E-commerce w ramach B2C

Internet to doskonała przestrzeń dla prowadzenia sklepu lub w innej formie aktywnego działania w sprzedaży. W zależności czy współpracujemy przede wszystkim z klientami indywidualnymi, czy przedsiębiorstwami, będziemy pracować w modelu B2B lub B2C. W ich ramach zawierać będziemy wszystkie transakcje. Poniżej skupimy się przede wszystkim na relacjach B2C.

B2C – relacje pomiędzy tobą a twoim klientem

W relacje wchodzących w zakres B2C zaliczają się wszystkie działania, w których jedną ze stron jest klient dokonujący zakupu. Są to relacje inicjowane zwykle przez samych klientów, w czasie przeglądania naszego sklepu internetowego. Często są to kontakty nawiązywane przez dużą liczbę odbiorców, dokonujących zakupu w tym samym momencie. Wówczas, kontakt z naszym sklepem powinien był maksymalnie ułatwiony.

Podstawową cechą różniącą relacje B2B od B2C będzie więc sposób dokonywania sprzedaży, a także szereg składających się na to działań. Począwszy od sposobu przygotowywania oferty i cennika, aż po nawiązywanie kontaktu z klientem. W przypadku B2C – oferty udostępniane wszystkim klientom będą jednakowe i ustandaryzowane. Oferty przygotowywane w ramach modelu B2B, czyli podczas współpracy z przedsiębiorstwami, są przygotowywane dla każdej firmy indywidualnie i mogą się różnić.

Najczęściej stosowaną metodą płatności w handlu B2C jest zapłata kartą debetową/kredytową, przelew bankowy lub skorzystanie z aplikacji do wykonywania szybkiej płatności. Dzięki temu realizacja sprzedaży może przebiec sprawnie i bez przeszkód.

Zaletą o której nie sposób nie wspomnieć jest fakt, że przygotowanie całej obsługi w ramach B2C jest prostsze i tańsze niż w przypadku kontaktów z przedsiębiorcami. Osobom poszukującym sprawdzonych i wartych zaufania doradców w zakresie rozwiązań e-commerce (m.in. do prowadzenia sklepu internetowego w ramach B2C) polecamy kontakt z X-Coding, pod adresem: https://x-coding.pl/ecommerce/wdrozenia-e-commerce-b2c/.

Co liczy się w sprawnych marketingu B2C?

Ilość dostępnych rozwiązań w ramach B2C jest niezwykle duża. O najważniejszych opowiemy teraz. Warto przede wszystkim postawić na atrakcyjny wygląd twojego sklepu internetowego – zarówno jego strony internetowej, strony mobilnej, profilu na portalach społecznościowych jak i aplikacji (jeśli taką posiadasz lub zamierzasz uruchomić). Liczy się nie tylko jej „architektura”, ale także wykorzystane barwy i treści graficzne, układ treści i odnośników do podstron, a także – jej przejrzystość i łatwa nawigacja.

Ponadto, wszystkie stosowane rozwiązania powinny być proste i intuicyjne w obsłudze. Interfejs sklepu powinien być skonstruowany w sposób umożliwiający szybkie odnalezienie pożądanych nas przycisków lub przełączników.

Wiele sklepów powinno dysponować także bardziej zaawansowaną strategią marketingową. Zalicza się do niej działania zorientowane na umacnianie relacji zaufania i przywiązania z klientami. Najlepszym sposobem są akcje promocyjne oraz rozbudowane strategie rozwoju konsumenckiego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here