Grupa docelowa – najpierw celuj, potem strzelaj!

0
67
Grupa docelowa - najpierw celuj, potem strzelaj!

Nie ma wątpliwości że sprzedaż jest najważniejsza, od niej zależy być albo nie być na rynku. Najczęściej przedsiębiorca wychodzi z założenia im więcej sprzedam tym lepiej, a najlepiej byłoby mieć produkt który chcieliby kupować wszyscy ale takie produkty nie istnieją.

Istotnym jeżeli chcemy więcej sprzedawać jest stworzenie konkretnej strategii działania, nasze ruchy musimy planować tak aby trafiały do zainteresowanych odbiorców a nasz przekaz powinien być czytelny i zrozumiały.

Co to jest grupa docelowa?

Grupa docelowa z angielskiego target group – to nic innego jak zbiór osób lub firm, do których chcemy trafić z naszą ofertą. Tworzenie grupy docelowej jest istotne jeżeli chcemy do nich dotrzeć mając pewność że kupują nasze produkty lub usługi.

Grupa docelowa – kto czy co?

Pamiętajmy że każda grupa docelowa ma pewne cechy które należy jasno sprecyzować podejmując działania marketingowe. Wybieramy grupę o następujących cechach:

  • o konkretnych rocznych przychodach (np. powyżej 1 mln zł),
  • o określonym profilu na przykład. tylko firmy dystrybucyjne i hurtownicy,
  • z określonego rejonu na przykład tylko z województwa pomorskiego

Grupa docelowa a strategia firmy

Dobór grupy docelowej powinien być uwzględniony w strategii firmy, abyśmy mogli przełożyć możliwością działania na sposoby sprzedaży produktu. Grupa docelowa i sposób jej wyboru ma bezpośrednie i bardzo praktyczne przełożenie na strategię działania firmy, chcące pozyskać klientów o określonych cechach.

Grupa docelowa - najpierw celuj, potem strzelaj!

Grupa docelowa i jej kryteria doboru

Musimy założyć, że wybrana grupa docelowa posiada pewne wspólne cechy, które powodują większą skłonność do zakupu. Aby precyzyjnie dobrać grupę docelową korzystamy z pewnych kryteriów, najczęściej są to kryteria

  • geograficznych,
  • demograficznych,
  • psychograficznych
  • behawioralnych.

Pojęcie grupy docelowej w żargonie osób pracujących w agencjach reklamowych czy działach marketingu określane jest słowem target czyli po prostu cel.

Jeżeli uda nam się odpowiednio dobrać target to oszczędzimy czas i pieniądze na nieskuteczne akcje marketingowe, trafiając w dokładnie sprecyzowany cel mamy większe szanse na osiągnięcie sukcesu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here