Sklepy internetowe: czy VPS jest najlepszym rozwiązaniem?

0
Sklepy internetowe: czy VPS jest najlepszym rozwiązaniem?

Od czasu do czasu zdarza się tak, że sklepy internetowe odnotowują wzmożony wzrost aktywności ze strony użytkowników. Najczęściej jest to związane z sezonowymi wyprzedażami czy wprowadzeniem nowej oferty. W takich sytuacjach może się okazać, że zwykły hosting nie wystarcza, a sklep jest zbyt mocno przeciążony i przestaje działać, co przekłada się z kolei na realne straty dla przedsiębiorcy. Alternatywą może być serwer VPS.

Sklepy internetowe: dlaczego są bardziej zagrożone?

Teoretycznie wszystkie miejsca w sieci (zwykłe strony internetowe, fora, portale, sklepy) są narażone na awarie i przerwy w działaniu hostingu, który może być mocno przeciążony. W praktyce najbardziej narażone są jednak sklepy internetowe, które w niektórych okresach odnotowują wzmożoną aktywność użytkowników dokonujących serii działań na stronie. Jest to mocno powiązane z sytuacjami, gdy sklepy decydują się na wyprzedaż sezonową, akcję promocyjną czy wprowadzenie nowych produktów. Duża liczba użytkowników znajdujących się na stronie w tym samym momencie może doprowadzić do przeciążenia serwera. Konsumenci wymagają jednak od branży e-commerce niezawodności; zależy im na komforcie użytkowania i dostępu do wybranych produktów i usług w każdym momencie. Z tego względu właściciele sklepów internetowych są zmuszeni do poszukiwania nowych rozwiązań. Jednym z nich może być skorzystanie z serwera VPS.

VPS jako alternatywa dla sklepów internetowych

VPS to nic innego jak wirtualny serwer internetowy, który stanowi jednocześnie wydzieloną część serwera dedykowanego. Jedną z jego charakterystycznych cech jest skalowalność parametrów; to oznacza, że w określonych sytuacjach (opisanych wcześniej) użytkownik serwera (w tym wypadku: właściciel sklepu internetowego) może zmienić parametry w taki sposób, by jego strona była w stanie obsłużyć wzmożony ruch. Oczywiście wiąże się to z większymi wydatkami, ale tylko na moment zmiany parametrów. Po zakończonej akcji promocyjnej czy wyprzedaży właściciel sklepu internetowego może wrócić do poprzednich parametrów, a tym samym – do poprzedniej wysokości opłat. Dzięki VPS można zatem uniknąć zarówno awarii sklepu jak i zbędnych wydatków (czyli zwiększania parametrów bez konieczności). Więcej o serwerach VPS i korzyściach płynących z korzystania z tej usługi można znaleźć np. na stronie.

Artykuł sponsorowany.

Czy internet stacjonarny jest jeszcze potrzebny?

0
Czy internet stacjonarny jest jeszcze potrzebny?

W ostatnich latach nasze życie zdecydowanie przyspieszyło, sprawiając, iż musimy być czasami w kilku miejscach jednocześnie, często spędzając poza domem sporą część dnia – różnego rodzaju wyjazdy, szkolenia, czy weekendowe wypady oznaczają przełączenie się na mobilny tryb życia, co pociąga za sobą szereg zmian. Chcąc stale pozostać w kontakcie z wirtualnym światem, ważne jest posiadanie dostępu do internetu z każdego miejsca, więc czy w obecnych czasach, stacjonarne łącze ma jeszcze prawo bytu jeśli chcemy mieć tani internet domowy?

Scrum – co to jest?

0
Scrum - co to jest?

Scrum to ramy postępowania w zakresie zarządzania projektami, których zadaniem jest pomoc w wytwarzaniu produktów i usług w sposób kreatywny, ale i efektywny. Scrum wywodzi się z agile’owych metod programowania, chociaż dziś jest wykorzystywany nie tylko w IT. Z powodzeniem można go stosować również w pracy marketingowej oraz w działach obsługi klienta.

Omnichannel Marketing – sprzedaż na warunkach klienta

0
Omnichannel Marketing – sprzedaż na warunkach klienta

Kontakt z klientem jest obecnie znacznie łatwiejszy niż kilka lat temu. Nowe możliwości, technologie oraz narzędzia sprawiły, że każdy może wybrać sobie inny kanał komunikacji, klienci coraz częściej kontaktują się ze sprzedawcą na swoich zasadach. To zmusza przedsiębiorców do wdrażania zmian. Konieczna okazuje się integracja wszystkich kanałów komunikacji i sprzedaży, sprzedawcy potrzebują omnichannel marketing.

Gdzie szukać działających kodów rabatowych do sklepów internetowych?

0
Gdzie szukać działających kodów rabatowych do sklepów internetowych?

Chyba każdy z nas miał okazję spotkać się z różnego rodzaju rabatami przydzielanymi na zakupy w sklepach internetowych. Takowe otrzymuje się, czy to za polubienie Fanpage’a sklepu, zapisanie się na newsletter, z okazji świąt, wakacji, pierwszego dnia wiosny i tak wymieniać można by jeszcze długo. W tym artykule postaramy się podpowiedzieć, w jaki sposób dobrze wykorzystać kody rabatowe oraz jak nie dać się oszukać przez „fałszywki”.

Skąd pozyskać dobre rabaty?

No więc kodów rabatowych najlepiej szukać u źródła – to zasada stara jak świat. No może nie jak świat, ale z pewnością jak e-commerce. Kupony otrzymane z pierwszej ręki mailowo bądź przez SMS będą działać, ponieważ zostały przydzielone dla konkretnego klienta. Należy jednak pamiętać, że sklepy internetowe zabezpieczają się na wypadek nieuczciwości swoich klientów i przydzielają personalne kody rabatowe jednokrotnego użytku. Z tego powodu podzielenie się takim kuponem z druga osobą bądź powtórne wykorzystanie go przy kolejnym zamówieniu nie wchodzi w grę. Drugie miejsce, w którym można szukać kodów rabatowych to specjalne strony internetowe, które zostały stworzone specjalnie po to. Właściciele takich witryn współpracują z markami na odpowiednich zasadach, te w zamian oferują im kupony, które mogą rozdawać klientów. Oczywiście w tym przypadku, aby otrzymać zniżkę, trzeba coś zrobić. Aktywności do wyboru jest wiele, może być to wypełnienie ankiety, oglądanie spotów reklamowych, udział w konkursie itd. Dokładniejsze opis wymagań znajduje się na poszczególnych stronach.

Jak nie dać się oszukać?

O ile w pierwszym opisanym przypadku sytuacja jest jasna, to jeśli chodzi o strony z kodami rabatowymi, to bardzo często można trafić tam nie niedziałające, albo już wykorzystane kupony. W sieci istnieje również mnóstwo forów i blogów, na której użytkownicy udostępniają kody rabatowe, którymi pragnęli się podzielić, ponieważ wiedzieli, że i tak z nich nie skorzystają. Bardzo często zdarza się tak, że taka zniżka nie działa. Nie jest to spowodowane nieuczciwością osoby ofiarującej taką, a po prostu tym, że ktoś ją już wykorzystał. Jednak jeżeli postawimy na sprawdzoną stronę z kodami rabatowymi, która posiada już renomę (a takich znajdzie się w sieci kilka), z pewnością mamy gwarancję, że zniżka będzie działała.

Na stronach z kodami rabatowymi znajdziemy bardzo wiele rodzajów kuponów do różnych sklepów internetowych. Najczęściej będą to odzieżowe sieciówki, sklepy z butami, czy różnego rodzaju sklepy wielobranżowe. Można tutaj jednak znaleźć także kupony rabatowe do firm świadczących różnorakie usługi. Bardzo popularny kierunek to firmy oferujące wymarzony prezent, wymarzone wakacje itp. To bardzo dobra okazja, dla kogoś, kto akurat poszukuje czegoś takiego i chciałby zapłacić mniej.

Google Play, czyli dawny Android Market – co musisz o nim wiedzieć?

0
Google Play, czyli dawny Android Market – co musisz o nim wiedzieć?

Świat nowych technologii to nieustanny rozwój, aktualizacje, zmiany, udoskonalenia, nowe aplikacje i programy. A miejsce, które dostarczy ci wiedzy o nowościach, to dawny Android Market, czyli aktualnie Google Play. Co powinieneś wiedzieć o najsłynniejszym sklepie online, w którym na dodatek większość „towarów” jest… za darmo?

Pożyczka pod zastaw – czy się opłaca?

0
Pożyczka pod zastaw - czy się opłaca?

Zastaw jest jednym ze sposobów zabezpieczania spłaty zobowiązań finansowych. Stosowany jest w przypadku między innymi udzielania kredytów przez banki. Czy mogą się nim posłużyć również firmy pożyczkowe, oferujące klientom szybkie pożyczki chwilówki? Z jakimi konsekwencjami wiąże się ustanowienie zastawu?

Marketing szeptany – czy warto?

0

To pytanie zadaje sobie wielu właścicieli, zarówno lokalnych, jak i dużych biznesów. Boją się oni wykrycia buzz marketingu przez internautów – co może mieć oczywiście złe skutki dla firmy. Jednak, o ile marketing na forach jest dobrze prowadzony, to jego efekty mogą być naprawdę satysfakcjonujące! Przecież na co dzień bardzo wielu użytkowników szuka w sieci informacji oraz opinii o produktach i usługach!

Huawei P20 lite – smartfon internetowy

0

Jakość obsługi sieci to jeden z podstawowych parametrów telefonu, na który zwracają uwagę użytkownicy przed dokonaniem zakupu. I choć LTE jest już właściwie standardem, to nie każdy smartfon tak samo dobrze radzi sobie z jego obsługą. Przykładem telefonu doskonale współpracującego z Long Term Evolution jest Huawei P20 lite.

Inwestycja w pracownika najlepszą inwestycją firmy

0

Zastanawiasz się nad tym, jak poprawić pozycję firmy na rynku? Zamiast inwestować w reklamy, zajmij się… szkoleniem pracowników! Badania pokazują, że polscy przedsiębiorcy wciąż niechętnie wspierają podnoszenie kwalifikacji swoich podwładnych, a to bardzo duży błąd. Dbając o pracownika, działasz wieloetapowo. Z jednej strony sprawiasz, że jest on lepszym, bardziej doświadczonym pracownikiem, który potrafi reagować na różne sytuacje (też te kryzysowe), z drugiej – masz większą pewność, że nie odejdzie z firmy, bo będzie czuł się tu doceniony.

Dlaczego szkolenia przynoszą zyski?

To paradoksalne, ponieważ wielu przedsiębiorcom szkolenia pracowników wydają się raczej być… niepotrzebnym wydatkiem. Zamiast jednak myśleć o nich jak o obciążeniu budżetu firmy, pomyśl raczej jak o inwestycji, która zwróci się w ciągu kolejnych miesięcy i lat. Wiedza przyswojona z dobrego szkolenia szybko zostanie wdrożona w życie przedsiębiorstwa, dzięki czemu wraz z kwalifikacjami pracowników wzrosną też zarobki.

Szkolenia dla pracowników są również o tyle dobre, że pozwalają uniknąć stagnacji. Łatwo wpaść w marazm, gdy pracownik ciągle wykonuje tę samą robotę i nie dostarcza mu się żadnych bodźców z zewnątrz. Szkolenia mogą go zainspirować do podjęcia nowych działań i do wypróbowania nowych metod. Taki dynamizm z pewnością przysłuży się twojej firmie i kto wie, być może efekty będziesz mógł zaobserwować od razu po powrocie pracowników ze szkolenia.

Dobre relacje z pracownikami

Jeśli chcesz, by szkolenie naprawdę przyniosło efekty, powinieneś pokazać pracownikowi swoje szczere zainteresowanie jego rozwojem. To nie powinien być jeden z elementów planu „do zrealizowana”. Dobre relacje z pracownikiem wpłyną też na jego motywacje – dzięki temu będzie on bardziej lojalny wobec firmy, ponieważ będzie wiedział, że szefowi realnie zależy na utrzymaniu go w firmie. Co więcej, dobre relacje z szefem przekładają się również na dobre stosunki między pracownikami, a to z kolei też zwiększa zyski firmy. Praca zespołowa jest niezbędna – czasem pomoc komuś, nawet kosztem większej ilości pracy jest po prostu nieoceniona w firmie. Wspólne szkolenia dla pracowników mogą wyrównać ich poziom, zwiększyć kwalifikacje oraz bardziej usamodzielnić podwładnego. To ostatnie może być przydatne zwłaszcza u osób nowych, które potrzebują jeszcze czasu na wdrożenie się w działanie firmy.

Szkolenia dla pracowników świetnie wspomagają również indywidualną pracę nad kompetencjami miękkimi, czyli tymi cechami, które ułatwiają pracę na co dzień – mowa tu na przykład o kreatywności, zarządzaniu sobą w czasie, motywowaniu siebie i innych do pracy, czy też o innych umiejętnościach interpersonalnych (np. o negocjowaniu, pracy zespołowej czy łatwości w rozwiązywaniu konfliktów). Takie cechy przydają się zarówno w kontaktach wewnątrzfirmowych, jak i przy budowaniu relacji z klientami.

Autor: Pozycjoneria.pl. Artykuł powstał dzięki uprzejmości przedstawiciela firmy Team Prevent Sp. z o.o. z Pszczyny.

 

ZOBACZ TEŻ