E-biznes - czym jest i jak go skutecznie prowadzić?

Kto z nas nie marzył by być szefem dla siebie, nie wykonywać poleceń innych i przy tym dobrze zarabiać. Kiedyś było to ciężkie ale dziś w dobie internetu wystarczy tylko chcieć i można założyć własny e-biznes.

Zanim jednak się na to zdecydujemy to sprawdźmy czy nasza branża nadaje się do działania w internecie, czy nie musimy jednak posiadać firmy stacjonarnej. Zawsze jednak firma w internecie może być uzupełnieniem tej stacjonarnej.

Czym jest e-biznes?

E-biznes inaczej mówiąc biznes elektroniczny został wcielony w życie w 1995 roku przez koncern IBM. Model ten opiera się na szeroko rozumianych rozwiązaniach teleinformatycznych, z szczególnym naciskiem na aplikacje internetowe.

E-biznes – jakie ma wady i zalety?

Każdy biznes ma swoje plusy i minusy tak również jest w przypadku e-biznesu, dlatego decydując się na tą formę prowadzenia działalności warto rozpatrzyć wszystkie jego wady i zalety.

Wady e-biznesu

  • często długi okres budowania zaufania wśród klientów – internauci dokonują wyboru w sieci na podstawie opinii i komentarzy innych użytkowników. Otwierając nowy biznes, nie możemy tego zapewnić klientom, dlatego proces zdobywania zaufania może się znacząco przedłużyć,
  • duża konkurencja – rynek internetowy jest atrakcyjny dlatego panuje na nim olbrzymia konkurencja i stale rośnie dlatego aby się na nim utrzymać musisz utrzymywać wysoki poziom jakości produktów lub usług inaczej rynek szybko Cię zweryfikuje i krótko mówiąc wypadniesz niego
  • wymaganie klientów też stale rosną, dlatego musisz na bieżąco wprowadzać zmiany i udoskonalenia, internauta oczekuje usługi na najwyższym poziomie i tylko świadczenie takich usług pozwoli Ci na utrzymanie się na rynku.

E-biznes - czym jest i jak go skutecznie prowadzić?

Zalety e-biznesu

  • nie ma właściwie ograniczeń terytorialnych – możesz działać na rynku lokalnym, krajowym a nawet międzynarodowym, dzięki sieci możesz docierać z produktami i usługami w każdy zakątek naszego globu.
  • duża elastyczność, w każdej chwili możesz zmienić profil działalności lub się przebranżowić, co w przypadku firmy stacjonarnej wiąże się z olbrzymimi kosztami.
  • możesz wystartować z małym kapitałem startowym lub nawet bez niego, ważny jest pomysł i jakość usług lub produktów, a resztę rynek zweryfikuje sam

Podsumujmy. Najważniejsze aby działać w branży na której się znamy i jesteśmy w niej specjalistami. Musimy też zebrać informacje o konkurencji na rynku i przeanalizować potrzeby klientów, a kiedy już to zrobimy to mamy naprawdę olbrzymie szanse na sukces w sieci.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here