Analiza konkurencji – nie daj się zaskoczyć

0
62
Analiza konkurencji – nie daj się zaskoczyć

Konkurencja niewątpliwie napędza biznes ale aby ją wykorzystać do osiągnięcia swoich własnych celów musimy ją najpierw lepiej poznać. W tym celu ważne jest zrobienie analizy konkurencji i przygotowanie sobie planu oraz wprowadzenie jej w życie i dołączenie do codziennych obowiązków.

Audyt SEO i analiza konkurencji

Analiza konkurencji jest jednym z czynników audytu SEO, dzięki niej możemy uzyskać cenne informacje a następnie wykorzystać je do udoskonalenia naszych prowadzonych kampanii reklamowych oraz usprawnienia funkcjonowania firmy.

Pamietaj, że konkurencja to nie tylko same zalety, oni też mają wady ale na nich również możemy skorzystać. Analizując konkurencję możemy wyeliminować to co naszym zdaniem jest ich słabym punktem i przełożyć to na naszą korzyść budując ofertę.

Najważniejszą przewagą jaką możemy uzyskać jest wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania, dzięki której budujemy naszą markę oraz świadomość klientów o naszym istnieniu.

To oczywiste że im więcej osób zobaczy naszą firmę tym większa szansa że wśród nich jest nasz przyszły klient. Jeżeli dokonamy dobrze i skutecznie przeprowadzonym audytem SEO to mamy szansę wybić się nad nasza konkurencję i zagościć na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Analiza konkurencji – nie daj się zaskoczyć

Jakie informacje uzyskamy wykonując analizę konkurencji?

Możemy sprawdzić jaki jest ich poziom optymalizacji strony i porównać z naszym, możemy sprawdzić jakie linki prowadzą do jego strony oraz jakie słowa kluczowe używa konkurencja aby znaleźć się na pierwszej pozycji w wynikach wyszukiwania na daną frazę. Analiza konkurencji pozwala nam również sprawdzić czy nie wykorzystuje ona zabronionych technik SEO.

Analiza konkurencji – jakie zebrać dane

Zebrane dane stanowią doskonałe źródło wiedzy o naszej konkurencji dlatego tak ważne jest ich pozyskanie a najistotniejsze dane jakie możemy z niej otrzymać i na które powinniśmy zwrócić uwagę tworząc analizę to:

  • nazwę i wiek domeny – bez wątpienia największą wartość mają te domeny, które zawierają słowa kluczowe oraz te, które są najstarsze;
  • stopień optymalizacji stron konkurencji – w tym przypadku na pewno należy wziąć pod uwagę stosowane słowa kluczowe, budowę całej witryny czy sposób linkowania;
  • pozycję w wyszukiwarkach – im wyższą pozycję zajmuje dana strona, tym większą konkurencją jest dla nas;
  • najwyżej oceniane elementy strony WWW – najczęściej obecność darmowych materiałów reklamowych, blog firmowy lub też ciekawa grafika i multimedia;
  • social media – obecność w mediach społecznościowych daje konkurentowi bardzo dużą przewagę, szczególnie że dziś jest to jeden z najlepszych kanałów komunikacji z klientem.

Analiza konkurencji – narzędzia

Jeżeli już zebraliśmy dane o konkurencji to musimy je przeanalizować, a do tego kmoga nam posłużyć dostępne w sieci narzędzia takie jak: Searchmetrics, MajesticSEO czy SEO SpyGlass.

Oceń swoje szanse

Konkurencja nie stoi w miejscu i stale ewoluuje dlatego nie możesz pozwolić sobie aby przespać moment w którym pojawia się na rynku nowa firma wcześniej nie uwzględniona w analizie. Analiza konkurencyjności SEO to jedno z najważniejszych działań.

Podsumowanie

Analizowanie ruchów konkurencji na rynku jest konieczne i obowiązkowe aby stworzyć stabilną firmę na rynku. Aby wygrać musimy wiedzieć z kim się mierzymy poznać jego zalety i wady, wyciągnąć wnioski, oraz pomyśleć jak wady konkurencji przełożyć na swoje zalety. Jeżeli przeprowadzimy analizę skutecznie i z pełnym zaangażowaniem oraz wprowadzimy ją w życie to możemy liczyć że szybko osiągniemy wysokie pozycje na listach wyników wyszukiwania, czego Wam serdecznie życzymy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here