartościowe treści i zachęcając ich do interakcji.

Alternatywne formy reklamy

Zawsze możemy wykorzystać strategię w której będziemy się opierać o nasze doświadczenie czy profesjonalizm, w tym celu warto brać udziała w konkursach branżowych i zdobywać nagrody, którymi będziemy mogli się później pochwalić a co za tym idzie wpłyną nimi na decyzję klienta o podjęciu współpracy z naszą firmą.

Jeżeli jesteś producentem doskonałym rozwiązaniem będzie też udział w targach branżowych, gdzie nie tylko zaprezentujesz się odbiorcom detalicznym ale również możesz liczyć na pozyskanie partnerów branżowych.

Pamiętaj, aby umiejętnie korzystać ze środków przeznaczonych na reklamę i dokładnie je analizować, a w tedy sukces przyjdzie sam.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here