Handel walutami w praktyce

0
Handel walutami w praktyce

Na całym świecie można zauważyć znaczne zainteresowaniem inwestowaniem.

Refundacja kosztów zatrudnienia pracownika

0
dofinansowanie za pracownika

W ramach aktywacji osób bezrobotnych, instytucje które są odpowiedzialne za promowanie zatrudnienia, ułatwiają danym grupom zawodowym podjęcie pracy, poprzez wprowadzanie różnych programów. Dedykowane są one nie tylko pracownikom, ale i pracodawcom. Dzięki takim programom pracodawcy mogą otrzymać refundację kosztów zatrudnienia pracownika.

Jak wygląda refundacja kosztów zatrudnienia, w przypadku Powiatowego Urzędu Pracy?

Urząd Pracy dysponuje kilkoma programami, które mają na celu aktywizację bezrobotnych i możliwość udzielenia refundacji dla pracodawców. Mowa tutaj o:

  • refundacji składek ZUS dla osób bezrobotnych, które nie ukończyły 30 roku życia i podejmują zatrudnienie po raz pierwszy;
  • jednorazowej refundacji kosztów, za składki ZUS zatrudnionego bezrobotnego, przez okres ponad roku;
  • refundacji kosztów przygotowania stanowiska pracy dla zatrudnionego bezrobotnego;
  • dofinansowaniu wynagrodzenia, za zatrudnienie pracownika po 50 roku życia.

Refundacja kosztów zatrudnienia osoby niepełnosprawnej

Pracodawca, który podejmie się zatrudnienia osoby niepełnosprawnej również może starać się o dofinansowanie. Jego wysokość jest uzależniona od stopnia niepełnosprawności pracownika. Dodatkowe dofinansowanie jest możliwe tylko w przypadku, gdy pracownik ma dodatkowo stwierdzoną epilepsję, chorobę psychiczną, upośledzenie umysłowe lub jest osobą niewidomą.

Przeczytaj też: http://www.sisr.pl/na-czym-polega-zawod-przedszkolanki/

Refundacja kosztów zatrudnienia osób niepełnoletnich

Gdy planujemy zatrudnić pracownika w wieku 16-18 lat, możliwe jest refundowanie kosztów jego zatrudnienia. Głównym celem takiej pracy jest nauka zawodu. Aby młodociany mógł się stać naszym pracownikiem, powinien dostarczyć nam zaświadczenie lekarskie, które świadczy o braku przeciwwskazań do wykonywania pracy. Zgoda opiekunów prawnych również jest potrzebna.

Aby otrzymać refundację, obowiązkiem pracodawcy jest zatrudnienie młodocianego przez 6 miesięcy, po ustąpieniu refundacji.

Refundacja kosztów zatrudnienia osób do 30 roku życia

Pracodawca, aby móc otrzymać refundację kosztów zatrudnienia młodej osoby do 30 roku życia, musi się zobowiązać do zatrudnienia danego pracownika, który był zarejestrowany jako bezrobotny, przez okres 24 miesięcy.

Refundacja kosztów zatrudnionej osoby do 30 roku życia obejmowała składki ZUS wynagrodzenie oraz nagrody, ale w kwocie nie wyższej niż minimalne wynagrodzenie za pracę.

Źródło: https://formatujtekst.pl/

Inwestycje, na których ludzie stracili miliony

0
Inwestycje, na których ludzie stracili miliony

Każda inwestycja wiąże się z pewnym rodzajem ryzyka. Jest ono na ogół tym wyższe, im więcej możemy zyskać. Ci, którzy chcą szybko pomnożyć własne oszczędności, często decydują się lokować swoje środki w instrumentach o dużej stopie zwrotu, narażając się przy tym na to, że część (lub całość) włożonego kapitału przepadnie. Oczywiście nie brak takich przypadków w historii. Oto kilka przykładów inwestycji, które przyniosły straty.

Nowy JPK zastąpi deklaracje VAT

0
Nowy JPK zastąpi deklaracje VAT

Nowy JKP_V7 to dokument elektroniczny, który będzie zawierał w sobie zarówno ewidencję zakupów i sprzedaży prowadzoną dla celów VAT, jak i deklarację VAT -7 i VAT-7K. Obowiązek raportowania rozliczeń VAT przy użyciu JPK_V7 obejmie dużych przedsiębiorców obowiązkowo od 1 kwietnia 2020 roku (od 1 kwietnia pozostałe podmioty mogą, lecz nie muszą raportować rozliczeń za pomocą pliku JPK_V7), a pozostałych obowiązkowo od 1 lipca 2020 roku (duże, średnie i małe przedsiębiorstwa oraz mikroprzedsiębiorcy).

Warto dodać, że jeśli średnie, małe przedsiębiorstwa i mikroprzedsiębiorcy skorzystają z możliwości złożenia JPK_V7 za okresy od 1 kwietnia 2020 r. to nie będą oni mogli wrócić do rozliczania na wcześniejszych zasadach. Ponadto od 1 lipca 2020 r. nie będzie możliwości składania deklaracji VAT-7 i VAT-7K w inny sposób, niż przy wykorzystaniu pliku JPK_V7.

Elementy nowego JPK_V7 zostały określone w rozporządzeniu Ministra Finansów, Inwestycji i Rozwoju z 15 października 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu danych zawartych w deklaracjach podatkowych i w ewidencji w zakresie podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2019 r. poz. 1988) oraz wzorze schematu JPK_VAT.

Do składania JPK_V7 zobowiązani będą wszyscy podatnicy zarejestrowani jako czynni podatnicy VAT. Nowy jednolity plik kontrolny dotyczyć będzie wyłącznie rozliczeń VAT dokonywanych aktualnie w deklaracji VAT – 7, VAT – 7K, VAT – ZK, VAT – ZZ, VAT – ZD oraz – prawdopodobnie – skróconych deklaracji VAT w zakresie usług taksówek osobowych opodatkowanych ryczałtem czyli deklaracji VAT-12. Nie obejmie on natomiast deklaracji VAT-8, VAT-9M, VAT-10, VAT-13, VAT-14. Zasady składania tych ostatnich nie ulegną zmianie.

Nowy plik JPK_V7 będzie zawierać:

  • Zestaw informacji dotyczących zakupów i sprzedaży, które wynikają z ewidencji VAT za dany okres,
  • Pozycje z obecnej deklaracji VAT-7, VAT-7K,
  • Dodatkowe informacje, które są niezbędne do analizy poprawności rozliczenia.

W praktyce przedsiębiorcy będą wysyłać do fiskusa tylko jeden plik zawierający zarówno część ewidencyjną, jak i deklaracyjną, a zatem pozycje zawarte obecnie w deklaracji VAT-7/VAT-7K.

Dwa warianty JPK_V7

Obowiązywać będą dwa warianty JPK_V7:

JPK_V7M – dla podatników, którzy rozliczają się miesięcznie,

JPK_V7K – dla podatników, którzy rozliczają się kwartalnie.

Nowy plik JPK_V7 wraz z deklaracją będzie można podpisać zarówno podpisem kwalifikowanym (polskim lub innego kraju UE), profilem zaufanym, jak i danymi autoryzującymi. Po złożeniu nowego JPK_V7 podatnik będzie mógł pobrać Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO).

Wdrożenie nowej struktury JPK_V7 wymaga od przedsiębiorstw zaopatrzenia się w odpowiednie rozwiązania technologiczne. Jeśli cenisz sobie sprawdzone, pewne i niezawodne rozwiązania, to zdecyduj się na współpracę z Hogart.

Hogart JPK to nowoczesna, zaawansowana technologicznie aplikacja umożliwiająca pełną kontrolę procesu generowania plików w formacie JPK

Program Hogart JPK umożliwia:

  • Generowanie plików w formacie JPK
  • Próbny przebieg generowania plików JPK
  • Pobieranie danych wg zaawansowanych, zdefiniowanych kryteriów
  • Archiwizację plików xml
  • Wyszukiwanie, grupowanie i filtrowanie danych
  • Raport w układzie danych deklaracji VAT7
  • Web service’y dla wszystkich struktur (środowiska produkcyjne i testowe)
  • Pobieranie, wydruk i archiwizowanie UPO ze strony Ministerstwa

Więcej informacji na temat programu Hogart JPK znajdziesz na stronie https://www.hba.hogart.com.pl/jpk/.

Co daje pozycjonowanie stron? Zalety działań SEO dla firm

0
Co daje pozycjonowanie stron

Jak sprawić, żeby potencjalni klienci trafili w internecie na witrynę Twojego przedsiębiorstwa? Jedną z najefektywniejszych praktyk jest pozycjonowanie stron, dzięki któremu możesz pozyskać dodatkowy ruch w witrynie, a co za tym idzie – nowych klientów! Poznaj najważniejsze zalety działań SEO dla swojej firmy!

Arduino najlepszym startem w elektronice

0
Arduino

Dzisiaj uprawianie elektroniki w formie hobbystycznej jest łatwiejsze niż było kiedykolwiek wcześniej. Wiedzę oraz elementy elektroniczne mamy na wyciągnięcie ręki dzięki internetowi. W teorii w zasadzie każdy może zacząć tworzyć układy elektroniczne.

Kurs programisty – zmień życie w każdej chwili

0
Kurs programisty

Chcesz zmienić swój zawód i szukasz propozycji, dzięki której możesz zaplanować rozwój i ścieżkę kariery na wiele lat w przód? W takim razie programowanie jest dla Ciebie najlepszą opcją. Jak rozpocząć swoją karierę i rozwinąć ją w taki sposób, by za kilka lat stać się jednym z najbardziej rozchwytywanych specjalistów w branży? Kurs programistyczny to bez wątpienia pierwszy krok do realizacji marzeń. Warto jednak wiedzieć, jak wybrać odpowiednią ofertę, by spełniała ona Twoje oczekiwania. Zapraszamy serdecznie po szereg istotnych informacji, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci zacząć.

Kurs programisty dla początkujących to zazwyczaj wprowadzenie ogólne. Warto jednak zastanowić się wcześniej nad swoją specjalizacją, by wyciągnąć z niego jak najwięcej informacji. Jakie są dostępne opcje? Do najpopularniejszych należą oczywiście robotyka, automatyki, aplikacje mobilne i projektowanie stron internetowych. Pamiętaj jednak o tym, by nie zamykać się na konkretne propozycje, ponieważ wszechstronność czasem pozwala na błyskawiczne rozwiązywanie najtrudniejszych problemów w sposób kreatywny.

Jak zaplanować swoją ścieżkę kariery?

Gdy zrobisz pierwszy krok do realizacji celu, pozostaje już tylko zaplanować 5 następnych. Dzięki temu będziesz wiedzieć, co robić i jak działać w ramach swojego progresu. Po szkoleniu warto w praktyce wykorzystać swoje umiejętności i nawet dla samego siebie zrealizować jakiś projekt – lub znaleźć niewielką komercyjną współpracę jako osoba zajmująca się testowaniem, ewentualnie wsparciem dla właściwego zespołu.

W jakim celu to wszystko? Ponieważ zobaczysz w ten sposób realne efekty poniesionych kosztów i poświęconego czasu. Zyskasz również motywację do dalszych działań, co przełoży się na zapał w kolejnych dniach, miesiącach lub nawet latach pracy jako programista.

Co po kursie dla początkujących?

Teraz już na pewno wiesz, czy programowanie sprawia Ci przyjemność i jest Twoim prawdziwym hobby. Jeśli wciąż nie utożsamiasz się z tym, co robisz i nie masz frajdy z tego, a widzisz jedynie zysk, istnieje duże prawdopodobieństwo, że nie będziesz dobrym programistą. Dlaczego? Ponieważ osoba z pasją uwielbia doszkalać się w danym temacie, szukać nowych rozwiązań i cały czas dąży do doskonałości. Programista, który stawia jedynie na zysk, zazwyczaj chce zrealizować zlecenie do końca i po prostu zgarnąć swoją wypłatę.

Czy warto więc robić podstawowy kurs programowania? Oczywiście, że tak. Dzięki niemu jesteś w stanie ocenić, czy jest to Twoja droga do spełnienia marzeń.

Naboje atramentowe – czy warto je stosować?

0
rodzaje nabojów atramentowych

Kiedyś pióro było napełniane wyłącznie za pomocą atramentu, obecnie powszechnie używa się do tego naboje atramentowe. Za ich pomocą pióro może zostawić ślad po sobie na papierze.

W dzisiejszych czasach wybór nabojów atramentowych do pióra jest ogromny. Wiele marek specjalizuje się w tego typu produktach. Zaletą naboi atramentowych jest to, że są łatwe oraz proste w użyciu, w przeciwieństwie do tradycyjnego atramentu.

Dlaczego warto stosować naboje do pióra?

Naboje atramentowe są wygodnym rozwiązaniem, jeżeli chcemy zasilić pióro tuszem. Naboje są wygodniejszym zamiennikiem atramentu. Mają wiele zalet. Tusz w nabojach nie zasycha, w momencie gdy przez jakiś czas nie używamy pióra. Naboje są również dość wydajne, jeden zestaw może wystarczyć aż na 2 miesiące.

Kolejna zaleta to szybkość w zastyganiu. Nie musimy się martwić, że atrament będzie się rozmazywał. Jeżeli zdecydujemy się na dobrej jakości naboje atramentowe, będziemy cieszyć się ich trwałością. Korzystanie z naboi jest bardzo proste w użytku, dlatego takie pióro może być używane nawet przez dzieci, które chodzą do szkoły.

Naboje atramentowe do pióra dla dzieci

Jakie naboje atramentowe stosować do pióra?

Przed udaniem się do sklepu papierniczego musimy wiedzieć, że wybór nabojów atramentowych jest bogaty. Na pewno niekorzystnym wyborem jest nabój od niesprawdzonego producenta, który jest w niższej cenie. Taki wybór może nawet zepsuć pióro. Zawsze nabój atramentowy należy dopasować do wolnej przestrzeni w piórze.

Wielkość i kolor nabojów atramentowych

Naboje atramentowe występują w różnych wielkościach i kolorach. Producenci tego typu produktów oferują naboje krótkie oraz długie. Od modelu pióra zależy, jaki nabój powinniśmy kupić. Dostępne są nawet takie modele, które umożliwiają załadowanie na raz więcej niż jednego naboju. Takie rozwiązanie sprawia, że nie musimy się martwić, że atrament skończy się w niechcianym momencie, ponieważ mamy zapas.

Najczęściej wybieranym kolorem naboi atramentowych jest kolor niebieski, następnie czarny. Oczywiście oprócz klasycznych kolorów, można dostać naboje do pióra w różnych kolorach. Od nas zależy, który wybierzemy. Zawsze możemy dopasować kolor atramentu do swoich potrzeb.

Przeczytaj też: https://www.bezpresji.pl/dlugopisy-3d-co-to-takiego-czy-warto-kupic-dziecku/

Usprawnij procesy finansowe w swojej firmie!

0
Usprawnij procesy finansowe w swojej firmie!

Prowadząc własną działalność często zastanawiamy się, w jaki sposób możemy usprawnić różne procesy w naszej firmie z korzyścią dla biznesu? To właśnie często znalezienie właściwej odpowiedzi na to zagadnienie determinuje to w jakim tempie rozwinie się prowadzone przez nas przedsiębiorstwo. Dość powiedzieć, że wiele firm właśnie szybkim wprowadzaniem efektywnych zmian buduje swoją siłę rynkową oraz przewagę nad goniącymi ich konkurencyjnymi podmiotami.

PZU Obsługa klienta. To warto wiedzieć

0
PZU Obsługa klienta. To warto wiedzieć

Szukasz informacji kontaktowanych do BOK PZU? Dzięki sprawnej komunikacji za pośrednictwem internetu lub telefonu szybko załatwisz swoją sprawę związaną z ubezpieczeniem w PZU.

Czym jest PZU?

PZU S.A., czyli Powszechny Zakład Ubezpieczeń to polska firma ubezpieczeniowa stanowiąca potężną grupę kapitałową. W jej skład wchodzi szereg mniejszych spółek, m.in. Powszechne Towarzystwo Emerytalne PZU SA, Link4 Towarzystwo Ubezpieczeń czy nawet Alior Bank (jako podmiotowi dominującemu ze względu na posiadanie sporem części udziałów). PZU to firma z tradycjami, które sięgają początku XIX w. W czasie PRL należała do państwa i była monopolistą jeśli chodzi o firmy ubezpieczeniowe. Obecnie jest to podmiot, w którym największym udziałowej jest Skarb Państwa (35,18% akcji).

Co oferuje PZU?

Firma PZU oferuje ubezpieczenia zarówno firmom, instytucjom, jak i osobom prywatnym. Oferta jest bardzo rozbudowana i obejmuje np. ubezpieczenia na życie, ubezpieczeni zdrowotne, ubezpieczenia NNW (od nieszczęśliwych wypadków), ubezpieczenia OC i AC, ubezpieczenia mienia (domu, mieszkania), a także ubezpieczenia podróżne. Tak bogaty katalog usług sprawia, że firma ma setki tysięcy klientów w całym kraju. Oznacza to dużo pracy dla tamtejszych pracowników biura obsługi klienta.

PZU Obsługa klienta to centrum pomocy klientom Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń. Dobrze jest znać wszystkie bezpośrednie numery do BOK PZU oraz wszystkie formy kontaktu z pracownikami Obsługi:

  • kontakt mailowy do PZU – pod adresem kontakt@pzu.pl.
  • kontakt bezpośredni w oddziale PZU w naszym mieście, gdzie możemy spotkać się z agentem.
  • numer telefonu PZU – infolinia 801 102 102 czynna jest 24/7; możesz także zamówić kontakt telefoniczny
  • kontakt internetowy – służy do tego kanał oficjalny na Facebooku (komunikator Messenger) oraz chat online na stronie PZU.

Jakie problemy może rozwiązać obsługa klienta PZU?

Kontakt z obsługą klienta PZU może pomóc nam w rozwiązaniu wątpliwości dotyczących zakresu, który obejmuje wykupiona polisa. Ponadto osoby korzystające z ubezpieczenia PZU Zdrowie mogą zamówić z pomocą Obsługi Klienta wizytę lekarską lub znaleźć najbliższe placówki medyczne realizujące świadczenia w ramach ubezpieczenia.

ZOBACZ TEŻ