Marketing szeptany – czy warto?

0
234

To pytanie zadaje sobie wielu właścicieli, zarówno lokalnych, jak i dużych biznesów. Boją się oni wykrycia buzz marketingu przez internautów – co może mieć oczywiście złe skutki dla firmy. Jednak, o ile marketing na forach jest dobrze prowadzony, to jego efekty mogą być naprawdę satysfakcjonujące! Przecież na co dzień bardzo wielu użytkowników szuka w sieci informacji oraz opinii o produktach i usługach!

Marketing szeptany to jeden ze sposobów działań z zakresu marketingu internetowego. Zadaniem osób, odpowiedzialnych za niego jest dotarcie do użytkowników w sposób bezpośredni i spontaniczny. Stąd też wykorzystują oni wiadomości, komentarze oraz opinie na forach czy blogach. Tym samym mogą wywołać zainteresowanie produktem wśród innych internautów.

 Trzeba jednak mieć na uwadze fakt, że tylko dobry “szeptacz” potrafi umiejętnie i bez zarzutu SPAMU wzbudzić zaufanie forumowiczów czy blogerów. Tym samym rzeczywiście zachęca od ich do rozmów na temat danej usługi lub marki. Buzz marketing stanowi więc połączenie sprzedaży, jak i element poprawiania wizerunku oraz  rozpoznawalności firmy.

 Dlaczego więc warto stosować marketing szeptany?

Od wieków ludzie polegali na opinii innych – nie jest to nic nowego, jednak nie każda firma potrafi wykorzystać potencjał, jaki niesie ze sobą ta tendencja. Liczby świadczą o tym, że większość użytkowników przed dokonaniem zakupu sięga po wrażenia tych, którzy już skorzystali z konkretnej oferty – w ten sposób postępuje 78% spośród wszystkich kupujących.

Jednymi z najbardziej wiarygodnych źródeł opinii według internautów są: fora dyskusyjne, tematyczne blogi i Social Media.

Informacje odnośnie bankowości, ubezpieczeń, kosmetyków, fachowców budowlanych uzyskiwane od innych użytkowników sieci są pomocne dla innych internautów – a więc potencjalnych klientów. I to warto wykorzystać. Trzeba jednak jeszcze raz podkreślić, że tylko dzięki właściwie prowadzonej strategii działań buzz marketingowych oraz wartościowym wpisom uda się to zrobić.

 Co pozwala tworzyć dobry marketing szeptany?

Doświadczenie, odpowiednie narzędzia oraz praca specjalistów z tej dziedziny. Szukasz agencji, która posiada rozbudowaną bazę kont na różnego rodzaju forach? Chcesz nawiązać współpracę z rzetelnymi „szeptaczami”? Skontaktuj się z doświadczonymi w tym temacie specjalistami z firmy AlteMedia https://www.altemedia.pl/marketing-szeptany i rozpocznij długofalową współpracę z ludźmi, którzy zajmują się buzz marketingiem od wielu lat. Wspólnie omówimy strategię działania, dopasujemy najlepsze rozwiązania i zaczniemy regularne tworzenie wypowiedzi na temat Twojej firmy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here