Nisza rynkowa w e-commerce - jak ją odnaleźć?

Sklepy internetowe rosną jak przysłowiowe grzyby po deszczu, jednak pomimo tego intensywnego rozwoju większość sklepów oferuje podobne lub nawet identyczne produkty a walka o klienta odbywa się głównie na polu cenowym – kto sprzeda taniej ten wygrywa klienta. Czy w takim razie jest szansa aby otworzyć jeszcze sklep z czymś czego na rynku niema? Tak, wystarczy że znajdziemy niszę na rynku a wtedy już droga do sukcesu jest prosta.

Co to jest nisza rynkowa?

Nisza rynkowa to nic innego jak niewielki lub słabo zagospodarowany segment na rynku, przeważnie skupiający wąską grupę odbiorców. Niewątpliwie jej największą zaletą jest niewielka konkurencja, czyli również niższe koszty dotarcia do klienta.

Trafiając na niszę na rynku możemy liczyć również na wyższą rentowność ze względu na specyficzne potrzeby klientów.

Nisza rynkowa jakie niesie możliwości dla przedsiębiorcy

Aby odnaleźć niszę, zastanów się na czym się znasz, w czym jesteś dobry oraz co Cię interesuje, to może okazać się kluczowe. Jeżeli będziesz dobrze znać produkt, będziesz się nim pasjonować łatwiej będzie ci zrozumieć potrzeby klientów oraz do nich dotrzeć wykorzystując sprawdzone kanały.

Segmentacja rynku

Jeżeli już znalazłeś niszę, w której chcesz działać to postaraj się dokonać segmentację rynku. Polega ona na podziale rynku na fragmenty,uwzględniające ważne kryteria:

  • kryteria geograficzne, np. kraj, województwo, miasto;
  • kryteria demograficzne, np. płeć, wiek, wykształcenie, zawód;
  • kryteria psychograficzne, np. zainteresowania, styl życia;
  • kryteria behawioralne, np. status użytkownika, jego reakcja na okazje zakupowe.

Głównym celem segmentacji jest analiza potrzeb przyszłego klienta, segmentacja pomoże nam zrozumieć rynek zbytu, wypozycjonować nasz produkt oraz nadać mu cech które oczekują nasi odbiorcy.

Nisza rynkowa w e-commerce - jak ją odnaleźć?

Analiza konkurencji

To, że rynek jest mały nie oznacza że nie ma na nim konkurencji, konkurencja jest wszędzie ale to akurat dobre dla biznesu. Przyjrzyj się jej koniecznie i zobacz co oferuje oraz porównaj z tym co ty masz do zaoferowania, zobacz co wg Ciebie robi źle i wyeliminuj to w swoim biznesie.

Postaw na jakość zarówno produktów jak i obsługi swoich klientów klient dobrze potraktowany wróci, klient niezadowolony nie tylko nie wróci ale również powie o tym 10 innym jak został potraktowany.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here