Omnichannel Marketing – sprzedaż na warunkach klienta

0
59
Omnichannel Marketing – sprzedaż na warunkach klienta

Kontakt z klientem jest obecnie znacznie łatwiejszy niż kilka lat temu. Nowe możliwości, technologie oraz narzędzia sprawiły, że każdy może wybrać sobie inny kanał komunikacji, klienci coraz częściej kontaktują się ze sprzedawcą na swoich zasadach. To zmusza przedsiębiorców do wdrażania zmian. Konieczna okazuje się integracja wszystkich kanałów komunikacji i sprzedaży, sprzedawcy potrzebują omnichannel marketing.

Podążać za klientem, być przed klientem

Omnichannel Marketing to strategia, która zakłada, że trzeba iść śladami klienta, obserwować jego zachowanie i dostosowywać do niego formę komunikacji i sprzedaży. Następnie należy postawić większy krok, wyprzedzając go, zaskakując możliwościami, których oczekiwał od Ciebie. Omnichannel Marketing to wielokanałość, integracja wszystkich kanałów komunikacji i sprzedaży tak, aby zapewnić klientowi spójne doświadczenie zakupowe bez względu na to, którą drogą dotarł do Ciebie – skontaktował się z Tobą telefonicznie, odwiedził Twoją stronę internetową, wysłał e-maila bądź skomentował post w mediach społecznościowych.

Omnichannel Marketing ma bardzo duże znaczenie dla procesu sprzedażowego. Coraz więcej sklepów oferuje sprzedaż online i offline, jednocześnie pozwalają na wybór produktu przez Internet, jednak sfinalizowanie transakcji w sklepie stacjonarnym, może być też odwrotnie. Klient ma wybór, współpracuje ze sprzedawcą na swoich zasadach.

Wszystko pod kontrolą

Wydawać by się mogło, że zarządzanie sprzedażą oraz kontakt z klientem w systemie wielokanałowości mogą być trudne, a przy braku większej ilości pracowników nawet niemożliwe. Nowoczesna technologia jest w takich sytuacjach niezastąpiona. Aby móc wdrożyć strategię omnichannel marketing w swoim sklepie, potrzebować będziesz CRM dla e-commerce. To narzędzie, które pozwala połączyć wszystkie kanały sprzedaży i komunikacji. CRM Edrone maksymalnie wykorzystuje możliwości wielokanałości, automatyzuje pracę, usprawniając proces realizacji zamówienia. Ponadto takie rozwiązanie zwiększa kontrolę nad współpracą z klientami, pozwala szybko i łatwo modyfikować oferty, które są dostępne w poszczególnych kanałach sprzedaży oraz zarządzać całą sprzedażą z jednego miejsca.

Specjaliści są zgodni – przyszłość należy do Omnichannel Marketing. Klienci są coraz bardziej wymagający, ale również dostrzegają możliwości wykorzystania sztucznej inteligencji i zaawansowanej technologii. Lubią, kiedy wszystko odbywa się na ich zasadach, cenią sobie sprzedawców,dających im wybór w wielu aspektach – kontaktu, form płatności, zakupu produktu. To oni dyktują dzisiaj warunki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here