Jak zbudować listę mailingową?

Email marketing to potężna broń w rękach marketera. Żeby jednak zacząć wysyłać wiadomości, potrzebna jest baza kontaktów – żeby mieć DO KOGO je wysyłać. Jak buduje się taką listę adresów? Zdradzamy kilka sposobów!

Formularz zapisu

Podstawowym narzędziem służącym rozbudowywaniu bazy jest formularz zapisu na własnej stronie www. Jeżeli dany odbiorca znalazł się już u Ciebie, zapoznał się z ofertą i jest na tyle zainteresowany, że chciałby uzyskiwać regularne mailingi… musi mieć na to szansę. Lista mailingowa zbudowana z takich kontaktów jest bardzo wartościowa, bo to osoby, które naprawdę chcą tych informacji!

Formularz warto dodać w co najmniej kilku miejscach; na stronie głównej, na końcu merytorycznych wpisów blogowych, jako pop up w momencie opuszczania strony. W zamian za zapis możesz też dawać różne rzeczy: czy to zniżkę, czy to artykuł premium.

Pamiętaj, że co prawda budowa bazy to długotrwały proces, jednak bardzo opłacalny. Zbieranie kontaktów poprzez formularz może trwać długo, jednak takie osoby są naprawdę zainteresowane Tobą i Twoim produktem czy usługą – przez co istnieje dużo większe prawdopodobieństwo, że zostaną Twoim wiernym klientem.

Konkurs z nagrodami

Proces ten można nieco przyspieszyć, organizując konkurs z nagrodami. Najlepiej działają te proste, bez wysokiego progu wejścia. Niezależnie od formuły samej zabawy, ważny jest warunek: pozostawienie adresu e-mail oraz zgód potrzebnych do korzystania z niego. 

Co do nagród, to ważne, aby były one cenne i… związane z Tobą! Jeżeli postawisz na brandowane gadżety (np. kubki, koszulki, etc.), to ryzykujesz, że przyciągniesz tzw. konkursowiczów – osoby, które biorą udział w każdym możliwym konkursie, byle cokolwiek wygrać.

Baza zewnętrzna

Rozbudowie bazy dasz dodatkowego „kopa”, wysyłając mailing poprzez bazę zewnętrzną. Firmy, które oferują takie usługi, mają bardzo dokładnie posegmentowane listy adresów, więc dotrzesz do osób, które możesz naprawdę zainteresować. Jednak samo zainteresowanie to za mało, aby te osoby zapisały się również do Twojej bazy! 

Dlatego też ważna jest konstrukcja mailingu. Musi on zawierać link bezpośrednio do strony, na której znajduje się formularz zapisu. Warto, żeby w treści wiadomości zawrzeć „haczyk” – czyli coś, dzięki czemu odbiorca będzie chciał się zapisać. 

Do budowy bazy gotowi? Start!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here